Skip to content

כנס אלי"ן הראשון לשיקום ילדים: מהטיפול הנמרץ ועד הקהילה

הודות להתקדמות הרפואה והטכנולוגיה, אנו זוכים לגדל ילדים רבים, שבעבר לא היו שורדים תאונה חמורה או מחלה קשה. הכנס ידגיש את המעבר מתלות לעצמאות כמטרה שיקומית ויתארחו שני מומחים עולמיים, אשר יציגו תפישות חדשות בשיתוף ילדים משוקמים בחיים פעילים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כיצד יכול ילד מונשם לבקר בבית ספר רגיל? האם פעוט בן שלוש יכול לנהוג בכסא גלגלים ממונע? האם הפרעות אכילה בינקות משליכות על בריאות המשפחה כולה? סוגיות מסוג זה מעסיקות את הקהילה הרפואית וכן משפחות רבות המתמודדות עם ילד, אשר נפגע מטראומה פיזית או הסובל ממחלה קשה.

כנס אלי"ן הראשון יתקיים בין התאריכים 11-12 בספטמבר, במטרה להתעמק בעולם המאתגר והצומח של שיקום ילדים.

משפחתו של ילד הזקוק לשיקום עוברת תהליך של אבל והסתגלות למצב החדש. על בני המשפחה להיפרד מהתקוות והציפיות שהיו להם לגבי עתידו של הילד ולעצב תכנית חדשה למסגרת המשפחתית. בילדים המתאוששים מתאונות קשות, לא אחת נמצא את בני המשפחה מקיפים את מיטת הילד בתצלומים מימי בריאותו, כאומרים "אל תסתכלו על הילד הזה ששוכב כאן. הילד האמיתי הוא זה שבתמונה, והוא ישוב".

הודות להתקדמות הרפואה והטכנולוגיה, אנו זוכים כיום לגדל ילדים רבים, אשר בעבר לא היו שורדים תאונה חמורה או מחלה קשה. מקצוע השיקום מתמודד היום, בזכות התקדמות זו, בשאלות שבעבר היינו רחוקים מהצורך להתמודד עמם: מה יהיה עתידו של הילד? כיצד יתפקד וישתלב בחברה בגיל ההתבגרות, כאדם בוגר? כיצד אפשר להבטיח לו עצמאות מרבית וחיים מלאי משמעות?

במשך שנות פעילות רבות צבר בית חולים אלי"ן בירושלים ניסיון מקצועי רב והפך למרכז המוביל בישראל, ומהמובילים בעולם, בשיקום ילדים ונוער. בית החולים מתמחה באבחון ושיקום ילדים הסובלים ממגוון רב של מוגבלויות גופניות מולדות ונרכשות.

בחודש ספטמבר הקרוב יתרגם בית חולים אלי"ן את הניסיון הרב שצבר בתחום שיקום הילדים, לכנס מקצועי רב גוני במטרה ללמוד את העולם המורכב, המאתגר והצומח של שיקום ילדים, עולם המאתגר את הרפואה המודרנית ואת החברה בכללה. הכנס ידגיש את המעבר מתלות לעצמאות כמטרה שיקומית. בכנס יתארחו שני מומחים עולמיים, אשר יציגו תפישות חדשות בשיתוף ילדים משוקמים בחיים פעילים.

הכנס ידון הן באמצעים המתקדמים ביותר לשיקומם, ובהיבטים של שילובם במשפחה ובחברה.

לתוכנית הכנס

בית החולים אלי"ן הינו מרכז שיקום ילדים ונוער המוביל בארץ בתחומי אבחון ושיקום ילדים הסובלים ממגוון רב של מוגבלויות גופניות. בבית החולים פותחה מומחיות רב-תחומית בטיפול שיקומי של ילדים ונוער הסובלים מליקויים מוטוריים, סנסוריים, נשימתיים, תקשורתיים, קוגניטיביים והתנהגותיים, במגמה לשקמם ולהשיבם לחיים בקהילה במהירות האפשרית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן