Skip to content

חייל צה"ל נהרג וחייל נפצע בתקרית בגבול מצרים

רב"ט נתנאל יהלומי (20) מהיישוב נוף איילון נהרג היום וחייל נוסף נפצע באורח בינוני במהלך סיכול פיגוע בגבול ישראל-מצרים. כוח צה"ל סיכל פיגוע משמעותי בעורף ישראל בהיתקלות עם חוליית מחבלים חמושה, שחדרה את הגבול המצרי והפעילה מטען רב עוצמה. החיילים השיבו באש והסתערו. שלושה מחבלים נהרגו. הפצוע הועבר לטיפול בבי"ח סורוקה בבאר-שבע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נתנאל יהלומי ז"ל לצד אמו
נתנאל יהלומי בצילום משפחתי עם אמו

חייל צה"ל, רב"ט נתנאל יהלומי, בן 20, מהיישוב נוף איילון, לוחם בחיל התותחנים, נהרג היום (שישי) במהלך חילופי האש עם המחבלים בגבול ישראל-מצרים. חייל נוסף נפצע באורח בינוני. הפצוע הועבר לטיפול בבי"ח סורוקה בבאר-שבע. שני החיילים משתייכים לישיבת הסדר. הודעה נמסרה למשפחות.

הלוויתו של רב"ט נתנאל יהלומי, תיערך ביום א', בשעה 01:00 לפנות בוקר, בבית העלמין הצבאי במודיעין.

חיילי צה"ל הצליחו לסכל היום בשעות הצהריים פיגוע שתוכנן לחדור לשטח ישראל מאיזור סיני, גזרת הר חריף. למקום הגיעו מספר מחבלים שפתחו באש לעבר כוח צה"ל המאבטח במקום את עבודות הגדר. כוח נוסף, שנמצא בסמוך, הסתער לעבר המחבלים ופגע בשלושה מהם. בין הכוח שהסתער על המחבלים, מיחידת קרק"ל, היו גם לוחמות. אחד המחבלים נשא עליו חגורת נפץ או מטען חבלה. המחבלים גם נשאו מטול  RPG.

אלוף פיקוד דרום, טל רוסו, במקום התקרית (צילום: דו"צ)
אלוף פיקוד דרום, טל רוסו, במקום התקרית (צילום: דו"צ)

התקרית אירעה בגבול ישראל-מצרים, היום בצהרים, סמוך לשעה 13:00, סמוך להר חריף, לא רחוק מכביש 171 המוביל למצפה רמון. מספר מחבלים חמושים היטב ומצוידים בחומרי חבלה הטמינו מטען חומר נפץ שיועד לחיילי גדוד תותחנים שסיירו במקום. הם פתחו באש לעבר כוח צה"ל המאבטח במקום את עבודות הגדר. חיילי כוח קרק"ל, שהוקפצו למקום, הסתערו על המחבלים והרגו את שלושתם.

נשק של המחבלים שנמצאו במקום (צילום: דו"צ)
נשק של המחבלים שנמצאו במקום (צילום: דו"צ)

מתחקיר צה"ל עולה, כי לוחם חיל התותחנים נהרג כבר במטח האש הראשון של המחבלים. כוח של התותחנים הגיב מיד בירי לעבר המחבלים, והרג אחד מהם. האירוע כולו התרחש באזור הררי בגבול ישראל-מצרים, שבו מתבצעות עבודות להקמת הגדר על פני שטח באורך של 17 קילומטרים.

מתחקיר הצבא עד כה עולה, כי שלושת המחבלים, שהפתיעו בצהריים את החיילים הגיעו מאחורי צוק, ומטווח של כ-100 מטרים פתחו באש לעבר חיילי חיל התותחנים, שהגיעו מפרק ההכשרה שלהם, כדי לאבטח את עבודות בניית הגדר בגבול.

לזירת האירוע הגיע מפקד פיקוד הדרום, אלוף טל רוסו, מפקד עוצבת אדום, תת-אלוף נדב פדן וביצעו תחקיר ראשוני עם הכוחות. אלוף פיקוד הדרום שיבח את נחישות הכוח ופעולתו באירוע. דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, ציין כי על פי הממצאים בשטח, ניכר כי הכוח הצליח לסכל פיגוע מאוד גדול, שיועד לפגוע באזרחי ישראל. אין מחבלים שהצליחו לחדור לשטח ישראל באירוע זה. בשעות הקרובות תתקיים הערכת מצב בראשות הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, כדי לבחון את השלכות האירוע.

מיקום התקרית
מיקום התקרית

עדיין לא ידוע אם יש קשר בין חיסול שני המחבלים אמש, שנורו על ידי כלי טיס של חיל האוויר לעבר רכב בו נסעו,  לבין ניסיון הפיגוע היום. אתמול הודיע צה"ל, כי בעזרת השב"כ חוסלו שני מחבלים שתכננו להוציא לפועל פיגוע רציני  בישראל. לפי צה"ל, הפיגוע שתוכנן על ידי השניים אמור היה להתבצע מיידית. 

בסוף חודש יולי השנה פתחו מחבלים באש לעבר אוטובוס שהסיע חיילים באזור עין נטפים, סמוך לגבול ישראל-מצרים. אין נפגעים אך נזק נגרם לאוטובוס. בחודש יוני האחרון נהרג אזרח בפיגוע משולב בירי נ"ט, מטען וירי נק"ל, במהלך העבודות להקמת גדר הגבול בגבול ישראל-מצרים.

במהלך סיור שערך הרמטכ"ל גנץ לפני כחודשיים בגבול ישראל-מצרים, אמר הרמטכ"ל כי "בסיסי הטרור הולכים ומתהווים במרחב סיני. אנו מצפים מהמצרים לממש את הריבונות שלהם". לפני כחודש העריך ראש אמ"ן, האלוף אביב כוכבי, כי "בתקופה האחרונה סוכלו יותר מעשר תשתיות לפיגועים קטלניים בסיני. סיני נמצאת בעדיפות משנית בסדר היום של מצרים וגם בימים אלו מתקיים מעקב על צירי תשתיות של פיגועים".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן