Skip to content

בקשה לסכסוך עבודה במעריב

ועד עיתונאי מעריב פנה אל ההסתדרות בתביעה להכריז על סכסוך עבודה עקב הצהרת הכוונות של רוכש העיתון שלמה בן צבי, לפטר אלף ושש מאות מעובדי העיתון ולשמר בו כשלוש מאות עיתונאים בלבד. במקביל, דורשים העבודים לקבל את שכר חודש אוגוסט במלואו עד ערב ראש השנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

>>> תפילת מעריב, הסוף? על הסכנה להמשך קיומו של מעריב

הדסק של מעריב שינה את ייעודו היום בצהריים ואירח כארבע מאות מעובדי העיתון לאסיפת חירום. העובדים שהעיתון שלהם נמכר מתחת לאפם בטרם שולמה להם משכורתם האחרונה במלואה (קיבלו שליש שכר)  שמעו את יו"ר ועד העיתונאים חגי מטר, שאמר: "אנחנו ניזונים מכלי התקשורת ולפיהם אם העסקה תאושר מדובר בפיטורי 1,600 עובדים. העובדים הם שעושים את העיתון ולכן אנחנו דורשים מעורבות מלאה במשא ומתן על מנת שנוכל להגן על זכויותינו. בנוסף, אנחנו דורשים כי משכורות חודש אוגוסט ישולמו במלואן עד ערב ראש השנה".

אסיפת חירום בדסק מעריב

מטר דיווח לעובדים על פניית הועד להסתדרות בבקשה להכריז על סכסוך עבודה.
עוד לפני אסיפת החירום ישבו פעילי ועד העיתונאים עם נציגי ועד המובילים וועד ההפצה, שני הגופים המאוגדים במסגרת ההסתדרות במעריב. נציגי הוועדים החליטו על הקמת מטה מאבק משותף להצלת העיתון ומטה לחמם של אלפיים העובדים. בימים הקרובים יתקיימו פעולות מחאה משותפות של המטה המאוחד.

 בפנייה להסתדרות טענו חברי הועד כי "מדובר החלטה חד-צדדית של המעסיק בדבר נקיטת שינויים מבניים/ארגוניים בדרך של מכירת העיתון לבעלים חדשים. המעסיק נוהג בחוסר תום לב ביחסי עבודה בכלל ויחסי עבודה קיבוציים בפרט. כמו כן, דורש הועד ניהול משא ומתן קיבוצי שיסדיר את מכלול זכויות העובדים, אגב השינוי הצפוי, בעקבות המכירה. למרות שלהחלטה זו השלכות משמעותיות על תנאי עבודתם של העובדים מבחינת: מעמדם, זכויותיהם, שכרם וביטחונם התעסוקתי, שכן הן עלולות להביא לפיטורים של עובדים, הן התקבלו כאמור, באופן חד צדדי וללא ניהול מו"מ קיבוצי עם נציגות העובדים".

 הוועד הוסיף וציין את דחיית תשלום השכר, את הכוונה לפטר עיתונאים ולפכוע בתנאי ההעסקה של עמיתיהם. הם טענו כי מדובר ב"פגיעה מכוונת ושיטתית בוועד העובדים, אשר נועדה להחליש את מעמדו של ארגון העובדים ושל האורגן הראשוני מטעמו במקום העבודה".

גבי גולדמן, חברת הוועד: "המאבק הזה הוא לא עבור השלט של מעריב, המאבק הוא עבור מקום העבודה שלנו, של אלפי משפחות שמתפרנסות מהעיתון. החלטנו להיאבק יחד כדי שבפעם הראשונה במשך שנים של משברים לא נוריד את הראש ונקבל את רוע הגזירות, אלא נעבוד כגוף מאוחד ונדרוש את זכויותינו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן