Skip to content

שני עולמות, להקה אחת

אלבום הבכורה של להקת "דברים בעלמא", כמו גם מופע הבכורה, שנערך אמש בתל-אביב, לא יכלו לצאת בעיתוי טוב יותר > ציון 8 דו"ח המבקרת / זוהר מלאכי דברים בעלמא – צלם: רפי מיכאלי  "דברים בעלמא" היא להקה מיוחדת במחוזותינו ואלבום הבכורה שלהם, "בין תל-אביב לבני-ברק", כמו גם מופע הבכורה, שנערך אמש ב"אוזן בר" בתל אביב, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלבום הבכורה של להקת "דברים בעלמא", כמו גם מופע הבכורה, שנערך אמש בתל-אביב, לא יכלו לצאת בעיתוי טוב יותר > ציון 8

דו"ח המבקרת / זוהר מלאכי

דברים בעלמא – צלם: רפי מיכאלי

 "דברים בעלמא" היא להקה מיוחדת במחוזותינו ואלבום הבכורה שלהם, "בין תל-אביב לבני-ברק", כמו גם מופע הבכורה, שנערך אמש ב"אוזן בר" בתל אביב, נופלים ממש בתקופה אידיאלית מבחינתם. תקופה, שבה מככבת הדרת הנשים ומתנהלת מלחמת תרבות בין חילונים לחרדים.

שם האלבום מייצג את אורח חייהם של חברי הלהקה, שצועדים בין שני עולמות בחיפוש אחר האמת. איזו אמת? תקשיבו לשירים, שיוצרים עניין, בליווי מוזיקה קצבית ועשירה.

הלהקה מורכבת מדתיים וחילונים, נשים וגברים: מנהיג הלהקה עציון מאיר – שירה וגיטרה, עטרה סידי – פסנתר, בן טייטל – גיטרות, ליהי אשל – בס, חרות שוורץ – חלילית, פנינה וינטרוב – כינור ואורי תם על התופים וכלי ההקשה.

בהופעה - צלם: רפי מיכאלי

הטקסטים והלחנים של עציון מאיר משקפים את הדרך שבה הוא מוביל את הלהקה. המסר: הצעידה על הגבול בין תל-אביב לבני-ברק נועדה ליצור עם מאוחד ולא אוסף של קבוצות, שכל אחת מושכת לכיוון אחר. מסר אופטימי, אבל נאיבי, בעיקר בימים סוערים אלה.

את שיר הנושא, אחד השירים החזקים באלבום, מקדיש מאיר לחבר קרוב, שחזר בתשובה וניתק עימו כל קשר:

"אני רואה אותך חוזר בתשובה / מהבלבול אל הישיבה / מאוזן ולא בורח / מעודן עם פני ירח / אתה חסר לי. / אני רואה אותך חוזר בתשובה / ימים לילות שוקד על הגמרא / שיער ארוך רק בפאות / חולצת שבת עם ציציות / אתה חסר לי"

"עכשיו גילתי שאתה מתחתן / חמש פגישות הספיקו להתרשם / ההורים מאשרים יש אולם ויש עדים / אתה חסר לי. / מחליף את הג'ינס בבגדים שחורים / עובר לגור בשכונה של חרדים / מהחומר בורח רק באל אתה בוטח / אתה חסר לי".

כרגע עציון מאיר והלהקה נמצאים בתל-אביב, תרתי משמע, והם הוכיחו את זה בגדול, אמש במופע ב"אוזן בר", מעוז החילוניות, החופש והחיים הטובים.

והציון הוא: 8

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן