Skip to content

הנוכל, קווים לדמותו. הסימנים מוכרים? – תברחו

תקראו לו אריק או שאול או איך שתרצו, רצוי שלא תקראו לו בכלל. רצוי שתתרחקו ממנו כמו מאש כי הוא הנוכל. הוא לא תמיד רוצה לרמות אתכם או לנצל אתכם. הוא פשוט משתמש בכם. אתם בסך הכל עוד תחנה בדרך שלו. גם אם אכפת לו מכם וגם אם לא - התוצאה זהה בשני המקרים: אתם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יש לו חזות רצינית ואולי גם עסק מאחוריו. מה היא איכותו של העסק, מי הוא בעליו, מה מצבו, לעולם לא תדעו. לפעמים הוא ייכנס לחייכם כמעביד פוטנציאלי שאותו פגשתם במהלך חיפוש עבודה, אולי סתם מכר, סתם אחד שהכרתם אי פעם ונתקלתם בו שוב. לצערכם.

הוא הנוכל. הוא יוציא מכם את כספכם או את הכישרון שלכם או את שניהם. בשני המקרים לא תראו תמורה – אבל הרבה מאוד הבטחות. שמו יכול להיות ברקוביץ, רבינוביץ, כהן, לוי, ועקנין או אברג'יל – זה לא משנה. זהותו של הנוכל חוצה עדות, מבטאים, שפות ולאומים.

הוא יבטיח לכם הרים וגבעות, פרסום והצלחה, והרבה כסף. ואם יש לכם בעיות, הרי שהוא כבר היה שם ומכיר את הפתרונות. שימו לב רק שרוב הבעיות שהוא מכיר הן פיננסיות או פליליות – לרוב פיננסיות- פליליות. הוא יחמיא למקצועיות שלכם. הוא יצחק מהבדיחות שלכם. הוא יסכים עם כל מה שתאמרו. הוא יציע לכם עבודה בשכר נמוך (שגם אותו הוא לא ישלם) לחודש-חודשיים, עם הבטחה למשכורות עתק בהמשך. "כשייכנס הכסף".

אבל כשיהיה צורך לחתום על חוזה, המחשב לא יעבוד; עורך הדין בדיוק בחופש; הדואר לא עובד היום; הפקס נתקע; הזמן יימרח והחוזה יתמהמה. ואתם כבר עובדים, כי הרי לא תקומו ותלכו, כי הכסף הגדול אוטוטו יגיע. לא חבל?

הוא נדיב באופן מוחצן ומוקצן. הוא תמיד ישלם על הקפה; מדי פעם יזמין אתכם לארוחה עשירה; לפעמים ישלוף איזה שטר מרשרש לכיסוי הוצאה מזדמנת; ואתם תרגישו ממש טוב עם זה, כי "הוא לא היה חייב". אבל כדאי שתשימו היטב לב: הוא משלם תמיד במזומן. קאש ביד. אין לו כרטיס אשראי וגם לא פנקס צ'קים. ושיהיה לכם ברור: הטיעון השגור "אני עובד רק במזומן", לא מעיד על אדם ישר, אלא על אחד שאין לו ברירה. או שהוא מטשטש סימנים כדי לא להשאיר עקבות. לעיתים קרובות אין לו ארנק – רק חבילה של מזומנים בכיס. כנראה שאין לו חשבון בנק; מן הסתם מעוקל או חסום.

את מיקום העסק שלו הוא יבחר בקפידה, אבל גם בהתאם למגבלותיו. וכאן כדאי לשים טוב לב לפרטים הקטנים, דוגמה קטנה: גלריה צנועה בכיכר המדינה נשמע על הכיפק? אולי, אבל אם היא במרתף זה סימן מחשיד. כי מה הוא ערכה של גלריה שמסתתרת במרתף נטול חלונות? ואם יש שם גם מיטה ומטבחון, אז סביר להניח שהוא בכלל ישן בעסק עצמו. לברוח ומהר.

את רוב פגישותיו הוא יקיים במסעדה או בית קפה בסמוך למשרדו. הוא מדבר נון-סטופ בטלפון, ולא פעם ינהל בנוכחותכם שיחות שיגרמו לכם להרים גבה ולחשוב: "וואללה, האיש הזה רציני".  אבל את החלק האמיתי של השיחה לא תשמעו כי אז הוא יקום ויתרחק מטווח השמיעה שלכם. וזה במקרים שבהם אכן יש בכלל מישהו בצד השני של הקו.

הוא מכיר המון אנשים, הוא טיפוס חברותי, הנוכל. מדי פעם הוא גם יעשה חסד עם איזה מסכן ברחוב. אל דאגה, לא בסכומים רציניים, אבל הוא לבטח יטרח לספר לכם כמה שהוא אוהב לעזור מדי פעם. אבל אם כל זה הספיק לכם, כדאי שתציצו ברכב שבו הוא נוהג. אם מדובר על מכונית שגם ההוצאה לפועל לא תרצה לעקל, תצרפו גם את זה לרשימת הסימנים.

לא תמצאו אותו בחיפוש בגוגל, גם עם עיסוקו במחשבים; ואם תמצאו משהו, הוא יהיה מאוד לא עדכני. הוא לא מסתובב ברשתות החברתיות, אבל אם תחפשו היטב אולי תמצאו עליו חומר בעומק מדורי הפליליים שבארכיבי העיתונות. כי תמיד תזכרו היה מישהו לפניכם ויהיה מישהו אחריכם. לנוכל יש תמיד קליינטים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן