Skip to content

האיחוד האירופי: תכנית לרכישה בלתי מוגבלת של אג"ח

נשיא הבנק המרכזי האיופי, מריו דראגי, אומר שהצעד מטפל בחששות "בלתי מבוססים" של המשקיעים בנוגע להישרדות היורו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
דרגי - פורש רשת ביטחון
דרגי - פורש רשת ביטחון

מריו דראגי, נשיא הבנק המרכזי האירופי, הודיע על תכנית רכישה של אגרות החוב, שנועדה לצמצם את חובות המדינות באיזור היורו, המתקשות לעמוד בהחזרים. כך מדווחת רשת אל-ג'זירה.

התכנית שנחשפה ביום שלישי באה בעקבות התחייבותו מחודש יולי לנקוט בכל הצעדים הדרושים לשימור המטבע האירופי.

דרגי אמר שהצעד, שמכוון אל השוק המשני, יטפל בעיוותי שוק אגרות החוב ובחששות "בלתי מבוססים" של משקיעים בנוגע להישרדות המטבע. במסיבת עיתונאים הוא אמר: "בתנאים מתאימים, יהיה לנו מחסום יעיל למניעת תרחישים הרסניים בכוח."

לדבריו התכנית, שנועדה להתמקד באגרות חוב שיוצגו לפירעון בשלוש השנים הבאות, עולה בקנה אחד עם מנדט הבנק האירופי. רק חבר אחד במועצה השלטת בבנק האירופי, הבונדסבנק הגרמני, התנגד לתכניתו של נשיא הבנק המרכזי.

בעקבות חילוקי דעות בין קובעי מדיניות, משקיעים ממתינים בהתרגשות לדעת איזו מידת החלטיות יגלה הבנק המרכזי בפעילותו להנמיך את עלויות האשראי שנוטלות ספרד ואיטליה.

רשת ביטחון

השווקים הגיבו בחיוב לתוכניתו של דרגי, והמניות היציבות ביבשת זינקו עד כדי 3.2%, לרמות שלא נראו מאז חודש מרס.

אנדרו קוקס, כלכלן ניו יורקי המתמחה במדינות ה G10, אמר: "הפרטים… שהתפרסמו היום תורמים לאמינות רשת הביטחון המתגבשת באזור היורו והם חייבים לתמוך בביקוש לנכסי אזור היורו."

מעורבותו המתחדשת של הבנק האירופי בשוק אגרות החוב האירופי חיונית לאפשר לממשלות היבשת להחליט אל תגובה ארוכת טווח למשבר החובות של הגוש, שהחל בראשית 2010. שער הריבית ביבשת לא שונה והוא עומד על 0.75%.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן