Skip to content

חיילי צה"ל משנת 48' עד 2012 – שינוי אופנתי?

בדובר צה"ל החליטו לבדוק מה מצב האופנה והפיקו סקירה של תולדות המדים בצבא מקום המדינה עד היום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביחידת דובר צה"ל החליטו שבמקום לפרסם הודעות בדבר היערכות צה"ל ויכולותיו לקראת ראש השנה כבכל שנה ולתאר את ההתפתחות הצה"לית מקום המדינה ועד היום, יבדקו את התפתחות האופנה הצה"לית. 

באתר צה"ל פורסמה כתבה הסוקרת את התפתחות המראה החיילי: מהחיילים הראשונים שגויסו לשורות הצבא ולבשו בעיקר בגדי חאקי שנרכשו במפעל "אתא חברה לטקסטיל בע"מ", (חלק מן המדים נתפסו במחסנים מפונים של הצבא הבריטי וחלקם נרכשו מתרומות של יהודי ארצות הברית), ועד למה שמוצג שם בתור "השיק הצה"לי של 2012 – מי אמר שצבא לוחם לא יכול להיראות טוב?".

מהכתבה אפשר ללמוד למשל שעל אף השוויון במדים בתחילת הדרך בין נשים לגברים, שריד מהפלמ"ח, עד מהרה הוחלט כי יש לשנות ולתת תשומת לב למראה החיצוני של הנשים: "ב-1955 התקבלה החלטה להציג מדי חורף חדשים לחיילות. הם כללו מקטורן בעל גזרה נאה יותר, שהחליף את השינל. הנימוק: המעיל הקודם 'נמצא כגורע מהופעתה הנשית של החיילת'".

את הכתבה מלווים איוריה של ג'ס בן-ארוש, והיא מציגה את הלוחמת של שנות התקומה כדומה במראה חיצוני  לחייל הגבר, זאת לעומת חיילות דקיקות ומאופרות שביניהן ניצבת דמות "הבעל הנחשק": הטיס – מוצק, בעל לסת כבדה ומרובעת, מחייך חיוך שחצני.
שפטו בעצמכם…

מתחילת הדרך עד שנות השישים - לפני ואחרי השינוי (איור: ג'ס בן ארוש)

 

שנות השישים עד שנות התשעים - לפני כניסת הדובונים (איור: ג'ס בן ארוש)
שנות התשעים עד היום - מכה קלה בכנף (איור: ג'ס בן ארוש)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן