Skip to content

"פילת גרופ" למחוזי: הקפאת הליכים תמנע נזק חמור לחברה ולנושיה

עוד התבקש בית המשפט, למנות כונס נכסים מטעם הנושה המובטח "הדס ארזים קופת גמל", לשם מימוש השעבוד על כל מניות "פילת גרופ" בחברה הבת "פילת אירופה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאת כתב "משאבים"

החברה הציבורית "פילת גרופ" פנתה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בבקשה דחופה למתן צו הקפאת הליכים. הבקשה הוגשה בהסכמת הנושה המובטח "הדס ארזים קופות גמל". עוד מתבקש בית המשפט, למנות כונס נכסים מטעם "הדס ארזים", לשם מימוש השעבוד על כל מניות "פילת גרופ" בחברה הבת הפועלת באירופה "פילת אירופה".

בפניה לבית המשפט נאמר, כי "פילת גרופ" נקלעה לקשיים תזרימיים קשים שהביאו אותה למצב של חדלות פירעון תזרימית ובין היתר, ביקש ב-28 באוגוסט הנושה המובטח "הדס ארזים קופות גמל", להעמיד לפירעון מיידי את חובה של "פילת גרופ" כלפיו בסך 1.5 מיליון שקל, וזאת נוכח מצבה הקשה של החברה ואי יכולתה לפרוע את תשלומי הריבית הקבועים בהסכם ההלוואה עימו. בעקבות העמדת החוב לפירעון מיידי, הגיעה "פילת גרופ" עם "הדס" להסכמות שתאפשרנה מחד להגן על זכויותיה של "הדס", ומאידך תאפשר מימוש מקסימלי של נכסים בחברה לטובת הסדר שישרת את כלל נושיה בדרך הטובה ביותר.

"פילת גרופ" מציינת, כי מזה מספר שנים סובלת קבוצת "פילת" כולה ממצוקה תזרימית קשה, אשר הגיעה כיום למצב בו נאלצת החברה לפנות לבית המשפט, שיאפשר לה מעט אוויר לנשימה במהלכו תגבש הסדר נושים. בבקשה נאמר, כי הגורמים לבעיות תזרימיות אלו קשורים בעיקר לניהול כושל של הנהלת הקבוצה הקודמת, כאשר הנהלה זו עשתה ב"פילת גרופ" וב"פילת ישראל" כבשלה, וניצלה את מעמדה לריקון קופת החברה. לדברי "פילת גרופ", הנאמן בהקפאת ההליכים יחקור ויבדוק האם ניתן להגיש תביעות כנגד התנהלות זו של בעלי העניין ונושאי המשרה בהנהלה הקודמת.

[related-posts title="כתבות נוספות מעיתון משאבים"]

"פילת" טוענת, כי לעומת מצבה התזרימי הקשה ביותר, מצבה הנכסי הינו טוב יותר ומימושם של נכסיה צפוי להוביל למצב בו נושיה יקבלו סכום גדול יותר תמורת נשייתם. בבקשה נאמר, כי חובותיה של "פילת גרופ" מסתכמים בכ-5.4 מיליון שקל, מתוכם החוב ל"הדס ארזים" המחזיקה ב-18.2% ממניות "פילת גרופ" בסך 1.5 מיליון שקל וחוב של 1.6 מיליון שקל לחברת "היי קפיטל" מקבוצת "מגדל" – סכום שהתקבל על חשבון רכישת פעילות "פילת ישראל" וייחשב כחוב רק במצב בו העסקה לא תצא אל הפועל. בנוסף קיימים חובות לספקים בסך 1.6 מיליון שקל וחובות לעובדים על סך 402 אלף שקל.

"פילת גרופ" מציינת כי מכירת פעילותה בחו"ל צפויה להניב תמורה גבוהה יותר שתשרת הן את "הדס ארזים" והן את כלל הנושים. לדברי "פילת גרופ" מימוש אחזקותיה בחברות הבנות בחו"ל צפוי להניב כ-3 מיליון שקל.

בבקשה מצוין כי ל"פילת גרופ" נשייה ב"פילת ישראל" בסך 3.1 מיליון שקל בגין ההסכמים עם "הדס ארזים" ו"היי קפיטל" במסגרתם קיבלה "פילת גרופ" הלוואות מגורמים אלו והזרימה את כספי ההלוואות ל"פילת ישראל". במסגרת ההסדר המוצע צפוי הנאמן לגבות חוב זה מ"פילת ישראל" המצויה בהליכי פירוק זמני.

תגובת "הדס ארזים": "תמיד עשינו ותמיד נעשה כל מה שאפשר, במסגרת החוק, לטובת זכויות העמיתים שלנו".

הידיעה פורסמה ב"משאבים" – עיתון למקבלי החלטות בתחום הניהול ומשאבי האנוש, ב-4 בספטמבר 2012, [email protected]
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן