Skip to content

משרד החוץ הרוסי לאזרחיו: צאו עכשיו ומיד מסוריה

משרד החוץ הרוסי מפרסם היום אזהרה חמורה וקורא לאזרחיו לעזוב מייד את סוריה. שר החוץ הרוסי מאשים את המדינות שסיפקו נשק נגד מטוסים למורדים. בשבוע החולף נהרגו בסוריה 1,600 בני אדם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהודעה חריגה בחומרתה, פירסם היום משרד החוץ הרוסי אזהרת מסע הקוראת לכל אזרחי רוסיה לעזוב מיד את סוריה. בלשון ההתרעה החמורה נאמר, כי "הצבא הסורי החופשי", הזרוע המזוינת של המורדים, מציב איום חמור ביותר על שדות התעופה האזרחיים בדמשק ובחאלב, ושני השדות האלו "נחשבים כעת מטרות צבאיות לכל דבר".

26 אלף הרוגים עד היום בקרבות בסוריה

סגן שר החוץ הרוסי, גינאדי גטילוב, כתב היום בחשבון הטוויטר שלו, כי "ההחמרה באיום על חיי האזרחים נובעת מחוסר אחריות של כמה מדינות, שסיפקו למורדים מערכות נשק נגד מטוסים". 

הטלוויזיה הרשמית ברוסיה הוסיפה, כי המורדים קיבלו לידיהם יותר ממאה מערכות נשק נגד מטוסים, שהועברו לסוריה דרך הגבול הטורקי.

עוד פירסמו כלי התקשורת הרוסיים השבוע, כי לרוסיה הגיעה השבוע אישיות סורית כדי לדון בפתרון למשבר בסוריה. לפי הפרסומים, נוסף על אזרחים ואנשי עסקים רוסים, חיים בסוריה יותר מאלף מומחים רוסים העובדים בשירות המדינה.

הריסות העיר חאלב

האו"ם פירסם השבוע דו"ח ובו נאמר, כי במהלך חודש אוגוסט האחרון נמלטו מסוריה מאה אלף פליטים, וכי עד היום נמלטו 234 אלף בני אדם מהמדינה. מליסה פלמינג, דוברת מטעם סוכנות הפליטים של האו"ם, מסרה הבוקר כי נתון זה "מזעזע". 

לפי נתוני ארגוני זכויות האדם נהרגו רק במהלך אוגוסט האחרון 5,000 בני אדם בקרבות בסוריה. עוד נתון קשה שפירסם היום האו"ם קובע, כי רק בשבוע האחרון נהרגו בסוריה 1,600 בני אדם. מספר ההרוגים בסוריה מתחילת ההתקוממות עד כה נאמד ב-26 אלף בני אדם.    

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן