Skip to content

"יום האם" בערוץ 2: לונדון לא מחכה לי

דוח המבקרת / טלוויזיה "יום האם" (שני, ערוץ 2), כמה שזה עצוב, היא סדרה משעממת. השנינות של דניאלה לונדון דקל הולכת לאיבוד וגם קרן מור, דרור קרן ואורלי זילברשץ לא מצליחים לייצר עניין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
משהו מתפספס. מור. צילום: מאקו, שידורי קשת

אצלנו בבית כל יום הוא יום האם. בכל רגע נתון אני מחמיאה לעצמי על לפחות עשר פעולות הוריות מוצלחות שביצעתי. בכל לילה, כשהבנות נרדמות ושקט משתרר בבית, אני מביטה בסיפוק על החזה שלהן העולה ויורד, ומציינת את עצמי לשבח על כך שעוד יום עבר עם מינימום נזקים.

בגלל זה אני אוהבת אותה, את דניאלה לונדון דקל. אוהבת את הטורים שלה, את ההורות שלה כפי שהיא מצטיירת בהם, קצת כמו שלי, כמו כולנו. וקיוויתי שאהב את הסדרה החדשה שלה "יום האם", המשודרת בימי שני בערוץ 2.

הפרומואים נראו מבטיחים – ועם שחקנים מבריקים והשנינות של לונדון דקל אי אפשר ליפול. אבל זהו, שאפשר.

"יום האם" היא למעשה עיבוד הטורים של לונדון דקל לסדרת טלוויזיה, סיטקום מריר ומתחכם אודות גרפיקאית שהיא גם אם, בת זוג וחברה הכי טובה. הסדרה מציגה את חייהן של דמויות פחות שגרתיות בנוף הטלוויזיוני- בנות 40 ומשהו ועוסקת ביום יום ובתמרון בין כלל המחויבויות הנובעות מהיותך אם, בת, אשת קריירה וחברה. 

קרן מור, אלה הגרפיקאית, בת דמותה של לונדון דקל, מצוינת. דרור קרן, בתפקיד הבעל השמוט וחפוי הראש, מעולה. ואורלי זילברשץ, בתפקיד הבנאלי של החברה הכי טובה, חדה ומשעשעת. ובכל זאת זה לא עובד.

משהו שם מתפספס. השנינות והחדות חוצות את הקווים לכיוון הבוטות המתאמצת. במסווה של נונשלנטיות ולכאורה ניתוק, מוגשות סיטואציות בוטות מדי, דמויות קיצוניות במידה שמונעת כל רגש הזדהות עמן, ואף מעוררות סלידה.

אבל זה לא הגרוע מכל. הסדרה, ואין דרך עדינה יותר להציג את זה, פשוט משעממת. אפשר  לוותר לגמרי על הצפייה, אבל אז אוותר גם על ההזדמנות לראות את השחקנים הנהדרים, אוותר על כמה פניני שנינות ועל הזכות לראות הורות גרועה ולהרגיש אדם טוב יותר לכמה דקות.

אולי עם הזמן המצב ישתפר. לא רק אצלי. גם על המסך.

1 Comment

  1. דורית
    4 בספטמבר 2012 @ 9:29

    אני דווקא אהבתי את הסדרה אבל כנראה שההומור שלה לא מצחיק את כולם, כמו כל הסדרות הקומיות.

    נהניתי מאד לקרוא אותך, בדרך כלל לא אוהבת לקרוא ביקורות על סדרות אבל הכתבה שלך תפסה לי את העין. את כותבת מקסים ומשעשע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן