Skip to content

שוק מתנות הלידה בישראל מוערך בכ-70 מליון שקל

המתנות הפופולריות כיום מוגדרות פונקציונליות עם סטייל: בגד גוף של שף טייס או בלרינה, אדנית גרביים, זר חיתולים ועד תמונות תלת מימד עם שם הילד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כל ילד או הורה, כבר מגיל ינקות, אוהב לקבל מתנות, אבל אף אחד לא אוהב לקבל "סתם" מתנה. כולנו מעדיפים מתנה ייחודית, איכותית, מיוחדת ושימושית – כן, בסדר הזה.

כ-200,000 ישראליים חדשים מדי שנה, הרוב המוחלט מגיע בצורת תינוק. צילום: יח"צ
כ-200,000 ישראליים חדשים מדי שנה, הרוב המוחלט מגיע בצורת תינוק. צילום: יח"צ

מתנות לידה מתחלקות למתנות ליולדת ומתנות לתינוק. מתנות ליולדת יכולות להיות ערכת טיפוח עצמי, שובר לספא, משלוח פרחים או שוקולדים לאם ולמשפחת היילוד וכדומה. מתנות לתינוק יכולות להיות שמיכה מיוחדת ועליה הקדשה, בגד לתינוק, צעצוע, אלבום מעוצב ואפילו לוחית רשוי לעגלה.

לדברי ליז שמש, מנכ"לית ובעלים של גרניט סחר, יבואנית ומפיצה של מוצרי חברת בייבי אספן האמריקנית: "שוק מתנות הלידה בישראל פרח בשנים האחרונות ומוערך כיום בין 50 ל-100 מיליון שקל בשנה. בישראל יש כ-200,000 לידות בשנה. למעלה ממחצית מהיילודים מקבלים מתנות בממוצע מ-7 אנשים שונים, כאשר הם משקיעים במתנה עלות ממוצעת של 100 שקל".

.
איך בוחרים מתנת לידה?

אנשים מחפשים כיום מתנה, שתהייה מקורית ובעיצוב ייחודי, ויחד עם זאת שתהייה גם פונקציונלית. אם זה משהו ממש מיוחד, מוכנים לשלם על כך מעט יותר. כך, צצו להם בשנים האחרונות, עוד ועוד חברות ומותגים המציעים שלל מתנות ייחודיות, החל בחליפות מצועצעות המגשימות את החלומות של האם הטרייה, בובות מיוחדות במארזים ייעודים ועוד.

לכל סיר יש מכסה, אבל מי החליט שכל תינוק צריך כובע? צילום: יח"צ
לכל סיר יש מכסה, אבל מי החליט שכל תינוק צריך כובע? צילום: יח"צ

ליז שמש מספקת כמה טיפים בסיסים לבחירת המתנה:

  • חשוב לרכוש מתנת לידה שהוקדשה לה חשיבה ייחודית ומותאמת לטעמה של האם
  • מומלץ למצוא פריט שימושי ואיכותי בעיצוב מקורי ובאריזה שובת לב
  • דאגו לרכוש את המתנה במקום ידוע ומוכר עם מגוון מוצרים, וצרפו פתק החלפה כדי לאפשר למקבל המתנה להחליפה, במידה שאינה הולמת את טעמו או צרכיו
  • הפנימו – הגודל לא קובע. בחרו מתנה שווה בלי להתחשב בגודל (אם ירצו לדעת כמה שילמתם, תמיד יכולים להיכנס לאינטרנט)

.

אז מה אפשר לקנות וכמה זה עולה לנו?

החברה האמריקנית בייבי אספן עלתה לאחרונה לישראל, ונחשבת כמובילה בתחום מתנות הלידה בארצות הברית. מארזי המתנה כוללים קו מוצרים מגוון מאד, כולל פריטי לבוש, בובות יפהפיות, שמיכות נעימות, מוצרי אמבטיה מפנקים ועוד. המחירים: מ-69 שקל ועד 349 שקל

דוגמאות למוצרים:  מארז "אדנית פרחים": מכנסונים נעימים ואיכותיים המשמשים ככיסויי חיתול, כשעל כל אחד מהם פרח צבעוני המוצמד לישבן התינוק והופך אותו לפרח משגע. מחיר: 159 שקל; בגד גוף המגשים פנטזיה של כל אמא: בייבי שף, בייבי טייס, בייבי רופא, בייבי בלרינה, בייבי בייסבול. מחיר לבגד גוף 179 שקל; מר תמנון – ארבעה זוגות גרביים צבעוניים גרובים על רגליו של בובת תמנון קטיפתי. מחיר: 149 שקל; טריפל בייבי בן/בת – גביע גלידה ובו שלושה כדורי גרביים בשלושה צבעים שונים. מחיר: 69 שקל.

לתינוקות שאוהבים ללכת על קצה האצבעות - בלרינה מגיל 0 של בייבי אספן. צילום: יח"צ
לתינוקות שאוהבים ללכת על קצה האצבעות - בלרינה מגיל 0 של בייבי אספן. צילום: יח"צ

אתר החברה : www.babyaspen.co.il

.
החברה הישראלית, בייבי קייקס, מציעה מבחר מתנות שימושיות המעוצבות כעוגת קומות ועשויות ממגוון מוצרים משובחים. המחירים: 100-900 שקל.

דוגמאות למוצרים: זר מעוצב של מכנס, חולצה וחיתול בד ב-169 שקל; סט "חלומות מתוקים", הכולל חולצה, מכנסיים וחיתול בד גם כובע, גרביים, מצעים, נשכן ודובי ב-300 שקל

אתר החברה: http://www.babycakes.co.il

.
חברת בוטן מציעה גם מתנות עם שם התינוק. לדוגמה, דובי קטן עם שם הילד ב-89 שקל; גרביים עם שם הילד ב-25 שקל;  חיתולי טטרא עם שם הילד ב-29 שקל.  החברה מציעה שלל מוצרים נוספים לאם ולתינוק: תיקים, רהיטים, צעצועים, ערכות יצירה, פריטים לאם כגון מנשאים, מוצרים לים ולבריכה, פופים, אלבומים ועוד. טווח מחירים: 25-750 שקל.

אתר החברה: http://www.boten.co.il

.
קרוסלה
הינה חנות וירטואלית מאובטחת, המציעה מבחר מתנות ומארזים מרגשים במבחר עיצובים מיוחדים. חבילות המעוצבות כטופי או סוכריה על המקל. טווח מחירים: 139-339 שקל. כך לדוגמה, מארז סוכריה על מקל שמכיל שמיכה, מגבת,  מכנס, חולצה, גרביים, מגבת פליטה וסוכריית סבא יעלה 200 שקל; מארז דומה תוכלו גם לבחור בצורה של טופי.

אתר החברה: http://www.carousella.co.il

.
באתר ובחנות פיצקלה, תוכלו למצוא את מגוון מוצרים מוכנים ומוכרים, לצד מוצרים בהתאמה אישית, כמו אלבומים מעוצבים, אותיות לתליה ועוד. לוחית רשוי לעגלה באתר תעלה לדוגמה 80 שקל.

אתר החברה: http://www.pitzkalle.co.il

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן