Skip to content

אלשטיין ישקיע עד 100 מיליון דולר בגנדן השולטת באיי.די.בי

הסכם על כך נחתם ביום שישי בבואנוס-איירס בין אדוארדו אלשטיין לנוחי דנקנר. אלשטיין ישקיע מיידית 25 מיליון דולר תמורת 10% ממניות גנדן ויקבל אופציה להשקעת 75 מיליון דולר נוספים, כך שלאחר מימוש האופציה במלואה יחזיק אלשטיין 30.8% בגנדן. דנקנר: "אמליץ להזרים לפחות 35 מיליון שקל, כדי לפתור את סוגיית התשלום לבעלי אגרות החוב (סדרה ב')"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אדוארדו אלשטיין ונוחי דנקנר חתמו ביום שישי שעבר בצהריים, בבואנוס-איירס, ארגנטינה, על הסכם לפיו אלשטיין ישקיע עד 100 מיליון דולר בחברת גנדן, בעלת השליטה בקבוצת איי.די.בי.

יום לפני חתימת ההסכם נפגשה נשיאת ארגנטינה, כריסטינה קירשנר, עם אדוארדו אלשטיין ונוחי דנקנר, במפגש עם אנשי עסקים בבואנוס איירס.

במסגרת העסקה, ישקיע אלשטיין מיידית 25 מיליון דולר תמורת 10% ממניות גנדן, ויקבל אופציה להשקעת 75 מיליון דולר נוספים, כך שלאחר מימוש האופציה במלואה יחזיק אלשטיין 30.8% בגנדן.

ארגנטינה, גב' כריסטינה קירשנר, עם אדוארדו אלשטיין ונוחי דנקנר, במפגש עם אנשי עסקים בבואנוס איירס ביום חמישי בערב, ה-20 בספטמבר (צילום : יח"צ)
כריסטינה קירשנר, עם אלשטיין ודנקנר, במפגש עם אנשי עסקים בבואנוס איירס ב-20 בספטמבר (צילום : יח"צ)

איי.די.בי מהקבוצות המובילות במשק

גנדן היא בעלת השליטה בקבוצת איי.די.בי, שהינה מהקבוצות העסקיות המובילות במשק הישראלי, הפועלת בתחום הפיננסים באמצעות כלל ביטוח, בתחום הנדל"ן באמצעות נכסים ובנין וגב ים, בקמעונאות מזון באמצעות שופרסל, בתקשורת באמצעות סלקום, בטכנולוגיה ובאנרגיה. לקבוצת איי.די.בי נכסים בהיקף של כ-30 מיליארד דולר ופעילות גלובלית ענפה, הכוללת, בין היתר, אחזקה של כ-2.4% ממניות קרדיט סוויס וכן נדל"ן במערב אירופה ובארה"ב. בנוסף, שותפה קבוצת אי.די.בי (40%) עם כמצ'יינה (60%), מהקבוצות התעשיות הגדולות שבבעלות ממשלת סין, בחברת מכתשים אגן, חברת האגרוכימיה הגנרית הגדולה בעולם.

החלטות מהותיות

בהודעה מיידית לבורסה מסרה עוד איי.די.בי אחזקות, כי בין נוחי דנקנר לבין אדוארדו אלשטיין הוסכם, בין היתר, כי כפוף למימוש האופציה האמורה במלואה, לקבלת האישורים הנדרשים ולתנאים מסוימים נוספים, תהיינה החלטות מהותיות בגנדן כפופות להסכמה בין נוחי דנקנר לבין אדוארדו אלשטיין, ולאדוארדו אלשטיין תהיה אף זכות להמליץ על זהותו של דירקטור אחד מבין חברי הדירקטוריון של החברה.

נוחי דנקנר מסר כי בכוונתו להמליץ בימים הקרובים בפני דירקטוריון חברת איי.די.בי אחזקות, על מהלך של הזרמת הון בסכום של לפחות 35 מיליון שקל, כדי לפתור את סוגיית התשלום לבעלי אגרות החוב (סדרה ב') של החברה.

השקעות נוספות

עוד צוין בהודעה, כי ממשיכים להתקיים מגעים שונים לביצוע השקעות נוספות בגנדן ובחברה. בשלב זה אין ודאות כי מגעים כאמור יבשילו לכדי עסקאות מחייבות. מן הראוי לציין, כי יהיה הבדל בין כניסה בלעדית של אלשטיין כשותף בגנדן, לבין כניסה של משקיעים נוספים נוספים לגנדן מבחינת הסכמי השליטה בחברה השולטת באי.די.בי.

אלשטיין, בן 52, עומד בראש חברת הנדל"ן הגדולה ביותר בארגנטינה – IRSA. בין השאר אחזקותיו כוללים את בנק היפוטקאריו וחברת כרטיסי האשראי טארשופ ובתי מלון יוקרתיים. הוא משמש גם בתפקיד יו"ר החברה החקלאית הגדולה ביותר בדרום אמריקה – CreSu . לפני כן רכש אלשטיין מאילן בן־דב את חלקו בבניין הליפסטיק בניו יורק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן