Skip to content

המפרקת הזמנית של "פילת" מבקשת אישור להעמיד למכירה את החברה ונכסיה

השופטת ורדה אלשיך ביקשה את תגובת עו"ד מיכל רוזנבוים לבקשת עובדים להורות לה לפטר מנהלת בכירה בחברה, בטענה שהיא מאיימת על מי שרצו לחתום על ייפוי כוח לייצוגם על ידי עו"ד אופיר רונן, באמצעותו הוגשה בקשת הפירוק הזמני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאת כתב "משאבים"

עו"ד מיכל רוזנבוים, המפרקת הזמנית של "פילת ישראל" הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה דחופה לאשר לה לפרסם הזמנה להציע הצעות לרכישת פעילות החברה ונכסיה, יחד עם שמה המסחרי "פילת ישראל", לרבות זכות השימוש בלוגו ולקיים לשם כך הליך התמחרות מהיר, במטרה לשמור על ערכם של נכסי החברה ולקבל תמורה מיטבית בעבורם לטובת נושיה.

לדברי המפרקת הזמנית, עד עתה היא קיימה פגישות עם כ-13 גורמים המתעניינים ברכישת פעילות החברה, תוך ניסיון ראשוני להתרשם מיכולתם הכלכלית של המציעים הפוטנציאליים וכוונותיהם באשר לרכישת פעילות החברה. המפרקת סבורה כי נוכח התעניינות רבה מצד משקיעים, על מנת להימנע מהפעלה גירעונית ועל מנת לשמור על שוויה של החברה ולמקסם את התמורה ממכירת פעילותה ולאפשר את המשך העסקתם של מרבית העובדים, יש לפעול בדחיפות האפשרית למימוש נכסי החברה.

כמו כן, נוכח הימצאותה של החברה בהליכי פירוק זמני ולאור פרסומים בתקשורת אודות הנעשה בחברה, ישנה חשיבות רבה למכירת פעילות החברה באופן מיידי על מנת למנוע ו/או למזער ככל הניתן, את הפגיעה בשמה של החברה ובמוניטין שלה. עוד מציינת המפרקת בדוח השני אותו הגישה לבית המשפט כי ההון האנושי של החברה הינו המשאב העיקרי שלה והפעלתה בתקופת הפירוק תלויה בעיקר בנכונותם ומסירותם של עובדיה ולפיכך היא עושה כל אשר ביכולתה למנוע פגיעה בעובדי החברה.

נכון למועד זה, נאמר בדוח, מועסקים בחברה כ-75 עובדים המהווים גרעין חיוני ונדרש לצורך מתן מענה לצבר ההזמנות מלקוחות, המועסקים ברובם על בסיס שעתי על פי צורך שנבחן מעת לעת בהסתמך על צבר ההזמנות מלקוחות ובאישור מראש מטעם המפרקת הזמנית. לדעתה, עובדי החברה מבצעים את עבודתם נאמנה ועל אף העובדה כי לא קיבלו שכר מזה כחודשיים. לאחר שעלה בידי רוזנבוים לגבות סך של למעלה מ-300 אלף שקל מחייבים שונים, היא פנתה לבית המשפט בבקשה לאשר לה תשלום שכר לעובדים מיום מינויה לתפקיד ועד ל-6 בספטמבר כמקדמה על חשבון שכרם.

עוד באותו היום, שלחה רוזנבוים הודעת עדכון לעובדי החברה במסגרתה הודתה להם על עבודתם המסורה המאפשרת את המשך פעילות החברה, על אף הקשיים אליהם נקלעה.

בהליך אחר, הגישו 49 מעובדי החברה המיוצגים על ידי עו"ד אופיר רונן (באמצעותו הוגשה בקשת הפירוק הזמני), בקשה דחופה להורות למפרקת הזמנית לפטר את גלית כספי, עובדת הנהלה בכירה בחברה, המאיימת על עובדי החברה וכן לפטר כל עובד הנהלה אחר שיאיים במישרין או בעקיפין על עובדים שנתנו ייפוי כוח לעו"ד רונן ו/או שמתכוונים לחתום על ייפוי כוח כאמור. בנוסף מתבקש בית המשפט להורות למפרקת הזמנית לחקור אחר הגורם והמניעים העומדים מאחורי מסע האיומים כנגד העובדים.

[related-posts title="כתבות נוספות מעיתון משאבים"]

בנימוקי הבקשה נאמר כי לבא כוח העובדים נודע כי כספי מאיימת על עובדים שרצו לחתום על ייפוי כוח לטובתו, ומודיעה להם כי אם הם יחתמו על ייפוי כוח כאמור, היא לא תעביר חוות דעת חיובית עליהם לרוכש שירכוש את החברה וכתוצאה מחוות דעת שלילית הרוכש החדש לא ירצה להמשיך להעסיק את אותם עובדים. כתוצאה מהאיומים, עובדים שרצו לחתום על ייפוי כוח לעו"ד רונן, חוששים להצטרף לרשימת העובדים המיוצגים על ידו. יתירה מזאת, העובדים שכבר חתמו על ייפוי כוח, מבינים כי הנהלת החברה מתכוונת משיקולים זרים למסור חוות דעת שלילית עליהם לרוכש של החברה.

עוד טען עו"ד רונן כי בשל האיומים האמורים, חוששים העובדים שאוימו על ידי כספי לתת תצהיר כנגדה מאחר והם מבינים כי משמעות הדבר הינה שהנהלת החברה תדאג כי רוכש החברה לא ימשיך להעסיק אותם. בבקשה נאמר כי מעשים חמורים אלו מצטרפים לאיומים של שני עובדי הנהלה בכירים אחרים שאיימו בתחילת הליכי הפירוק על מספר עובדים כי במידה ולא יבטלו את ייפוי הכוח לעו"ד רונן, הם יפוטרו.

"המעשים מזכירים משטרים אפלים וחשוכים אשר אסור שיתרחשו אצל אף מעסיק במיוחד בחברה הנמצאת תחת הליכי פירוק זמני ובפיקוח בית המשפט", טוענים העובדים ומוסיפים כי מעשים אלו מהווים הפרה בוטה ובזיון של החלטת בית המשפט מה-19 באוגוסט לפיה חל איסור על צעדים כלשהם העשויים להיחשב כפגיעה במבקשי הפירוק לרבות ובעיקר פיטוריהם מהחברה. בהחלטתה הראשונית בבקשה ציינה השופטת ורדה אלשיך כי בלא לקבוע מסמרות בבקשה עצמה, ודאי שאין מקום כי מנהלת כלשהי בחברה, ודאי כאשר החברה נכנסה לפירוק, תשמיע הערות שכאלו או תתערב בשאלת ייצוגם של העובדים. נוכח החומרה הלכאורית של הטענות, החליטה אלשיך על העברת בקשתם לתגובת המפרקת הזמנית.

תגובותיהן של גלית כספי ועו"ד רוזנבוים לא התקבלו עד למועד סגירת הגיליון.

הידיעה פורסמה בעיתון "משאבים" – עיתון למקבלי החלטות בתחום הניהול ומשאבי האנוש – ב-11 בספטמבר 2012 [email protected]

1 Comment

  1. עובדת בפילת
    11 בספטמבר 2012 @ 10:59

    הכל שטויות, גלית כספי היא המנהלת מספר אחת בפילת, עושה ימים ולילות עבור כל העובדים, לא משנה אצל איזה עו"ד הם חתומים. חבל ששטויות כאלה מעסיקות אתכם

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן