Skip to content

"ישראל היא שיאנית העולם ברכישת ביטוחי סיעוד"

כך אמר היום ניר קידר, מנהל תחום כלכלת בריאות במשרד הבריאות, בכנס לענף ביטוחי הבריאות והסיעוד. האוצר: החל מ-2013 תיאסר פרמיה שמשתנה באופן דרסטי. מנכ"ל כלל בריאות: "ביום בו המדינה תוסיף 10 מיליארד שקלים לתקציב הבריאות, נפסיק למכור ביטוחי בריאות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הכנס ה-9 לענף ביטוחי הבריאות והסיעוד של עדיף התקיים אתמול ברמת גן, בהשתתפות כ-500 סוכנים, יועצים ונציגי הרגולטורים, חברות הביטוח וקופות החולים.

במסגרת הכנס התקיימו הרצאות ורבי שיח בהשתתפות הגורמים הדומיננטיים בתחום, בנושאים הבוערים על סדר יומו של הענף, שחווה בתקופה האחרונה רפורמות סוערות.

את הכנס פתח עורך עיתון עדיף, עופר נוריאל, שאמר כי הפער בין זיהוי הכשלים לבין הטיפול בהם עודנו רב, שכן הסדרתם נוגעת באינטרסים רבים, כדוגמת אלו הקיימים במשבר הסיעוד ובתופעת כפל הביטוח. "כך כל שינוי בענף גורר אחריו השלכות רבות היקף".

"להבטיח למבוטח אפשרות כיסוי לאורך שנים, גם אם חלו שינויים במצבו הרפואי". רו"ח לי דגן
"להבטיח למבוטח אפשרות כיסוי לאורך שנים, גם אם חלו שינויים במצבו הרפואי". רו"ח לי דגן

"הרציונל שעומד מאחורי פעילות אגף שוק ההון הוא להבטיח למבוטח אפשרות כיסוי לאורך שנים, גם אם חלו שינויים במצבו הרפואי", אמרה רו"ח לי דגן, המשנה לממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון באוצר, שהציגה את עמדות האגף בתחום, לרבות ההסדרה בענף הסיעוד. "בניגוד לביטוח רכב, רכוש ודירה, אנו מנסים להתכונן ליום הקשה ומעוניינים לדעת שנהיה בטוחים בעתיד".

דגן ציינה שאחת הבעיות הקיימות בתחום היא הזמינות והסיכון הגבוה בגיל מבוגר, שמשמעו פרמיית סיכון גבוהה, בעיקר בביטוח סיעודי. "כשאנו מדברים על שינויים בתחום ביטוח הבריאות חשוב לנו להבטיח את עלות הסיכון ושהכיסויים יהיו רלוונטיים".

לדברי דגן, הצורך בביטוח הסיעוד עולה בצורה דרסטית לאורך השנים, והחל מגיל 80 הופך למשמעותי ביותר. הפתרון אותו מציע האוצר הוא פרמיה קבועה או מוגדלת באמצעות חוזר ביטוח "עריכת תכנית לביטוח סיעודי". דגן ציינה, כי החל מינואר 2013 וכבר כעת האגף אינו מאפשר פרמיה שמשתנה באופן דרסטי, אלא רק פרמיה קבועה או מוגדלת הדרגתית.

ניר קידר, מנהל תחום כלכלת בריאות במשרד הבריאות, ציין בהרצאתו כי קיים פער בשיעור של 20% בגידול בין מדד המחירים לצרכן ביחס למדד מחירי ביטוחי הבריאות, אם כי גם תכולתם השתנתה. "אחוז ההוצאה הפרטית על ביטוחי בריאות בישראל קפץ באופן שאין לו אח ורע בעולם, אפילו לא בארה"ב, והוא גבוה משמעותית ממדינות ה- OECD", הוסיף.

בסקירתו ציין קידר, כי ב-2010 ההוצאה על הביטוחים הפרטיים עלו פי חמישה מאז 1997 ומדובר בהוצאה הגדולה ביותר של משקי הבית על בריאות. "ישראל אינה שיאנית העולם ברכישת ביטוחי בריאות פרטיים, אלא רק במקום השלישי. בביטוחים סיעודיים אנחנו שיאני העולם", ציין.

ראובן קפלן, מנכ"ל כלל בריאות, התייחס לביקורת המופנית כלפי חברות הביטוח, ואמר: "חברות הביטוח עושות גם טוב לאנשים, הן לא עושקות כל הזמן". קפלן אף התייחס לעמדה, לפיה יש להביא לביטולם של ביטוחי הבריאות הפרטיים, באומרו: "ביום בו המדינה  תוסיף 10 מיליארד שקלים לתקציב הבריאות, נפסיק למכור  ביטוחי בריאות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן