Skip to content

נחתם הסכם עקרוני לפינוי שדה דב

על ההסכם חתמו מינהל מקרקעי ישראל, רשות שדות התעופה ומשרד האוצר. השטח שיפונה ישמש לבניית כ-12 אלף יחידות דיור, מבני מסחר ושטחי מלון. פעילות שדה דב תועבר לשטחי בסיס חיל האוויר לשעבר – בח"א 27 ולטרמינל 1 בנתב"ג
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מינהל מקרקעי ישראל, רשות שדות התעופה (רש"ת) ומשרד האוצר, חתמו היום על הסכם עקרונות היסטורי, לפינוי שדה דב עד לחודש יוני 2016 בעוד כ-4 שנים. שטח שדה התעופה, שאותו תפנה רשות שדות התעופה, יועבר אל מינהל מקרקעי ישראל. השטח שיפונה ישמש לבניית כ-12 אלף יחידות דיור ומבני מסחר ושטחי מלון.

"לאחר עשרות שנים של עיכובים הצלחנו להשיג הסכמה היסטורית על פינויו של שדה דב. הפינוי יאפשר את הקמתן של יותר מ-12 אלף יחידות דיור באיזורי הביקוש במרכז תל אביב, ובנוסף יביא להסרת מפגעי רעש ובטיחות מעל ראשם של אזרחי תל אביב. ההכנסות הצפויות יקלו על תקציב המדינה בכך שישמשו למימון פרויקט העברת צה"ל לנגב", אומר שר האוצר, יובל שטייניץ, על הסכם הפינוי.

שדה דוב במבט מהים (צילום: אורי, ויקימדיה)
שדה דוב במבט מהים (צילום: אורי, ויקימדיה)

בח"א 27 יועבר לידי רש"ת

על פי ההסכם יעביר מינהל מקרקעי ישראל לידי רש"ת את בסיס חיל האוויר בח"א 27, הנכלל בשטח נתב"ג ורש"ת תפעל בשנים הקרובות להכשרתו לקליטת הטיסות המתבצעות היום בשדה דב – טיסות מסחריות, טיסות פנים, תעופה אזרחית וטיסות ליעדים קרובים. משרד הביטחון יהיה אחראי על פינוי בסיס חיל האוויר, כנף 15.

בנוסף לכך תפעל רשות שדות התעופה להכשרת טרמינל 1 בנתב"ג, שישמש גם הוא לקליטת הטיסות והפעילות שתועבר משדה דב.

בשלב זה מדובר בהסכם עקרונות, שאמור לקבל את כל האישורים הדרושים מכל הגופים הרלוונטיים הקשורים להליך. אם ינתנו כל האישורים, יצטרכו למצוא פתרונות לכמה בעיות עקרוניות: עלויות המעבר של רש"ת מפעילות בשדה דב לפעילות בנתב"ג, עלויות המעבר של חברות ארקיע וישראייר ועלויות המבנים שיוכשרו לטיפול בנוסעים.

כ-1,400 דונם מהיקרים במדינה

השטח ששעליו יושב היום שדה דב נחשב לאחד היקרים ביותר במדינה והוא משתרע על פני כ-1,400 דונם, המהווים פוטנציאל להקמתם של יותר מ-12 אלך יחידות דיור, מבנים מסחריים ושטחים להקמת מלון. עד כה לא נעשה כל תכנון של ממש למימוש פוטנציאל זה. עתה, עם החתימה על הסכם העקרונות לפינוי שדה התעופה, ולאחר שההסכם יקבל את כל האישורים הדרושים, נראה שיתחילו לבצע גם את זה, כולל תכנון תשתיות מים, ביוב, חשמל, גנים, כבישים ומדרכות, שאותם תצטרך לבנות עיריית תל אביב.

בשלב זה סוכם בין כל הצדדים להקים צוות היגוי משותף למינהל מקרקעי ישראל, רש"ת ועיריית תל אביב, בהיוועצות עם חברות התעופה, שיעסוק בכל הקשור לתכנון השטח שיפונה, ולחלוקה נכונה של הכספים הרבים שיכניס האיזור לאוצר – לכיסוי העלויות השונות לחברות התעופה ולרש"ת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן