Skip to content

רובין הוד חוזר: שודדי הבנק חילקו את הכסף לעוברים ושבים

שודדים שנמלטו עלם שללם העיפו דרך החלון שטרות כסף, כדי למשוך אנשים לרחובות וליצור קשיים למשטרה במרדף אחריה. העוברים והשבים התלהבו, נופפו בעידוד וביקשו שישליכו עוד ועוד. הסוף: החבורה העליזה נלכדה על ידי המשטרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דבר כזה לא רואים כל יום. בכך מודה אפילו קפטן מייק פארקר, דוברו של השריף של לוס אנג'לס. "זה מקרה עם היבטים ייחודיים לו", אמר בשפתו החסכנית. פארקר התכוון לאופן הנדיב בו נהגו שודדי "בנק אוף אמריקה" בעיר. כשהשלל בידם, הם פשוט עברנסעו ברחובות והשליכו שטרות החוצה, אל העוברים ושבים.

מאות בני אדם נהרו אל זירת המירדף המשטרתי שהתנהל, ממש כמו בסרטי פעולה, בנסיעה במהירות גבוהה ברחובות העיר. השודדים נמלטו בוולבו שחורה מניידות שדהרו בעקבותיהן, והצופים הבחינו כי יותר מתריסר פעמים השליכה יד שבקעה מחלון המושב האחורי שטרות כסף אל הרחוב. הכסף נשדד מסניף בנק אוף אמריקה בסנטה קלרה. "זו סצינה בסגנון רובין הוד", אמר על כך אחד העדים, "לגנוב מהעשירים, לחלק לעניים".

וזה לא היה הדבר המשונה היחיד בפרשה. במשרדי רשת הטלוויזיה אנ.בי.סי התקבלה שיחת טלפון מצעירה בת 23 שהביעה את הערצתה לשני הצדדים במירדף. "אני כל כך שמחה שהם השליכו את הכסף בשכונה", אמרה, "בדרך כלל השודדים בורחים עם הכסף. אבל הבחור הזה בא וניסה לעזור לנו…כך שכולנו תומכים גם בשודדים וגם בשוטרים".

אלא שפארקר ממשרד השריף הביע עמדה אחרת. הוא שלל בתקיפות כל טענה כי השודדים בכללל ביצעו את השוד במטרה לסייע לאזרחים קשי יום. "הם שדדו את הבנק כדי לברוח עם הכסף", הכריז, "אני לא יכול אפילו להעלות על דעתי שהם עשו את זה למען טובת הקהילה". לדבריו, השלכת צרורות הכסף מהחלון נועדה למשוך עוברים ושבים אל הרחובות, להסיח את דעת השוטרים וליצור מחסום אנושי שיפריד בין הנמלטים לרודפיהם. "אם הם חושבים שזריקת כסף מהחלון זה מה שיסיח את דעתנו או יביא אנשים לחסום אותנו, הם יגלו שמהר מאוד ייגמר להם הכסף", אמר, "יש לנו מספיק סגני שריף. יש לנו מספיק מסוקים. נמשיך לרדוף אחריהם".

וכרגיל, באמריקה, יש הרוחשים אהדה לשודדים יותר מאשר למשטרה. במהלך המירדף, נופפו רבים מהצופים לשלום לשודדי הבנק, והיו אף כאלה שביקשו מהם להשליך עוד כסף. למעשה, בשלב מסוים אף נאלצה הוולבו השחורה לנווט במיומנות בין עשרות אנשים שנהרו לרחובות במרכז העסקים של לוס אנג'לס.

ואחרי כל המהומה הזו, התברר שפארקר צדק. ארבעת השודדים נלכדו על ידי המשטרה, ולדברי הדובר הנמרץ של משרד השריף נמצא ברשותם לפחות אקדח אחד. החבורה העליזה נמצאת כרגע במעצר.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן