Skip to content

טוניק על פרס "הגלובוס הירוק": אתם הגיבורים האמיתיים

הצלם הבינלאומי קיבל הבוקר את פרס "הגלובוס הירוק" על תרומתו להעלאת המודעות למצבו של ים המלח. אירוע ציפה המוני יתקיים מחר בלילה
חבר כנסת ניצן הורוביץ עם ספנסר טוניק והגלובוס הירוק. הערכה עמוקה. (צילום: דור נבו)
חבר כנסת ניצן הורוביץ עם ספנסר טוניק והגלובוס הירוק. הערכה עמוקה. (צילום: דור נבו)

פרס "הגלובוס הירוק" הוענק הבוקר, יום רביעי, לצלם הבינלאומי ספנסר טוניק על תרומתו להעלאת המודעות הבינלאומית למצבו של ים המלח. באירוע במלון פרימה תל אביב, קרא טוניק לציבור הרחב לבוא לציפה ההמונית שיזם ולהצטרף למסה הקריטית של אזרחי העולם, המודאגים ממצבו המדרדר של פלא הטבע הזה.

טוניק חזר לישראל, אחרי אירוע הציפה בעירום שיזם בסוף השנה שעברה, על מנת לתמוך במאבק להצלת ים המלח. במסגרת זו ינהיג ציפה המונית (בלבוש) במחאה על כך שרצועת החוף בה צילם שנה שעברה השתנתה ללא היכר עם המשך ההיעלמות המהירה של ים המלח.

אות ההוקרה החשוב ביותר של התנועה הסביבתית בישראל

ח"כ ניצן הורוביץ, ראש השדולה להצלת ים המלח בכנסת, שהעניק לטוניק את הפרס מטעם ארגון "חיים וסביבה", אמר: "לכבוד הוא לי להעניק את פרס הגלובוס הירוק, אות ההוקרה החשוב ביותר של התנועה הסביבתית בישראל, לספנסר טוניק. ים המלח הוא פלא עולמי מכל בחינה. הפער בין הסגולות הנפלאות שלו לאופן שבו אנחנו מתייחסים לים המלח בפועל – מייבשים אותו, מזניחים ומזרימים אליו שפכים – זו תעודת עניות בלתי נסבלת גם למדינת ישראל ולגם לירדן. זה מקום שאין שני לו בעולם וככזה אנחנו צריכים להתייחס אליו. העלאת המודעות הציבורית לבעייה היא אחת הדרכים החשובות לתקנה, ובשל כך אנו מודים לספרנר טוניק על מאמציו המיוחדים.", ציין הורוביץ.

ספנסר טוניק אמר בתגובה: "אני מקווה שהתמונות שאני מצלם בים המלח יביאו לא רק להבאת תשומת הלב לעניין שלי במצבו של ים המלח, אלא גם למאמצים של אזרחי ישראל להגדיל את המודעות למצב. בשנה שעברה היה זה שיתוף הפעולה של 1.200 אנשים שחשפו את עצמם, ואני רוצה להודות לכל מי שהשתתף – אתם הגיבורים האמיתיים. אני מקבל את הפרס לא רק לעצמי, אלא גם בשם המשתתפים."

הציפה הנה יוזמה של קבוצת "Save Our Sea" – אקטיביסטים למען ים המלח ובשיתוף: חיים וסביבה, מגמה ירוקה, ידידי כדור הארץ, מכון ערבה ובית הספר לצילום גליץ.

אירוע הציפה ההמוני יתקיים בלילה שבין חמישי ושישי, 13-14 בספטמבר, בחוף מלון פרימה אואזיס בין השעות 03:00-09:30. רשת מלונות פרימה לקחה את האירוע תחת חסותה.

האירוע יצולם על ידי 100 צלמי סטילס שיגיעו ביוזמת גליץ ביה"ס לצילום. במקום יערך הפנינג מוסיקה מקורית אתנית ומוסיקת עולם ומגמה ירוקה תיזום במקום הפלגת מחאה של רפסודת הפיראטים ב"שודדי ים המלח".

הסעות מסודרות לאירוע ייצאו בלילה של יום חמישי 13.9 משעה 24:00 עד 01:00 מרכבת מרכז בתל אביב. הסעה מירושלים תצא בחמישי בלילה מבנייני האומה ב- 01:30

לרכישת כרטיסים להסעה הלוך חזור מהאירוע: www.tixwise.co.il/deadsea
תוכנית האירוע:
יציאת אוטובוסים מתחנת רכבת מרכז בתל אביב ומירושלים בחצות הלילה שבין יום חמישי לשישי.
3:00 – הגעה לחוף אואזיס בים המלח.
3:00 – 5:00 – אירוע מוזיקלי והופעות על החוף
5:00 – 6:00 – מעגלי שיחה על ים המלח ועתידו.
6:00 – 7:00 – ספנסר טוניק יזמין את כולם להיכנס למים לציפה המונית
08:00 – יציאת האוטובוסים חזרה לתל אביב (ולמקומות אחרים– בהתאם לביקוש)
בשעה 12:00 – שיחה עם ספנסר טוניק ודפני ליף על צילום מחאה ומחויבות חברתית (למוזמנים בלבד).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן