Skip to content

חשד לניצול מיני ואונס תחת מרות בביה"ס הטכני של חיל האוויר

שלושה חיילים מדריכים בשנות העשרים לחייהם, נעצרו השבוע בחשד לאינוס, מעשים מגונים, קיום יחסי מין עם תשע חניכות שהיו תחת מרותם ובעילה אסורה בהסכמה. כל החניכות הן קטינות בנות 14-15. בחיל האוויר רואים בחומרה את הפרשה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרשה של ניצול מיני, שאירעה בבית הספר הטכני של חיל האוויר בבאר שבע, הותרה לפרסום הבוקר (חמישי). לפי החשד, שלושה מדריכים בבית הספר קיימו יחסי מין עם תשע תלמידות בנות 14 עד 15. יחסי המין היו בתמורה להשגת הטבות בבית הספר. לפי הפרסום, בתחילת השבוע נעצרו שלושה חשודים, שכבר שוחררו משירותם הצבאי. מיוחסות להם עבירות אונס, בעילה אסורה בהסכמה, מעשים מגונים, ניצול מרות להטבות מיניות והטרדה מינית.

מצה"ל נמסר, כי מעצרם של שני חשודים הוארך השבוע עד מחר (שישי) בבית משפט השלום בבאר שבע ובבית המשפט הצבאי, מחוז שיפוט חיל האוויר, וחשוד שלישי שוחרר לביתו למעצר בית בתנאים מגבילים.

בית הספר הטכני של חיל האוויר בבאר שבע
בית הספר הטכני של חיל האוויר בבאר שבע

הפרשה נחשפה, כשחייל משוחרר שלח מכתב לנציב קבילות חיילים, האלוף (מיל) יצחק בריק. במכתבו מסר החייל פרטים על התנהלות המדריכים בבית הספר ומאחר שעלה חשד לפלילים, העביר בריק את המכתב למפקד המשטרה הצבאית. האחרון הורה על חקירה סמויה, שפעלה עד כה תחת צו איסור פרסום גורף. עם הארכת מעצרם השבוע הותרו הפרטים לפרסום.

מחקירה ראשונית עולה, כי שלושת המדריכים קיימו יחסי מין עם הנערות בין כותלי בית ספר. הנערות, כך נודע, אישרו את דבר קיום יחסי המין, אך טענו כי היו אלו יחסים בהסכמה. למרות זאת, הוחלט לעצור את החיילים. אחד מהם השתחרר לפני כשנה מצה"ל והשניים האחרים השתחררו מצה"ל לפני כשלושה חודשים. הם נעצרו בחשד לקיום יחסים עם קטינות שהיו תחת מרותם. נטען גם, כי למרות שהמדריכים ידעו זה על מעשיו של זה, לא התקיים מין קבוצתי.

את ממצאי החקירה העבירה המשטרה הצבאית לידי מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל. אשל כינס את סגל הפיקוד הבכיר, הגדיר את הפרשה כחמורה ביותר והורה לרענן הנחיות למכלול חיילי חיל האוויר בדבר איסור  קיום יחסי מין מסוג זה וכי המעשים מנוגדים לחוק, לפקודות ולנהלים בצה"ל בכלל ובחיל האוויר בפרט. היום ייערכו בחיל שיחות עם המפקדים והחיילים, ויפעלו למען זיהוי ומניעה של מקרים דומים. חוקרי מצ"ח סבורים שפרסום הפרשה יוביל לפניות מצד חניכות נוספות למשטרה. בחיל האוויר סבורים, כי גם אם פרשה זו תסתיים ללא הרשעה, ברמה הערכית נעברה כאן עבירה חמורה מאוד ואין לעבור עליה לסדר היום.

 

1 Comment

  1. גואל רצון
    6 בספטמבר 2012 @ 13:33

    נערות\נשים מהר מאוד מגלות שיש להם שירות מבוקש שווה ערך\כסף\השפעה וחלקן משתמשות בזה להטבות כאלה ואחרות. אם החברה לא היתה צבועה כל כך ותנועות פמיניסטיות לא היו בשיא כוחן , זה היה יכול להיות לגיטימי , ראה העולם הערבי , ראה תאילנד , הודו , וכו'

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן