Skip to content

המשטר הסורי מתכנן להשתמש בנשק כימי נגד בני עמו

לדברי מי שפיקד על מאגרי הנשק הכימי של סוריה, "ככלות כל הקיצים" לא יהסס הנשיא אסאד לעשות זאת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בראיון לטיימס של לונדון אמר הגנרל עדנן סילו, שערק מצבא סוריה לפני שלושה חודשים, אחרי שהשתתף בשיחות רמות דרג על אודות הפעלת נשק כימי נגד המורדים ונגד אזרחים, אסאד לא יהסס לעשות שימוש בנשק כימי. "ניהלנו שיחות רציניות על השימוש בנשק כימי, לרבות כיצד נשתמש בהם ובאילו אזורים," הוא אמר.

שינוע טילים. למשטר הסורי אין מה להפסיד (מקור: יו טיוב)
שינוע טילים. למשטר הסורי אין מה להפסיד (מקור: יו טיוב)

הדיונים התקיימו במרכז הנשק הכימי הסורי, דרומה לדמשק: "דיברנו על זה כאפשרות של מוצא אחרון…. למשל אם הממשל יאבד את השליטה על אזור חשוב כמו חאלב," אמר סילו.

גנרל סילו, השוהה בטורקיה, אמר לטיימס שהוא בטוח שהנשיא אסאד ישתמש בסופו של דבר בנשק כימי נגד אזרחים, והוסיף שהדיון היה מבחינתו "הקש האחרון" שגרם לעריקתו.

ביום שלישי פרסם העיתון הגרמני, דר שפיגל, שצבא סוריה בחן מערכות שילוח של נשק כימי.

הגנרל סילו הוסיף ואמר שהמשטר הסורי שקל לספק נשק כימי לארגון חיזבאללה. "הם רצו לחמש טילים בראשי נפץ עם חומרים כימיים… להעביר אותם כך לחיזבאללה. לשימוש נגד ישראל כמובן," הוא אמר לטיימס. הוא סבור שעכשיו אין למשטר הסורי "מה להפסיד" מחלוקת כלי נשק כימיים והוסיף: "אם תפרוץ מלחמה בין ישראל לחיזבאללה, הדבר רק יועיל לדמשק."

לדבריו, חברי משמרות המהפכה האיראנים השתתפו גם הם בדיונים על השימוש בנשק כימי. "הם תמיד באו לבקר ולייעץ. הם תמיד שלחו אלינו מדענים שלהם והזמינו את שלנו אליהם. הם היו מעורבים גם בצד הפוליטי של השימוש בנשק כימי."

בהסתמך על דברי עדים כתב השפיגל ביום שני, שצבא סוריה בחן מערכות שיגור נשק כימי, וירה פגזים במרכז מחקר בצפון מערב המדינה. "חמישה או שישה קליעים ריקים שנועדו לשיגור נשק כימי נורו על ידי טנקים ומטוסים, באתר במדבר סמוך לכפר חנזיר," מזרחית לחאלב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן