Skip to content

שערי שופרסל נחסמו בפני מפגיני מעריב. ערב חג עצוב

הפגנת הזעם של עובדי מעריב בערב ראש השנה היא זעקה להמשך קיומה של העיתונות הכתובה. גם ראש הממשלה התבקש להכנס לעובי הקורה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהפגנה ליד השופרסל בתל אביב קוראים המפגינים "לא ניתן להחריב את ביתנו מעריב". בין כמאתיים וחמישים המפגינים גם נציגים מכלי תקשורת אחרים שהגיעו להפגין סולידריות עם עמיתיהם. בין השלטים  שנושאים המפגינים נכתב "היום אנחנו מחר אתם", "גם אנחנו רוצים סלים לחג", "סוגרים את העיתונות", "2000 עובדים נאמנים הולכים הביתה". בפתח השופרסל – הרשת הקמעונאית בבעלות נוחי דנקנר בעלי מעריב, זועקים העובדים "שלטון יחיד עיתון יחיד", ו "נוחי שלום, איפה הכסף שלנו".

עובדי מעריב מפגינים ליד שופרסל: ערב ראש השנה תשע"ג

נציגים מעיתון הארץ דה מרקר שניהל מתקפה חריפה נגד נוחי דנקנר וכן נציגים מהתקשורת האלקטרונית והכתובה הצטרפו אל המפגינים, בהם סמי פרץ, עורך דה-מרקר,  קרן נויבך, לילך סונין, יפעת גליק, נדב  אייל, נחמיה שטרסלר,עמית סגל ונתן זהבי שקרא לעובדים לקחת מזון לחג מסניף שופרסל ולהודיע בקופה כי נוחי ישלם.

עובדי מעריב, נתן זהבי וחגי מטר, מול השופרסל צילום: רפי מיכאלי

ואולם, עצתו של זהבי התבררה כלא רלוונטית שכן שערי השופרסל נחסמו בפני המפגינים על ידי המאבטחים. אחד העובדים השליך פרחים ובהתאם לבקשת המשטרה אספו עובדי מעריב כסף כדי לשלם על הפרחים לנוחי דנקנר.

במהלך ההפגנה חסמו העובדים את כביש אבן גבירול, וחילקו עיתוני מעריב לעוברים ושבים שהשיבו להם בקריאות תמיכה.

להלן תוכנו המלא של המכתב ששיגרו העובדים אמש, מוצאי שבת, לראש הממשלה:

לכבוד

מר בנימין נתניהו

ראש ממשלת ישראל

בשבועות האחרונים ניצבים כל עובדי מעריב, החל בעיתונאים וכלה בעובדי ההפצה, בפני איום לסגירה מיידית של העיתון, סגירה של מפעל חיינו.

משמעות צעד שכזה היא תוספת – בן יום – של אלפיים איש למעגל האבטלה. פרנסתן של אלפיים משפחות תיגדע, ועול הדאגה לקיומן ייפול על הממשלה.

אנו, עובדי מעריב, קוראים לך ולשרי הממשלה להתערב במשבר הגדול הפוקד את המפעל שלנו.

אי התערבותכם עלולה להוביל למציאות בלתי נסלחת שבה ניזרק כולנו למעגל האבטלה.

אי התערבותכם היא בבחינת הסרת אחריות מאזרחים עובדים, משלמי מיסים ושומרי חוק.

אי התערבותכם היא פגיעה בדמוקרטיה.

אי התערבותכם היא הפקרתנו.

כאשר מפעל שבו מאות עובדים נקלע למשבר, הממשלה יודעת היטב כיצד להגן על אזרחיה המפרנסים ולשמור על כבודם. ניסיון העבר מלמד כי הממשלה מסוגלת להתערב ולהציל עובדים מאימת האבטלה, כפי שרק לאחרונה ראינו במספר דוגמאות.

החלטתך לשתוק נוכח המשבר במעריב תמוהה. גם שתיקת השרים בממשלה רועמת.

בשתיקה החמורה הזו, אדוני ראש הממשלה, אתם זונחים ערכים חיוניים לדמוקרטיה ולאזרחים החיים בה: שמירה על חופש הביטוי העיתונאי, שמירה על שוק העבודה, פרנסה כבסיס לכבוד האדם.

אנו מבקשים ממך להתערב במשבר ולסייע לנו במאבקנו על שמירת מקום העבודה שלנו.

נתן זהבי נכנס לפעולה צילום: דן בר-דוב

1 Comment

  1. דורון לאופר ,כרמיאל
    16 בספטמבר 2012 @ 13:11

    עובדי מעריב היקרים (תרתי משמע )
    אתם בתור לסגירת מפעל חיים תהליך אותו עברו לפניכם עשרות אם לא מאות אלפי עובדים במגזרים שונים כמו :כור,סולתם ,פולגת ,דלתא כרמיאל שלמען השלום סגרו את כל מפעלי דלתא בכרמיאל ע"מ לתת תעסוקה לתושבי ירדן ומצרים,אנשים אלו עד היום לא מצאו עבודה. ואתם היכן הייתם אז? עמדתם מהצד וכתבתם באותיות קידוש לבנה "שלום, שלום, שלום, וגם כאשר נירצחו יהודים זעקתם "זה למען השלום" בקיצור מחיתם כפיים על השלום שבפתח וחץ מזה כלום לא היה אכפת לכם . היום כשכול המדיה הישתנתה בעולם ואתם לא נערכתם לכך אתם באים וכותבים לרה"מ אנא הצילנו ,על מה ולמה ?לו הייתם עיתונאים ולא כתבים וכ"כ פטריוטים האמינו לי כי עיתונכם לא היה נסגר ,במקום זאת מטה לחמכם הוא הוצאת דיבת הארץ בכל מקום שבו אתם נמצאים גם בחו"ל , אז תסלחו לי קניתם את סגירת העתון ביושר רב ואין בי כל חמלה עליכם . שנה טובה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן