Skip to content

מפקד משמרות המהפכה: מלחמה עם ישראל בלתי נמנעת

בנאום שנשא הבוקר הגנרל ג'עפרי בפני זרוע היבשה של צבא האיראני, הוא הזהיר: "המהפכה האסלאמית מתקדמת לעבר מטרותיה והם אינם מסוגלים לעצור את זה, לבסוף הם ינחיתו מצב של מלחמה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מי ביקש מלחמה ולא קיבל? – מפקד משמרות המהפכה, גנרל מוחמד עלי ג'עפרי, אמר היום (שבת) בכינוס של זרוע היבשה של משמרות המהפכה: "האיומים שלהם רק מוכיחים שהם אויבים מרים של האסלאם והמהפכה, והעוינות הזו תסתיים בסופו של דבר בעימות פיזי". דבריו מכוונים כמובן לישראל. הגנרל הוסיף: "המלחמה תקרה, או תפרוץ, אבל לא ידוע איפה ומתי". דברים אלה מנוגדים לדבריו בשבוע שעבר, אז העריך כי הסיכוי למלחמה הוא נמוך.

גנרל מוחמד עלי ג'פארי (צילום: סוכנות הידיעת של איראן, פארס)
הדבר יקרה בסופו של דבר. גנרל מוחמד עלי ג'פארי (צילום: סוכנות הידיעת של איראן, פארס)

בתום המצעד הצבאי באיראן, שנערך אתמול (שישי) בטהראן, שהוצג בו ארסנל הטילים האיראניים, מלווה במצעד משמרות המהפכה, מפרסמות היום סוכנות פארס האיראנית וסוכנויות ידיעות זרות במקביל, את דברי מפקד משמרות המהפכה. "הדרך היחידה שהם יודעים להתמודד עמה היא מלחמה", הודיע ג'עפרי בנאום והוסיף כי "אם תפרוץ כזו, זו תהיה נקודת ההשמדה שלהם וסוף הסיפור. הדבר יקרה בסופו של דבר".

רשת "אל ערבייה", דיווחה היום, כי מנהיגה העליון של איראן, עלי חמנאי, הורה לכל משמרות המהפכה והיחידות הקשורות לה, במיוחד באפריקה ובאמריקה הלטינית, להקפיא את פעילויותיהן ולהתמקד במדינות השכנות לאיראן, הן בגלל המשבר הכלכלי שמביא לגירעון תקציבי והן בשל החשש בטהראן ממתקפה ישראלית.

מפקד חיל הים האיראני, האדמירל חביבולה סייארי, מצוטט הבוקר בסוכנות "פארס" ומתפאר כי חיל הים האיראני מסוגל לפי פקודה "להציב את הדגל האיראני במחוזות שונים בעולם – מהקוטב הצפוני ועד הקוטב הדרומי".

אמש, במהלך המצעד צבאי לציון יום השנה לסיום מלחמת איראן-עיראק, שנערך בטהראן, הוצג טיל הקרקע-קרקע "קדר F", בעל טווח של 2,000 קילומטרים, המסוגל להגיע לישראל, וכן את הטיל הדו-שלבי המונע בדלק מוצק "סג'יל", שטרם הוצג במצעדים קודמים. גם ה"סג'יל", מסוגל להגיע לטווח של 2,000 קילומטרים. במצעד גם הוצגו טילי "פתח 110", "שיהאב 2", והטיל קיאם.

הסנאט האמריקני אישר הלילה (שישי) הצעת החלטה לא מחייבת, לפיה ארצות הברית תעשה כל שביכולתה למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני. עם זאת, המחוקקים הדגישו כי אין להסיק כי ההחלטה היא אישור לפעולה צבאית או הצהרה על פתיחה במלחמה נגד איראן. "אנו מסרבים לקחת חלק במשא ומתן בלתי נגמר שלא מניב תוצאות," צוטטה הלילה שגרירת ארצות הברית באו"ם, סוזן רייס, בסוכנויות הידיעות בעולם, והוסיפה: "לכן, אנחנו חייבים להישאר ברורים ומאוחדים בניסיון לגבש החלטה של הקהילה הבינלאומית. אבל הזמן אוזל."

מצעד ראווה באיראן (מקור: יו טיוב)
מצעד ראווה באיראן (מקור: יו טיוב)

בתחילת השבוע התראיין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לרשת CNN ואמר, כי על פי המידע שבידי ישראל, איראן תהפך לבעלת יכולת גרעינית עד אמצע 2013. "השאלה היא איך למנוע מאיראן להשלים את תוכנית הגרעין שלה. הם נעים מהר מאוד להשלמת ההעשרה של כמות האורניום הנחוצה לייצור פצצה. בעוד כשישה חודשים הם יגיעו למטרה. אנחנו יודעים שהם מתקדמים לעבר השגת נשק גרעיני, זה לא משהו שאנחנו משערים. יש לנו ודאות מוחלטת בכך. אנחנו יכולים להציב גבולות ברורים – זו הדרך הטובה ביותר להבטיח פתרונות של שלום. אם הם ידעו שיש נקודה שלא כדאי להם לעבור אותה בפעילות הגרעינית שלהם – הם לא יחצו אותה. זה הוכח שוב ושוב במהלך ההיסטוריה".

"ישראל, הגידול הסרטני והמביש, רוצה להילחם בנו", הגיב הבוקר הגנרל האיראני ג'עפרי וסיכם: "הם (הישראלים א.מ) כל כך טיפשים, שהאדונים שלהם צריכים לעצור אותם, אחרת בסופו של דבר תהיה מלחמה. לנוכח העובדה שהמהפכה האסלאמית מתקדמת לעבר מטרותיה והם אינם מסוגלים לעצור את זה, לבסוף הם ינחיתו מצב של מלחמה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן