Skip to content

לחצים נגד מינוי שי ניצן לתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה

מבוקר יום שישי מפעילים אנשי ימין ומתנחלים לחץ כבד על שרי הליכוד, חברי כנסת ועוזריהם, לא לאפשר את מינויו של עו"ד ניצן לתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ביום ראשון בישיבת הממשלה. הפורום המשפטי למען א"י מאיים: נלך לבג"ץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הימין נגד שי ניצן – אתמול (שישי), משעות הבוקר ועד כניסת השבת הופעל לחץ כבד על חברי כנסת ושרים מהליכוד ומהימין לפעול נגד מינויו של עו"ד שי ניצן לתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה. שר המשפטים, יעקב נאמן, יביא את המינוי לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב. הגדרת התפקיד: משנה ליועץ המשפטי לממשלה לתפקידים מיוחדים. המינוי נעשה ללא פרסום מכרז. זרם מסרונים הגיע משעות הבוקר לידי שרי הליכוד ועוזריהם על מנת שיתנגדו למינוי בישיבת הממשלה.

עו"ד שי ניצן
עורר עליו את זעם הימין. עו"ד שי ניצן

בתפקידו האחרון כמשנה לפרקליט המדינה עורר עליו ניצן את זעם המתנחלים לא פעם בהחלטותיו המנוגדות לאמונתם. במקביל ללחץ באמצעות המסרונים, כתב השבוע עורך דין נפתלי ורצברגר, מהפורום המשפטי למען ארץ ישראל, מכתב ליעקב נאמן, שר המשפטים, בו נדרש מנאמן להימנע מלהעלות את הנושא על סדר היום של הממשלה. יש מספיק משרות אחרות במערכת המשפטית, טוען ורצברגר במכתבו: "במערכת המשפטית הציבורית קיים מגוון רב של תפקידים שמר ניצן יוכל לשרת בהם, אולם לא בדרך של המחטף המתוכנן, שהפגיעה שבו מרובה מתועלתו". ורצברגר מסיים את המכתב באמירה, כי אם ניצן ימונה לתפקיד, יפנה הפורום לערכאות המתאימות למניעת העניין.

מדובר במשרה חדשה, שנוצרה לכאורה עבור ניצן, לבקשת היועץ המשפטי, יהודה וינשטיין, שבמסגרתה הוא יסייע בטיפול בשורה של נושאים ביטחוניים ומדיניים, לרבות בתחום מערכת הביטחון. במשרד המשפטים הזדרזו לבהיר ומסרו כי מדובר במינוי שנעשה על פי הכללים המקובלים. ביוני השנה הורתה הוועדה לביקורת המדינה, בראשות ח"כ אורי אריאל, להעביר לבדיקת מבקר המדינה את הטענה שמשרד המשפטים מנסה "לתפור" תיק שאין בו צורך עבור ניצן. יו"ר הוועדה, ח"כ אוריאל, לא טרח להסתיר את עוינתו לגופו של אדם ולא לגופו של עניין כשפנה לשרי הליכוד וקרא להם למנוע "מינוי אדם שפועל תחת אג'נדה ברורה של פגיעה בהתיישבות ובמתיישבים".

המסרונים שהגיעו במהלך היום לנמענים השונים קראו, בין השאר: "חיוני להצביע נגד מינוי מסוכן של שי ניצן! יש להתבטא בתקשורת! לדפוק על השולחן! וכמובן – להגיע ביום א' ולהצביע נגד". או: "תפקיד ממשלה לאומית למנות אנשים לאומיים לתפקידי מפתח רגישים. אל תיתן ידך למינוי מסוכן שכזה. האין משפטנים איכותיים מהמחנה הלאומי? עד מתי נרקוד לצלילי חליל הפרקליטות שונאת ההתיישבות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן