Skip to content

מהפכה באיזי ג'ט: נוסעים יוכלו להזמין מקומות ישיבה שמורים

החל מנובמבר 2012 אפשר יהיה להזמין מקומות ישיבה שמורים בטיסות איזי ג'ט. במהלך הקיץ נוסתה שיטת הקצאת המקומות ונוסעים דיווחו על שיפור משמעותי בחוויית הטיסה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת התעופה איזי ג'ט מודיעה על מעבר לשיטת הקצאת המקומות, כחלק משיפור השירות ללקוחותיה. השיטה תופעל בהדרגה בכל טיסות איזי ג'ט החל מנובמבר 2012.

באפריל 2012 החלה איזי ג'ט בניסוי, שמטרתו הייתה לבחון את שיטת הקצאת המקומות והשפעתה על שביעות רצון הלקוחות. 800 אלף נוסעים ב-6,000 טיסות התנסו בשיטה החדשה.

מניתוח המשובים שהתקבלו מתברר, כי יותר מ-70% מהנוסעים בקבוצת הניסוי סבורים ששיטת הקצאת המקומות טובה יותר מהשיטה הקיימת, לפיה הנוסעים בוחרים את מקום מושבם בהתאם לסדר עלייתם למטוס. 60% מהאנשים בקבוצת הניסוי דיווחו, שבעקבות שיטת הקצאת המקומות יעדיפו יותר לטוס עם איזי ג'ט.

השיטה הקיימת גורמת מתחים

ההחלטה לנסות את שיטת הקצאת המקומות התקבלה משום שמחקר הראה, שעבור נוסעים מסוימים השיטה הקיימת עלולה לגרום למתחים ובמקרים מסוימים אף להביא לכך שאנשים ימנעו מלטוס עם איזי ג'ט. המבחן האמיתי של הניסוי היה לשפר את שביעות רצון הלקוחות בלי לפגוע בדיוק (Punctuality) ובלי להוסיף עלויות – שני האלמנטים האלה הושגו בהצלחה בטיסות הניסוי.

המושבים המועדפים: בקדמת המטוס וליד פתחי היציאה
המושבים המועדפים: בקדמת המטוס וליד פתחי היציאה

"איזי ג'ט ממשיכה להשקיע מאמצים כדי להפוך את חווית הטיסה עבור נוסעיה לנוחה, פשוטה ומשתלמת. לקוחותינו ביקשו מאיתנו לנסות את הקצאת המושבים ואנו מרוצים מאוד מהמשובים שקיבלנו מהם בתקופת הניסוי. הוכחנו שאנו יכולים לבצע זאת תוך כדי הבטחת דיוק בזמנים, שהוא הקריטריון המשמעותי ביותר המשפיע על שביעות רצון הלקוחות", מסבירה קרולין מקול, מנכ"ל איזי ג'ט .

לדבריה, "הקצאת המקומות משפרת את חוויית העלייה למטוס ומאפשרת לנוסעים שרוצים בכך לבחור מקומות ספציפיים. רוב הנוסעים בטיסות הניסוי בחרו לקבל הקצאת מקומות בזמן הצ'ק אין. חלק מהנוסעים בחרו מקומות ספציפיים, שהם המבוקשים ביותר, כמו בקדמת המטוס, המאפשרים להיות ראשונים ביציאה מהמטוס וכן מקומות ליד פתחי היציאה, בהם יש שטח גדול יותר לרגליים. אנו בטוחים שצעד זה יביא לכך שהנוסעים שלנו יהיו מרוצים יותר כשהם טסים אתנו וכן שנצליח למשוך נוסעים חדשים שטרם טסו איתנו".

איך זה עובד?

נוסעים שלא מעוניינים לשלם עבור בחירת המושב שלהם יקבלו הקצאה ללא תוספת תשלום. עם זאת, נוסעים שביצעו את הזמנתם יחד, המערכת, באמצעות שימוש באלגוריתם מתוחכם, תשתדל להושיבם זה ליד זה, במידת האפשר.

כל הנוסעים יקבלו הקצאה למושב ללא תשלום, אולם תהיה להם האפשרות לבחור מושב ספציפי וזאת בעבור תשלום נוסף. ישנם שלושה סוגי תמחור בהתאם למושב הנבחר:

12 ליש"ט למושב בשורה הראשונה או בשורות ליד פתחי היציאה המאופיינים במקום נרחב יותר לרגליים.

8 ליש"ט למושבים בחלק הקדמי (שורות 2-6 במטוס איירבס A320).

3 ליש"ט לכל מושב אחר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן