Skip to content

פינוי אלים באור יהודה של משפחת נפתלי

המשפחה בת שש נפשות מתגוררת כחודשיים בסככה מאולתרת והוצא להם צו פינוי. לפנות בוקר הגיעו עשרות שוטרים פינו אותם בכוח והרסו את המבנה. ידה של פעילה חברתית נשברה במהלך הפינוי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפנות בוקר הגיעו עשרות שוטרים ופקחי עירייה לפנות את משפחת נפתלי מהסככה שבה הם גרים בחודשיים האחרונים באור יהודה. פעילים חברתיים שהיו במקום מדווחים על פינוי אלים, ידה של אחת הפעילות, איילת חליוה, נשברה כתוצאה מהפינוי בכוח.

בני הזוג נפתלי לפני הפינוי (צילום: שרון ליבנה)

קובי ברכה, פעיל חברתי המלווה את המשפחה, סיפר כי בשעה ארבע וחצי בבוקר הגיעו עשרות שוטרים, פינו בכוח רב את המשפחה ואת הפעילים החברתיים שישנו איתם במקום, ואז הרסו את הסככה באמצעות דחפור ועקרו את העצים המקיפים אותה. לאחת הפעילות, איילת חליוה, שברו את היד. "אנחנו חזרנו למקום ומקימים מחדש את המבנה, זה לא ישבור אותנו".

בסרטון שהעלו הפעילים שנכחו בפינוי מבית החולים בעת שחליוה המתינה לטיפול הם מספרים על ההתרחשויות.

איילת חליוה, שידה נשברה במהלך הפינוי, מספרת בו: "איך שכולנו נרדמנו הגיעו עשרות שוטרים, ניידות, חסמו את כל הרחוב. הם התחלקו לצוותים והתבייתו על כל אחד מהפעילים. העירו אותנו מהשינה. את משה מנקין העירו באיום של שוקר חשמלי שלא הפעילו אותו. הרימו אותי מהמיטה בכוח, ניסיתי להתנגד, צרחנו, שברו לי את היד. פינו אותנו באלימות קשה מאוד… אני לא מתביישת לומר, הם רצו להפחיד והצליחו. אני משקשקת, אני מתה מפחד. אני מרגישה שאני שוחה במים שגדולים עלי בכמה מידות. אני מרגישה שמדובר בחבורה של אנשים שאין שום דרך לתקשר איתם".

אחרי הריסת הסככה (צילום: קובי ברכה)

משה מנקין: "התעוררתי וראיתי טייזרים בעל מקום. זה היה נראה כאילו הם נכנסים למבצע צבאי. לא היתה שום התנגדות מצידנו, העירו אותנו משינה. שני שוטרים עמדו מעלי עם טייזר מכוון לאזור הלב, הייתי מאוד רגוע, הושיבו אותי בצד. אני לא מבין למה הם נכנסו בצורה כל כך אלימה. הם תיצפתו עלינו, הם ידעו שאנחנו ישנים. זה מטורף שהם יודעים שיש שם ילדים ונכנסים ככה. אם יש עורכי דין ששומעים את זה, צריך פה תביעה אזרחית. מח"ש לא יעזור פה, המשחק הזה אבוד מראש".

דוד נפתלי, אבי המשפחה מספר: "בא אלי מפקד התחנה, הראיתי לו את הצווים של בית המשפט שאומרים שהעירייה היתה צריכה למצוא לנו דירה, ולא עשו כלום עד היום. זה לא עניין אותו. באו אלינו בארבע לפנות בוקר, המון שוטרים, כאילו אנחנו ארגון פשע. שברו לאיילת את היד, תפסו אותה ועקמו לה את היד. בבוקר התקשרתי למזכירה של ראש העיר ואמרתי לה 'מדבר דוד נפתלי, את יודעת שזרקו היום משפחה מהרחוב לרחוב? היא ניתקה לי בפנים. באנו לפגוש את ראש העיר, התחמקו מאיתנו. הלכתי למחלקת הרווחה בעיר ולא נתנו לי להיכנס."

עדויות הפעילים החברתיים בסרטון שהעלו לרשת:

מבית החולים תל השומר נמסר כי איילת חילווה אכן הגיעה הבוקר כשבידה שבר כתוצאה מחבלה טרייה ושוחררה לאחר קבלת טיפול.

אחרי ההריסה (צילום: קובי ברכה)

ממשטרת מחוז תל אביב נמסר: "המשטרה סייעה לעיריית אור יהודה בביצוע צו פינוי שיפוטי של סככה ברחוב דוד אלעזר באור יהודה. במהלך הפינוי, למרות התגרות ופרובוקציות מצד המפונים, נשמר איפוק מצד השוטרים והפינוי הסתיים ללא הפעלת כוח וללא עצורים. הגברת שנחבלה בידה מעדה ונחבלה ללא כל קשר לנוכחות המשטרה במקום. לנ"ל זומן מד"א והיא טופלה על ידם. המשטרה פעלה על פי חוק תוך גילוי רגישות מרבית ותוך התחשבות במפונים".

למרות פניות חוזרות ונשנות למנכ"ל עיריית אור יהודה ולראש העירייה בחרו השניים שלא להגיב. אם תתקבל תגובתם בהמשך – היא תפורסם כאן.

 

 

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן