Skip to content

"קרן אור" למערך החירום וההצלה במדינה

על קברו הטרי של בעלה, תנ"צ ליאור בוקר ז"ל, נשבעה אלמנתו לעשות הכל לתיקון הליקויים שבגינם נספה, עם 43 קורבנות נוספים. השבוע נחנכה קרן שמטרתה - לשדרג ולסייע למערך החירום וההצלה. נאוה בוקר מינפה את כאבה ויגונה לפרויקט חיובי ונחוץ. וגם עמדה בשבועתה. מאת נורית קרטן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על קברו הטרי של בעלה, תנ"צ ליאור בוקר ז"ל, נשבעה אלמנתו לעשות הכל לתיקון הליקויים שבגינם נספה, עם 43 קורבנות נוספים. השבוע נחנכה קרן שמטרתה – לשדרג ולסייע למערך החירום וההצלה. נאוה בוקר מינפה את כאבה ויגונה לפרויקט חיובי ונחוץ. וגם עמדה בשבועתה.

מאת נורית קרטן

הקרן ע"ש ליאור בוקר, קרן אור, יצאה לדרך בתחילת השבוע, במעמד משפחות נספי אסון הכרמל, שרי ממשלה, חברי כנסת, ראשי מערך החירום בהם המפכ"ל, ראש שירות בתי הסוהר ומפקד לוחמי האש. הקרן, היא פרי יוזמתה של נאוה בוקר, אלמנתו של תת-ניצב ליאור בוקר ז"ל, אחד מקציני המשטרה שנספו באסון.

הנצחה ראויה. תנ"צ ליאור בוקר ז"ל (צילום: משטרת ישראל)

כספי הקרן מיועדים להקמת מרכז ארצי להדרכה והכשרה ללימודי כבאות. לקידום מערך המתנדבים שזקוק להרחבה, לשיפור ולסיוע. לרכישת ציוד מתאים למתנדבים. לקידום יוזמות טכנולוגיות חדשניות שיאפשרו התמודדות טובה יותר בשריפות מסוג זו שהייתה בכרמל. לתמיכה בפרויקט מחויבות אישית של משרד החינוך, פרויקט קיים.הענקת מלגות ללימודי תואר ראשון בניהול איזורי אסון למצטיינים במשטרה, בכיבוי אש ובשירות בתי הסוהר.

דרכים רבות יש להתמודדות עם אבל. נאוה בוקר בחרה בדרך שלא רבים נוקטים בה – לקחת את הרגעים הנוראיים והקשים ביותר ולמנפם לפרויקט חיובי ונחוץ ביותר למדינה. "החלטתי לתעל לפעילות חיובית את תחושותי הקשות, מהאסון הנורא הזה, הגעגועים העזים והבלתי פוסקים ואת הכאב האישי." אמרה. "החלטתי לשמר את זכרו של אהובי דרך העשיה".

והמחשבה הזו עלתה בה ברגעים הקשים מכל. "על קברו הטרי של בעלי תנ"צ ליאור בוקר, נשבעתי לעשות הכל כדי לתקן את הליקויים שבגינם נקטף יחד עם 43 קורבנות נוספים". ומיד לאחר מכן החלה לפעול למימושה של הקרן, כשהיא מגייסת לפעילות אנשים כקציני המשטרה בדימוס, ניצב אליק רון, ניצב יעקב בורובסקי, שעבדו עם בעלה במשך שנים במחוז הצפוני והיו מפקדיו. או פרופסור איזי בורוביץ ואחרים.במהלך השנה מאז האסון, הקרן הפכה למרכז חייה. "קרן ליאור בוקר היא הנחמה שלי בעולם שטוף היגון, שעוטף אותי מאז לכתו".

דוגמא ומופת לתרומה. נאווה בוקר (בלבן) ומשפחתה. (צילום: ציפי מנשה)

נאוה בוקר מודעת היטב למה שקורה במדינה ולאתגרים הגדולים בתחומי הביטחון, הכלכלה, החברה ועוד. "ביטחונם האישי של אזרחי המדינה הזו, וזכותם לשירותי החירום והצלה, ראויים ועומדים בשורה אחת עם כל אלה" והיא החליטה להרים את הכפפה. "החלטתי לעשות הכל, כדי לדאוג לכך שאף אדם במדינת ישראל לא יצטרך עוד לקבל את הבשורה המרה מכל – שהאסון קרה רק בגלל היעדר תקנים או משאבים".

בערב השקת הקרן ראש הממשלה בנימין נתניהו, בירך את נאוה בוקר בברכה מוקלטת שהוקרנה על מסך. בין היתר אמר ש"אין מצבה ראויה יותר לזכרו של ליאור". לנאוה עצמה אמר "את דוגמה ומופת לתרומה אזרחית של אזרחי ישראל". והוא הבטיח, לעיני כולם: "בכל מה שאני אוכל לעזור – אעזור". 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן