Skip to content

בימין דורשים: להפסיק העברת כספים לרשות הפלסטינית שמשלמת לאסירים מחבלים

ח"כים מהימין דורשים להפסיק להעביר לרשות הפלסטינית את כספה ולנתק את אספקת החשמל אליה בעקבות הגילוי כי הרשות הגדילה את הקצבאות לאסיריה היושבים בבתי הכלא הישראלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 בימין זועמים בעקבות הגילויים על החלטת הרשות הפלסטינית להגדיל את ה"משכורות" לאסירים המחבלים. ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) דורש מראש הממשלה להפסיק לחלוטין את העברות הכספים לרשות הפלסטינית – עד שתפסיק  לממן את הטרור. ח"כ אלדד  וח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, מבטיחים להגיש במושב הכנסת הקרוב הצעת חוק שתאסור העברת כספים למחבלים הכלואים בישראל.

אריה אלדד: "להפסיק לאלתר העברות כספים לרש"פ". (צילום: אתר הכנסת)
אריה אלדד: "להפסיק לאלתר העברות כספים לרשות הפלסטינית" (צילום: אתר הכנסת)

במכתב ששיגר ח"כ אריה אלדד לראש הממשלה נאמר: "נמסר מפיו של השר לנדאו כי הרשות הפלסטינית חייבת לחברת החשמל כ-700 מיליון שקלים. במקביל התפרסמה כתבה כי הרשות העלתה (במקרים מסוימים ב-300 אחוז) את המשכורות שהיא משלמת למחבלים שנשפטו ונתונים בכלא ישראל, תשלומים למשפחות רוצחים מתאבדים ומענקים שמנים למחבלים שמשתחררים מהכלא.

"במקביל", נאמר במכתבו של ח"כ אלדד, "ממשיכה ישראל לגבות מסים ומכסים עבור הרשות ולהעביר את הכסף כסדרו מדי חודש. בעבר נעצרה לפרקי זמן קצרים העברת כספים אלו – וחודשה, כנראה בעקבות לחץ אמריקני ואירופי.

"אין בישראל אזרחים רבים – וודאי שלא אחד מבין תומכיך, שמאמינים שאזרחי ישראל צריכים לשלם את החשמל לערבים ביש"ע. עם הכבדת הגזרות הכלכליות על אזרחי המדינה העובדים

יניח הצעת חוק בתום הפגרה. ח"כ דוד רותם. (צילום: אתר הכנסת)
יניח הצעת חוק בתום הפגרה. ח"כ דוד רותם (צילום: אתר הכנסת)

ומשלמים מסים – איש לא יוכל לסבול את הרעיון כי אנחנו, בכספי המסים שלנו, מוחקים חובות של הרשות הפלסטינית. במקום לקרוא לציבור בארץ לא להפעיל מזגנים בשעות העומס – אפשר לנתק את החשמל למי שלא שילם את חובותיו העצומים. במקום לממן טרור ולשלם משכורות למחבלים ובני משפחותיהם – יש להפסיק לאלתר העברות כספים לרשות הפלסטינית עד שיחדלו ממימון המחבלים, או למצער לקזז את כל התשלומים הללו מההעברות לרשות".

ח"כ אלדד אומר במכתבו כי בכוונתו להגיש הצעת חוק ברוח זו עם תום הפגרה, "אם כי ברור לי שאין באמת צורך בחקיקה כזו והסמכות לעשות כך נתונה בידיך באמצעות שר האוצר". גם ח"כ דוד רותם מבטיח כי יניח על שולחן הכנסת הצעת חוק שתאסור העברת כספים למחבלים הכלואים בישראל.

"החלטתה של הממשלה הפלסטינית, בראשותו של סלאם פיאד, להגדיל את קצבאות המחבלים הכלואים בישראל – מוכיחה פעם נוספת כי במקום לנצל את תקציבה לטובת אזרחיה, מעדיפה הרשות לנתב את הכסף לעידוד טרור ולפגיעה באזרחים ישראלים. על המדינות התורמות לרשות הפלשתינית לדעת להיכן מגיעות התרומות", אומר ח"כ רותם.

בכתבה שפורסמה אמש בחדשות ערוץ 2 נאמר כי עד לשנת 2011 הקצבה שהוענקה לאסירים הפלסטיניים על ידי הרשות הפלסטינית לא היתה גבוהה במיוחד במונחי השוק המקומי. אולם על פי המסמך הרשמי שהגיע לידי ערוץ 2 – ואשר עליו חתום ראש הממשלה סלאם פיאד – הקצבה הועלתה בתחילת 2011, במקרים מסוימים במאות אחוזים. לדוגמה, אסיר המרצה בכלא שלוש עד חמש שנות מאסר, יקבל כאלפיים שקלים מדי חודש, בדומה למשכורת ממוצעת. אסירים המרצים עונש של יותר משלושים שנים, מקבלים "משכורת" של 12 אלף שקלים. אסיר תושב מזרח-ירושלים זוכה אוטומטית לקצבה גבוהה יותר ב-300 שקלים מחבריו בעוד אסיר מקרב ערביי ישראל – 500 שקלים יותר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן