Skip to content

הוקם תא כתבי תפוצות ללא כתבי הערוצים המסחריים

תא כתבים של העולם היהודי הוקם בירושלים. בהודעה שהוציאו חברי התא הם אומרים כי השקת התא באה לאחר שנים רבות של הזנחה והתעלמות מהתחום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אין זה סוד כי נושא סיקור העולם היהודי נמצא בתחתית סדר העדיפויות התקשורתית בישראל, דבר שגורם לכך שהוא כמעט ולא מקבל ביטוי. לרוב יתפרסמו כתבות סביב קהילות יהודיות לאחר פיגועים או אירועים שליליים נוספים" אומרים חברי התא שהתארחו אצל סגן שר החוץ דני אילון בעת השקת התא: "תחום העולם היהודי מוזנח וכמעט ולא קיים כתחום סיקור בעיתונות הישראלית אף שהוא חובק עולם..ריחוק גאוגרפי, פערי שעות, לעתים קשיי תקשורת ושונות תרבותית מדירים את העולם היהודי מסיקור תקשורתי רציף, סקרן ותאב דעת. וחבל" נכתב בפנייה של המארגנים שהצביעו על מטרות ההתאגדות שתכלול יזמה של פגישות משותפות "עם אנשים מעניינים ועושי חדשות בעולם היהודי ובפוליטיקה הישראלית".

תא כתבי העולם היהודי בלשכת סגן השר דני אילון

על המכתב חתומים היוזמים כתב התפוצות של רשת ב' בני טיטלבוים, אשר אף משמש כיו"ר התא ורכז חדשות החוץ של עיתון 'מקור ראשון' צביקה קליין. סגן השר אילון אמר כי "זה שעד היום לא היה תא כזה לא מובן ולא ברור, וזה כל-כך חבל" אמר וסיכם כי "אשמח לסייע לכם בעבודתכם החשובה".

בין חברי התא לא נמצא שמו של איש מהערוצים המסחריים 10 או 2, מהארץ, ישראל היום ומעריב. חברי התא הינם איתמר אייכנר ודני אדינו אבבה – ידיעות אחרונות, יערה ברק – גלי צה"ל, בני טיטלבוים – רשת ב', יצחק הילדסהימר וצביקה קליין – מקור ראשון, גיל שפלר – ג'רוזלם פוסט, יולי אופק – ערוץ 1, יוני קמפינסקי – בשבע, יורי ילון – ישראל היום וקובי נחשוני – YNET.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן