Skip to content

גרמניה: תקיפה ישראלית באיראן תפגע בקואליציה הבינ"ל

בפגישה עם שר החוץ הגרמני הזהיר נתניהו כי מהרגע שחמינאי יחליט על כך, יידרשו לטהראן שישה שבועות להעשרת אורניום כדי לייצר פצצה גרעינית. גרמניה תתחשב באינטרסים הביטחוניים של ישראל בנוגע למכירת צוללות למצרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גידו וסטרוולה, שר החוץ של ממשלת גרמניה, נפגש אתמול (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והבהיר לו כי גרמניה מתנגדת לתקיפה ישראלית חד-צדדית של מתקני הגרעין באיראן. ממקורות במשרד החוץ נודע, כי וסטרוולה הבהיר לנתניהו, שתקיפה כזו עלולה לפורר את הקואליציה הבין-לאומית נגד איראן. נתניהו הסביר לשר החוץ וחזר על טענתו, כי יש להציב לאיראנים קו אדום ברור ומובן שאל להם לחצותו.

נתניהו בפגישה עםשר החוץ הגרמני גידו וסרוולה (צילום: לע"מ)
אין לנקוט בפעולה חד צדדית. נתניהו בפגישה עם שר החוץ הגרמני גידו וסרוולה (צילום: לע"מ)

למעשה, שר החוץ הגרמני חזר על דברי הקנצלרית אנגלה מרקל, שעל פי הפרסומים שוחחה בטלפון עם ראש הממשלה לפני שבועיים ואמרה לו כי עמדת הממשל הגרמני היא כי יש להמשיך בסנקציות חריפות נגד איראן ואין לנקוט בפעולה צבאית ישראלית חד-צדדית.

לדברי נתניהו, המידע שיש בידי ישראל גורס כי מהרגע שהמנהיג העליון באיראן אייתוללה עלי חמינאי יקבל החלטה לייצר פצצה גרעינית ראשונה, יזדקקו האיראנים לשישה שבועות בלבד כדי להעשיר כמות מספקת של אורניום לרמה של תשעים אחוז, רמה שממנה אפשר לייצר נשק גרעיני. נתניהו אמר לוסטרוולה, שפקחי סבא"א (הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית), מגיעים לביקורות במתקני העשרת האורניום של איראן בקום ונתנז רק אחת לחודשיים, וכי הם עלולים לגלות מאוחר מדי את המעבר האיראני להעשרת אורניום לרמה של תשעים אחוז.

נתניהו טען עוד, כי הביקורות של פקחי סבא"א גם אינן מקיפות מספיק. בריאיון לטלוויזיה הקנדית, ששודר היום לפנות בוקר (יום ב'), אמר נתניהו כי וושינגטון וירושלים נמצאות במגעים על שרטוט "הקו האדום" לאיראנים בכל הקשור לתכניתם הגרעינית.

שר החוץ הגרמני המשיך לאחר מכן לפגישה עם שר הביטחון, אהוד ברק. בפגישה זו הועלה נושא מכירת הצוללות על ידי גרמניה למצרים. "גרמניה תביא בחשבון את האינטרסים הביטחוניים של ישראל כאשר תקבל את ההחלטה בנושא עסקת הצוללות עם מצרים", אמר וסטרוולה בתדרוך לכתבים בירושלים, לאחר הפגישה עם ברק.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן