Skip to content

בוכים בכיכר: מי יציל את כיכר אתרים

תל אביב זכתה בשנים האחרונות בלא מעט תארים חיוביים מגופים בינלאומיים. השיפוצים והשדרוגים בה מתנהלים ללא הפסקה, למעט בכיכר אתרים, שהיא כמו חור שחור באזור התיירותי ביותר של העיר. מה יהיה איתה?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתר שיכול היה להיות מקום מפלט ובילוי לתושבי העיר ותייריה עומד בשממונו זה שנים. כיכר אתרים היא ממש קוץ בלבה של הטיילת החדשה, המשתרעת מנמל תל אביב עד יפו. קשה למנות את כל הכשלים: חנויות נטושות, עשרות מדרגות שמובילות מהחניון אל הכיכר והריח הקשה המלווה אותן, מחסור בשירותים ציבוריים, היעדר מעלית מהחניון לכיכר ומהכיכר לצורך ירידה נוחה לים, ועוד.

כיכר אתרים, פנינה שהוזנחה (צילמה: שרית פרקול)
כיכר אתרים, פנינה שהוזנחה (צילום: שרית פרקול)

לדברי מנכ"ל התאחדות המלונות בתל אביב, אלי זיו, באזור כיכר אתרים יש כ-2,000 חדרי מלון
וממולם, בגדה המזרחית של רחוב הירקון, מלונות נוספים, והתוכנית לשיפוץ המקום משתהה זמן רב מדי. "כל המלונאים באזור מייחלים לכך שהבעיה תבוא על פתרונה. מצבם של הכיכר ושל הדולפינריום, דורש טיפול מהיר, שכן הם גורמים לנזקים עצומים ולתלונות של תיירים על זוהמה, לכלוך והצפות".

מסדרונות ארוכים, עשרות מדרגות , הצפות ולכלוך מובילים לכיכר אתרים. (צילום: שרית פרקול)
מסדרונות ארוכים, עשרות מדרגות, הצפות ולכלוך (צילום: שרית פרקול)

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה כי "עיריית תל-יפו מקדמת תכניות לשיפוץ ושדרוג כיכר אתרים ורואה חשיבות רבה במהלך זה, על מנת להבטיח השתלבות המתחם במרחב העירוני ובאזור התיירות המתחדש לאורך החוף, ולקשור את הכיכר והפעילות שבה לשטחי טיילת החוף, בריכת גורדון המחודשת והמרינה".

בעיריה אומרים כי תכנית הפיתוח כוללת שיפור הקשר של הכיכר אל שדרות בן גוריון באמצעות הריסת הגשרון הקיים ויצירת רמפה משוקעת בתוך הכיכר, ריצופים חדשים, טיפול באיטום וניקוז, תאורה, התקנת מעקות והוספת מעלית שקופה לקישור מפלסי הכיכר לטיילת החוף.

"תכנית הפיתוח נדונה בוועדה המקומית לאחר הליך של שיתוף ויידוע של בעלי הזכויות במתחם. הוועדה שמעה התנגדויות וקבעה כי יוקם צוות בראשות חברי מועצה, אשר ינסו להגיע לפתרון מוסכם ומתואם עם בעלי הזכויות במקום. לכשיסתיימו הבדיקות ועבודת התיאום – ובכפוף להשגת ההסכמות הנדרשות – ישוב התכנון לדיון נוסף של הוועדה המקומית, לצורך אישור הבקשה להיתר הבניה והשיפוץ", מוסרים מהעיריה ומוסיפים כי בשנים האחרונות השקיעה העירייה כ- 1.5 מליון שקלים לצורך תיקונים בטיחותיים, נקיון ותחזוקת כיכר אתרים.

יריד ציורי גוף בכיכר אתרים (צילמה: שרית פרקול)
יריד ציורי גוף בכיכר אתרים. כיכר עם פוטנציאל לא מנוצל. (צילום: שרית פרקול)

מלון קרלטון לא חיכה – אלא התנתק מהכיכר

מי שלא חיכה לשיפוץ כיכר אתרים הוא מלון קרלטון, שניתק את עצמו מהכיכר, העביר את הכניסה אליו לצידו הצפוני והיפנה את פניו אל הטיילת המחודשת. סדרת השיפוצים שעבר הפך אותו למלון ברמה גבוהה, עם מראה עסקי ורענן. חלקו הראשון של השדרוג הסתיים בשיפוץ קומות החדרים 6-11 בעלות כוללת של 12 מיליון שקלים.

חדר משופץ במלון קרלטון בתל אביב. בלי הכיכר
חדר משופץ במלון קרלטון בתל אביב. בלי הכיכר

בשנה בקרובה יחל השיפוץ בקומות 12 עד 14 (כ-100 חדרים וסוויטות) במתכונת זהה. בעלות נוספת של כ-13 מיליון שקלים.

לאחרונה נפתח במלון מתחם ספא חדש ובתוכו חדר כושר חדיש ומשוכלל, הכולל מכשירים מהמתקדמים בעולם, עם חיבור אינטרנט אלחוטי וחיבור לסמרטפון ואייפד, מסכי ענק עם תצלום של הנוף הנשקף מהמלון, סאונה רטובה ויבשה מקלחות עיסוי וחמאם טורקי. עלות שיפוץ הספא הגיעה לכשלושה מיליון שקלים.

בקומת הגג נפתח חדר ישיבות חדש הצופה לנוף של תל אביב, חיבור אינטרנט אלחוטי ומסך לד 60 אינץ' למצגות ופרזנטציות. מעליות המלון צפויות לעבור מתיחת פנים, שתכלול החלפת הנורות לנורות לד חדישות, ציפוי זכוכית בקירות ובתקרה, יותקנו מסכי טאץ' בתוך המעלית עם מידע לאורחים ובריכת המלון תעבור שיפוץ מקיף. בסה"כ משקיע מלון קרלטון בשדרוגו כ-28 מיליון שקלים.

מלון מרינה שבכיכר אתרים, שגם לו נוף אל הטיילת, עובר בשנים האחרונות שיפוצים בעשרות מיליוני שקלים. עתה מונה למלון מנכ"ל חדש, יאיר אריאל, שעבד כשמונה שנים ברשת ישרוטל בתפקידי ניהול שונים, הקים וניהל את מלון מג'יק פאלאס של רשת פתאל ועד לאחרונה שימש כסמנכ"ל אשכול מלונות ישרוטל מצפה רמון והיה שותף לפתיחת מלון בראשית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן