Skip to content

ליברמן: "הוויכוחים עם ארה"ב צריכים להתנהל מחוץ לתקשורת"

"אבו מאזן יודע שהוא לא מסוגל לעשות סדר", אמר היום שר החוץ, "הוא ושלטונו חיים על זמן שאול. לא ניתן להציל את שלטונו הרקוב של אבו מאזן – ושום תרומות או תמיכה בינלאומית לא יעזרו. הוא איבד את כל הקרדיט גם אצל הפלסטינים. אבו מאזן הוא שקרן, פחדן ונמושה ואם היה לו כבוד עצמי מינימלי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר החוץ, אביגדור ליברמן, מותח ביקורת קשה על הדרך שבה מנהל ראש הממשלה נתניהו את הוויכוח עם נשיא ארה"ב ועל הסיוע הכלכלי שמיהר להגיש לפלסטינים, בעקבות המהומות ברשות הפלסטינית, עקב המצב הכלכלי.

בטקס הרמת הכוסית במשרד החוץ, שנערך לרגל ראש השנה, אמר השר ליברמן על הוויכוח בנושא האיראני עם ארה"ב: "לא משנה מי מחזיק באיזו דיעה – כל הוויכוחים צריכים להתנהל מחוץ לתקשורת, מחוץ לדיונים פומביים. יש מספיק צינורות ופורומים להעביר מידע ואין שום צורך בדיאלוגים פומביים".

"אבו מאזן הוא שקרן, פחדן ונמושה". אביגדור ליברמן. (צילום: יוסי זמיר)
"אבו מאזן הוא שקרן, פחדן ונמושה". אביגדור ליברמן. (צילום: יוסי זמיר)

השר ליברמן הדגיש כי חרף הוויכוחים שיש לעתים עם ארה"ב, בסיס היחסים של ישראל עם ארה"ב הוא איתן ומושתת על ערכים משותפים וחברות גם ברמה המדינית וגם ברמה האישית – גם באהדה הבסיסית בין שתי המדינות וגם ביחסים הכלכליים והמדיניים. "ארה"ב הייתה הראשונה להתייצב לצדנו בכל פורום בין לאומי ואסור לשכוח זאת. למרות המצב הכלכלי הלא פשוט, היא הגדילה את התמיכה בכיפת ברזל. היחסים תמיד יהיו אבן היסוד של מדיניות החוץ שלנו ואנחנו תמיד נדאג לשמור על היחסים המצויינים עם הידידה הגדולה שלנו".

את הסיוע הכספי שהעבירה הממשלה לרשות הפלסטינית כינה ליברמן "טעות חמורה" וקרא להעריך מחדש את היחסים עם הרשות הפלסטינית: "19 שנה עברו מאז הסכמי אוסלו ולא צריך לחכות לשנה ה-20. חובתנו להפיק לקחים ולהעריך מה הפסדנו ומה הרווחנו. קשה לי לראות מה הרווחנו. מדובר במהלך המדיני הכושל ביותר מאז הקמת המדינה".

על תשלום המענק לרשות אמר שר החוץ, כי הכספים אלה מממנים מחבלים שפוטים ובני משפחותיהם: "זה לא רק תשלום של 12 אלף שקל לחודש לרוצחים שפלים – זה גם עידוד ברור לטרור. רוצחים שפלים פלסטינים, שרצחו את משפחת פוגל והשר גנדי זוכים לתשלום מהרשות הפלסטינית – מדובר בדבר בלתי סביר. זו טעות להעביר מקדמה לפלסטינים ואין מה ללכת איתם להסכם כתוב. יש להעריך מחדש את מהות היחסים עם הרשות הפלסטינית", אמר שר החוץ.

עוד אמר: "עשינו שורה של צעדים בוני אמון מול הפלסטינים והתשובה שזכינו לה הייתה גם המכתב של הנציג הפלסטיני למועצת הביטחון של האו"ם, וגם הנאום של השר אל מליכי בטהרן, שאמר שישראל מבצעת טיהור אתני בפלסטינים. אני אומר לכם, לא יעזור שום דבר. גם אם נחזור לגבולות 67' וגם אם נפנה את כל ההתנחלויות – לא יעזור שום דבר. לא נראה פה לא שלום ולא ביטחון. אנחנו נראה יותר הסתה ויותר טרור".

ליברמן לא הסתפק בביקורת המדינית, אלא עסק גם באישיותו של אבו מאזן, העומד בראש הרשות הפלסטינית. "אבו מאזן יודע שהוא לא מסוגל לעשות סדר. הוא ושלטונו חיים על זמן שאול. לא ניתן להציל את שלטונו הרקוב של אבו מאזן – ושום תרומות או תמיכה בינלאומית לא יעזרו. הוא איבד את כל הקרדיט גם אצל הפלסטינים. אבו מאזן הוא שקרן, פחדן ונמושה ואם היה לו כבוד עצמי מינימלי הוא מזמן היה מתפטר. אבו מאזן עושה טרור מדיני שיותר חמור מטרור קובנציונלי. ההחלטה של ראש הממשלה ושר האוצר להעביר כסף – איפה הכסף שהפלסטינים חייבים לנו על החשמל".

על המהומות האחרונות בעולם הערבי אמר השר ליברמן: "מה שקורה בלוב ובשעות האלה בתימן, מעבר לצער עמוק על רצח הדיפלומטים בלוב, האירועים האחרונים מבליטים את הצד האחר של האביב הערבי. השינוי הבולט הוא התחזקות של הכוחות הרדיקליים. מדובר בדחייה של כל הערכים ההומניים המקובלים בעבר".

בטקס הרמת כוסית לכבוד השנה החדשה, עם פורום המטה הכללי, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו חיים באזור נפיץ וסוער. הנפיצות שלו והסערות שבתוכו רק הולכות ומתגברות. העצמה של צה"ל עזרה להבטיח שאנחנו אי של יציבות בתוך הסערות. מעת לעת נדרשו פעולות והן נעשו בהצלחה יתרה. אזרחי ישראל צריכים לדעת מה שאני יודע – יש על מי לסמוך. יש מי שנכון לעשות את העבודה. אני מאחל למפקדים, לחיילים ולבני משפחותיהם שנה טובה מתוקה ובטוחה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן