Skip to content

ייצוגית בסך 20 מיליון שקל הוגשה נגד "טרה" בטענה לאי סימון מוצרים

בתביעה נטען, כי המוצרים מסומנים ביחידות מידה של מ"ל, כאשר על פי התקן הם צריכים להיות מסומנים ביחידות מידה של גרם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאת כתב "פקספוד"

תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית, בהיקף מוערך של 20 מיליון שקל, הוגשה נגד "מילקו", חברת בת של "החברה המרכזית לייצור משקאות קלים" המשווקת את מוצריה תחת המותג "טרה". התביעה הוגשה בטענה לאי סימון מוצרים על פי הוראות התקן. על פי הוראות התקן, מוצרי חלב מותססים צריכים להיות מסומנים ביחידות מידה של גרם, בעוד שבמוצרים האמורים תכולתם, כך נטען בתביעה, מסומנת במ"ל. התביעה מתייחסת למוצרים לבן 3%, לבניה 4.5% ויוגורט טבעי 1.5%. התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה ב-28 באוגוסט.

לטענת התובעת, אלונה קורץ יוסף, "טרה" מחויבת לפרסם על גבי מוצרי החלב המותססים את כמות המוצר ביחידות מסה (גרם), אולם היא אינה טורחת לעשות כן ומפרסמת את כמות המוצר במ"ל. זאת, כדי למנוע מהציבור את היכולת להשוות יחס מחיר/כמות בין המוצרים לבין מוצרי חלב מתחרים. קורץ יוסף טוענת, כי קביעת הוראות סימון תכולה בתקן ישראלי רשמי מחייב, נועדה לאפשר לצרכנים לכלכל את מעשיהם ולהשוות את מחיר המוצר למחירו של מוצר אחר.

התובעת, המיוצגת על ידי עו"ד דוד מזרחי, סבורה כי לא מדובר בתופעה שולית או בטעות רשלנית, אלא בהטעיה מכוונת, בנסיבות בהן בחרה המשיבה בהתאם לאינטרסים שלה לסמן את תכולת המוצרים נשוא התביעה אותם היא משווקת לפי צרכיה – במ"ל, כשכל שאר מוצרי החלב המותססים המשווקים על ידה, מסומנים בגרם בהתאם לתקן.

בתביעה נטען, כי "טרה" מונעת במעשיה מציבור צרכניה את הזכות להשוות בין המוצרים אותם היא משווקת לעניין כמות ביחס למחיר, ובכך היא גורמת להם נזק ממוני של היעדר אפשרות להשוות את מחירי המוצרים למחירי מוצרים אחרים, והיה מוטב לה לו לקחה דוגמא מחברות מתחרות שלה המשווקות מוצרי חלב מותססים שעל גביהם מצוינת הכמות גם בגרם וגם במ"ל. לדברי התובעת, הציבור בכללותו וגם אדם מקצועי אינם בעלי יכולת להשוות בין כמות של 150 מ"ל לכמות של 200 גרם, ועל כן נפגעת האוטונומיה שלהם בנסיבות בהן הם אינם יכולים להשוות בין המוצרים הללו ביחס כמות/מחיר ולבצע רכישה מושכלת.

[related-posts title="כתבות נוספות מעיתון פקספוד"]

קורץ יוסף מאשימה את "טרה", בהפרת הוראות הדין לעניין סימון המוצרים נשוא כתב התביעה, ושבכך היא מסתירה מידע חשוב מהציבור לעניין סימון מוצרים אלה, ומטעה בכך את לקוחותיה. לדבריה, הגיעה העת להפסקת עוולה זו על ידי מתן צו המחייב את "טרה" לחדול מהתנהלותה הבלתי חוקית, הרשלנית והפוגענית, ולפצות את לקוחותיה.

מ"טרה" נמסר: "לא ידוע לנו דבר על התביעה וכשהיא תגיע אלינו נגיב".

* הידיעה פורסמה ב-5 בספטמבר ב"פקספוד" – עיתון למקבלי החלטות בענף המזון והמשקאות, [email protected]
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן