Skip to content

איפון 5 – דרך ללא מוצא

העיצוב עדיין יוצא מהכלל אבל כבר לא יוצא דופן, מהיר יותר? דק יותר? קל יותר? אולי, אבל גם שביר לא פחות. האיפון החדש לא מביא בשורה ולא בטוח שהוא ראוי להיקרא גירסה 5, לא באשמת אפל. גם קודמו לא הביא בשורה רצינית, פשוט מכאן והלאה זה כבר לא טלפון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
יפה ושברירי האיפון 5

העולם עמד מלכת כשאפל, בקול תרועה רמה, הכריזה אתמול על האיפון 5. מה בעצם השתנה בו? אלמנטים טכנים שהמשתמש לא ישים אליהם לב, כמו מעבד חזק יותר (בשלב מסוים ההבדלים במהירות המעבדים לא מובחנת) עוד קצת מקום לאייקונים על המסך (כמו למתחרים). שקעים הוזזו מעלה ומטה, מעבד נפרד לקול ומידע ואחד לתקשורת (אולי כך סוף סוף המכשיר יוכל לבצע ריבוי משימות רלוונטי).

העיצוב עדיין ללא דופי, רק שכאן מתחילה הבעיה של אפל, המכשירים שלה שבירים. אבל במקום להשקיע בעמידות שלהם, אפל הופכת אותם ליותר שבירים, זכוכית ואלומיניות הופכים את המכשיר לקל יותר, קל יותר זה נחמד, אבל למכשירים קלים יש נטייה לביצוע קפיצות התאבדות, וזה לא כל כך נעים לראות מסך שבור. אני לא זוכר ולו פעם אחד שראיתי מסך שנשבר בצורה כל כך לא אלגנטית כמו זה של האיפון, במחשבה שנייה, כבר שנים לא ראיתי מכשיר עם מסך שבור שהוא לא איפון.

האם כל השינויים הללו מצדיקים את ההכרזה הגרנדיוזית? בשום פנים ואופן לא, גם לקרוא לו גירסה 5 לא ממש לעניין. 4S2 – אולי.

אבל אפל לא בונים על טכנולוגיה הם בונים על טרנד. קהל הלקוחות שלהם מעולם לא הבין בטכנולוגיה, אבל תמיד היה אופנתי.

טים קוק הוא לא סטיב ג'ובס והאחרון השאיר לו ירושה מאוד מאוד בעייתית. תכנית אסטרטגית שהיא דרך ללא מוצא. האייפון הגיע לסוף דרכו ואם אין לאפל איזה פיתוח של מכשיר סודי שאיש עדיין לא שמע עליו והוא יודע להכין קפה בבוקר, הרי שהאיפון 5 הוא הכדור האחרון בקנה של אפל.

כמה זמן יקח לקהל המעריצים להבין את זה? מספיק כדי שטים קוק יוכל לפרוש לחיי נוחיות עם מספיק כסף לעשרה דורות אחריו.

לא מפתיע שאפל מנהלת קרב משפטי אימתני נגד סמסונג בכל רחבי העולם. הידיעה שאין לה לאן להתקדם והדרך היחידה בה תוכל להיאבק עם חברה דינמית כמו סמסונג היא להוריד את מוצריה מהמדפים, הופכת את הקרב למשמעותי יותר. את אפל הצרכנים מעולם לא עיניינו, ודאי לא לקוחותיה היא. הם מחלבת מזומנים וזהו. השוק של אפל, גדול ככל שיהיה, מוגבל ואין לו לאן לצמוח, ולנגוס בשוק של סמסונג יהיה אפשרי רק אם יורדו מוצרי סמסונג מהמדפים.

אם נשווה את השקת ה-Galaxy S3 של סמסונג אל מול האיפון 5 של אפל, הרי שלאפל באמת לא היה מה להציג פרט למספרים ואפל היא לא חברה של מנהלי חשבונות. עדיין, אני משוכנע, שבכל רחבי העולם עומדים מעריצים בשורות ארוכות אל מול חנויות אפל, כדי לקנות את המכשיר החדש אחרי שקנו את קודמו ואת זה שלפניו. אולי יום אחד הם יוכלו למכור את כולם לאספנים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן