Skip to content

"גוגל" לבית הלבן: לא נסיר את "תמימות המוסלמים"

"גוגל" מסרבת להסיר את הסרטון האנטי-מוסלמי מ"יו-טיוב", אך הגבילה את הגישה לסרטון ממקומות מסוימים והוא תויג כחומר אלים ופוגעני. בלבנון קרא אתמול מנהיג החזבאללה, חסן נסראללה, לצאת להפגנות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת "גוגל" העולמית דחתה בסוף השבוע את בקשת הבית הלבן להוריד מרשת ה"יו-טיוב" את סרטון הפרומו לסרט "תמימות המוסלמים", שעורר הפגנות אלימות ברחבי העולם המוסלמי. "גוגל" טענה, כי הסרטון אינו עובר על התקנון שלה ולפיכך לא תסיר אותו מהרשת. עם זאת הוחלט לסמן את הסרטון בתג שמסמנו כ"חומר פוגעני ואלים". "גוגל" הוסיפה כי תיעתר לבקשה ותחסום את הגישה לסרטון במקומות ייחודיים ומסוימים.

אתמול הודיע במאי הסרט, נקולה באסלי נקולה (Nakoula Basseley Nakoula), שנלקח לחקירה במשטרת לוס אנג'לס בחשד שהפר תנאי שחרור מהכלא הקובעים שעליו להימנע מלעסוק במחשבים במשך חמש שנים לאחר שהורשע בהונאת בנק – כי הוא שוקל לאשר העלאת הסרט כולו לרשת ה"יו-טיוב", להפצה חופשית.

מטיל את האחריות לסרט על "הממשל האמריקני והציוני". נסראללה אתמול בשידור בתחנת אל מנאר
מטיל את האחריות לסרט על "הממשל האמריקני והציוני". נסראללה אתמול בשידור ברשת אל מנאר

אתמול (ראשון) פירסם ארגון אלקעידה העולמי כי ההתקפה על השגרירות האמריקנית בבנגאזי, שבה נרצח השגריר, באה בנקמה על הריגתו של בכיר הארגון באזור חצי האי ערב, שיח' אבו יחיא אל לבי, ואין לה שום קשר לסרט מעורר המדנים: "רציחתו של השיח' אבו יחיא עוררה את ההתלהבות והנחישות של מאמיניו, לנקום בכל מי שתוקף את הנביא שלנו. ההתקפה באה להעניש את אלו שפגעו בו," נמסר בהודעה. 

כרזות שהופצו בקריאה להפגנות ברחבי לבנון
כרזות שהופצו בקריאה להפגנות ברחבי לבנון (צילום: רשת אל מנאר)

מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, קרא אמש להמונים בשידור בתחנת הטלוויזיה אלמנאר, לצאת להפגנות נגד הסרט הפוגעני, במהלך כל השבוע הנוכחי. ההפגנות מתוכננות להיום בשעה חמש אחר הצהריים במערב ביירות, ובמהלך השבוע גם ברחבי לבנון בבינת ג'ביל (רביעי),  ובבעל-בק (שבת).

לדבריו, "הסרט שהצית מהומות ברחבי העולם המוסלמי, מהומות שאף גבו את חייהם של כמה בני אדם, חמור יותר מכל הפגיעות הקודמות שהופנו נגד האסלאם, הקוראן ושליח אללה. הדבר חמור יותר אפילו מהצתתו של מסגד אל-אקצה בעבר, כיוון שאז פעלו מדינות האסלאם בתגובה".

נסראללה הזהיר את הלבנונים ואמר, כי "אומה השותקת על פגיעה גדולה כל-כך בנביא שלה, נותנת לישראלים סימן שהם יכולים להרוס את מסגד אל-אקצה".

[related-posts title="ידיעות בנושא:"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן