Skip to content

נשיא המדינה וראש הממשלה – בברכת שנה טובה ערב החג

"אנו בעיצומה של תקופת מעבר שיש לעבור בזהירות הדרושה. עלינו לשמר ולחזק את יחסי השלום עם שכנותינו מצרים וירדן", כתב הנשיא. "אני משוכנע כי בשנה הקרובה גם תימצא הדרך לחדש את המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית. נמשיך ונשמור על הידידות העמוקה עם ארצות הברית. על הקשרים החשובים עם אירופה. על היחסים שהתפתחו עם רוסיה ועל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה שמעון פרס, פרסם ערב ראש השנה ברכה מיוחדת לאזרחי ישראל ובה כתב:

"אזרחי מדינת ישראל,

בפרוס השנה העברית החדשה, תשע"ג, ברצוני לברך אתכם בברכת שנה טובה, ולייחל מעומק הלב שתהא זו שנת שלום וביטחון, שנת שגשוג ופריחה.

מרימים כוסית. הנשיא פרס ורה"מ נתניהו עם הנבחרת הפאראלימפית. (צילום: עמוס בן גרשום לע"מ)
מרימים כוסית. הנשיא פרס ורה"מ נתניהו עם הנבחרת הפאראלימפית. (צילום: עמוס בן גרשום לע"מ)

"מדינת ישראל היא, למעשה, נס. הוכחה שניתן לעשות מעל המצופה ומעבר לקיים. להישגיה אין אח ורע. ישראל שוקקת ותוססת, דינאמית ומחושלת בכוח רצון ובנכונות לבחון כל רעיון וגישה חדשניים. כשגילינו שאנו דלים במשאבי טבע, באדמה ובמים, הבנו שיש בידינו משאב שלא יסולא בפז: האדם. רוח אמיצה ונחושה אותה לא ניתן להביס, כשרון, יכולת למידה וחדשנות שאין שני לה בעולם.

"ישראל השקיעה את מרצה בצבירת ידע והפנתה מאמציה לכיוון המדע והטכנולוגיה וההבטחה הגדולה שהם טומנים בחובם. יש מאין הקמנו את הצבא שאין טוב ממנו בעולם, בנינו כלכלה מובילה, משטר דמוקרטי, ביטחון סוציאלי ואקדמיה משגשגת. ישראל היא כיום התחלה חדשה, מיזוג נדיר בין עם הספר לאומת הסטארט-אפ.

"ישראל היא חברה פלורליסטית ומרובת גוונים, חברה בה יהודים, נוצרים, ערבים, בדואים, דרוזים וצ'רקסים חיים יחד בשלום. כל ניסיון לפגוע במרקם החיים המשותף ולבזות רגשות דתיים, ראוי שייענה בתגובה חריפה. אין להשלים עם גזענות ואלימות מכל סוג שהוא, עם קנאות דתית ופוליטית, עם אפליה על רקע מגזרי או מגדרי. בתופעות אלו יש לטפל הן על ידי רשויות אכיפת החוק, וחשוב מכך באמצעות חינוך: חינוך לסובלנות, לשוויון, לכבוד ולקבלת האחר.

"אנו ניצבים היום בפני אתגרים ביטחוניים לא קלים. אין להקל בהם ראש. אך גם אין בהם כדי להכניס מורא בקרבנו.  ידענו להתגבר על מצבים קשים בעבר ואני סמוך ובטוח כי יש לנו את היכולות ואת הכישרונות להכות כל אויב ולהביס כל איום. ישראל היא ארץ שאין לפחד בה. ישראל היא מדינה שיש לקוות בה.

"אנו בעיצומה של תקופת מעבר שיש לעבור בזהירות הדרושה. עלינו לשמר ולחזק את יחסי השלום עם שכנותינו מצרים וירדן. אני משוכנע כי בשנה הקרובה גם תימצא הדרך לחדש את המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית. בטחון אזרחנו ושאיפתנו לשלום יעמדו במרכז הווייתנו. נמשיך ונשמור על הידידות העמוקה עם ארצות הברית. על הקשרים החשובים עם אירופה. על היחסים שהתפתחו עם רוסיה ועל הקשרים הטובים מדינות אסיה ואפריקה.

עלינו לשמור על ערנות, לשחר שלום להשיג שוויון ולהמשיך בפיתוחה של ארצנו כמדינה מוטת מדע ובטכנולוגיה."

בנוסף לברכה הכתובה שיגר הנשיא איגרת פייסבוק מיוחדת לרגל ראש השנה, המיועדת לעם היהודי בתפוצות. האיגרת, אשר משלבת בין איגרת החג המסורתית לעידן הרשתות החברתיות, זוכה לאלפי צפיות ושיתופים ופורסמה באתרים שונים, בעמודי פייסבוק ובבלוגים מובילים בעולם.

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פרסם ברכה מיוחדת לראש השנה – ובה הציג את מה שנראים לו כהישגיו בשנה האחרונה:

"השנה החולפת הייתה גדושה בעשייה", אומר נתניהו בדברי ברכתו. "החלטתי לבחור בכל חודש אירוע אחד ממה שעשינו, בואו נראה:

"בתשרי החזרנו אל גלעד שליט מהשבי.

"בחשוון חנכנו את בית הספר לרפואה בצפת.

"בכסלו אישרנו את התכנית המקיפה לטיפול בתופעות המסתננים הבלתי חוקיים.

"בטבת הכנסנו לתוקף את הטבות המס שאישרנו להורים עובדים לילדים קטנים.

"בשבט אישרנו את סלילת קו הרכבת לאילת.

"באדר המראתי לארה"ב ואמרתי דברים ברורים בפני הוועידה השנתית של אייפק בעניין איראן: "If it walks like a duck and it quacks like a duck – It's a duck, but this duck is a nuclear duck".

"בניסן דיווח בנק ישראל שהמשק הישראלי צמח בשיעור גבוה מרוב מדינות העולם המערבי.

"באייר הכנסנו מפעילים חדשים לשוק הסלולארי.

"בסיוון אישרנו טיפולי שיניים חינם לילדים עד גיל 12.

"בתמוז יצאנו בקמפיין בינלאומי שהדגיש את הטכנולוגיה הישראלית החדשנית להגנת הסביבה.

"באב השלמנו הקמת 200 ק"מ של גדר הגבול עם מצרים.

"באלול התחלנו את שנת הלימודים עם מהפכה – חינוך חינם מגיל שלוש.

"אלה רק כמה מהדברים שעשינו בשנה החולפת", אומר נתניהו בדברי ברכתו. "אנחנו מסתכלים קדימה על השנה הבאה ואני רוצה קודם כל לאחל לכם שזאת תהיה שנה טובה לכל אחד ואחת מכם, למשפחות שלכם, לילדים שלכם, להורים שלכם. קודם כל שנה של בריאות ונחת. אני גם מאחל לכם שתצאו לבלות בחגים, תבלו בארץ היפה שלנו, ארץ אבותינו וארץ עתידנו ותיהנו. אני בטוח שאנחנו נוכל להמשיך לנווט את ספינת המדינה. אנחנו מחויבים לשמור על הביטחון, על מקומות העבודה, על הכלכלה מול איזור רוגש וסוער, מול כלכלה עולמית לא יציבה. אנחנו צריכים להמשיך לנווט את ספינת המדינה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן