Skip to content

היקף נזקי ההוריקן בארה"ב עשוי להשפיע על תעריפי הביטוח בישראל

אם הנזקים מההוריקן לא יהיו גדולים מדי, סביר להניח שמבטחי המשנה לא יקשיחו את תנאיהם • בלי קשר למדיניות מבטחי המשנה - חברות הביטוח ינסו לייקר את תעריפי ביטוח הרכב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאת כתב "פוליסה"

הוריקן אייזק מגיע לניו אורליאנס (מקור: יו טיוב)
הוריקן מגיע לניו אורליאנס

אם הנזקים מההוריקן בארה"ב לא יהיו גדולים, ועונת ההוריקנים, הצפויה להסתיים, תעבור בלי שינויים דרמטיים – יש סיכויים סבירים שמבטחי המשנה לא יקשיחו את תנאיהם מחברות הביטוח הישראליות, אומרים בכירים בענפי הביטוח בשיחה עם "פוליסה".

בחודשים הקרובים צפויים מבטחי המשנה לגבש את עמדתם ביחס למדיניותם בשנה הקרובה. מידע ראשוני על כך, צפוי כבר החודש בעת כנס מבטחי המשנה במונקו, אך רק בחודש אוקטובר, בוועידת באדן באדן צפויה להתגבש סופית מדיניות מבטחי המשנה.

על פי הערכות של גורמים בכירים בענף, מבטחי המשנה לא יקשיחו את דרישותיהם השנה והשוק יהיה "רך" כלפי חברות הביטוח ובכלל זה חברות הביטוח הישראליות. אם לא תהיה קטסטרופה צפויים מבטחי המשנה לסיים את השנה ללא אירועים חריגים. אמנם, על מבטחי המשנה עדיין לכסות את הפסדי העבר, אך כעת הם כבר מתבוננים כלפי העתיד ופחות לאירועים מהעבר שגרמו להם נזקים כבדים ביותר.

בתחום ההשקעות עברו מבטחי המשנה שנה טובה, באופן כללי. השקעותיהם של מבטחי המשנה שמרניות בהרבה מהשקעות חברות הביטוח עצמן. הם מבססים את ההשקעות שלהם בעיקר על אג"ח ממשלתיים ונמנעים כמעט לחלוטין מהשקעות במניות, אך יש לקחת בחשבון את השחיקה המהותית באגרות החוב של ממשלות בהן הכלכלה במצב קשה כמו יוון, ספרד, פורטוגל ואיטליה. עם זאת השקעותיהם של מבטחי המשנה באג"ח של מדינות אלה אינן חריגות.

[related-posts title="כתבות נוספות מעיתון פוליסה"]

עם זאת, מציינים בחברות הביטוח, שללא קשר לדרישות מבטחי המשנה, צפויים המבטחים הישראליים לעשות מאמץ בניסיון לצמצם או לחסל את ההפסדים הכבדים שנרשמו בשנים האחרונות בתחום ביטוחי הרכב. המבטחים הישראליים מודעים לקושי להכניס שינויים בתעריפים אלה אך התוצאות של הענף במחצית הראשונה של השנה מצביעים על הצורך הדחוף לנקוט ב"צעדים המתבקשים מהמצב שנוצר" ולהביא לתיקון התעריפים.

הידיעה פורסמה ב"פוליסה" – עיתון הביטוח, הפנסיה והפיננסים, ב-3 בספטמבר 2012, [email protected]
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן