Skip to content

"אנסאר בית אל מקדס" הסלפי נוטל אחריות על הפיגוע

הארגון מאשים את ישראל במעורבות בהפקת הסרט נגד האסלאם ולכן החליט להעניש את היהודים. הרמטכ"ל סייר היום בהר חריף ונפגש עם הלוחמים: "גבול סיני, ימשיך לאתגר אותנו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארגון "אנסאר בית אל מקדס", הפעיל בחצי-האי סיני ומזוהה עם הג'יהאד העולמי, לקח היום (ראשון) אחריות לפיגוע בגבול מצרים ביום שישי שחלף, בו נהרג רב"ט נתנאל יהלומי. בהודעה נמסר, כי הפעולה בוצעה על מנת "להעניש את מי שפוגע בנביא מוחמד האהוב", לכן "החלטנו להעניש את היהודים על פשעיהם הנתעבים". בהודעה מאשים הארגון את היהודים במעורבות בהפקתו של הסרט. אך לא מצוין כיצד באה מעורבות זו לידי ביטוי. ההודעה פורסמה הבוקר באתר המזוהה עם הג'יהאד העולמי ברשת האינטרנט. בשירות הביטחון ובצה"ל בוחנים את אמינות ההודעה.  

הרמטכ"ל בסיור בהר חריף: גם כשגבול סיני ייסגר - האיום לא ייפסק (צילום: דו"צ)
הרמטכ"ל בסיור בהר חריף: גם כשגבול סיני ייסגר - האיום לא ייפסק (צילום: דו"צ)

לפי  ההודעה תכננו המחבלים לעבור לתוך שטח ישראל ולעשות מארב לאחד הסיורים הישראלים. על פי התכנון, הם התכוונו לפגוע בג'יפ ישראלי באמצעות מטול רקטות נגד טנקים, ולאחר מכן לתקוף בירי של תת-מקלעים את יתר הג'יפים בסיור. כמו כן, הם תכננו לבצע מארב נוסף לכוח הסיוע שיגיע ולהילחם איתו.

בתוך כך מסר הארגון, כי הם בחרו את מקום הפעולה רק לאחר שביצעו תצפיות מודיעיניות לעבר האיזור.  הארגון מתפאר בהודעתו, כי הרג לא פחות משמונה חיילים ישראלים. כמו כן טוענים כותבי ההודעה, כי הפעולה היא תגובה גם לחיסולו של איברהים אל-קויעדה, בכיר בארגון הסלפי, שנהרג בהתפוצצות מסתורית בסיני בסוף אוגוסט האחרון. האיש נהרג ברוכבו על אופנוע ולטענת המצרים מותו היה  תוצאה של "תאונת עבודה", שאירעה לו בעת שהתפוצץ חומר נפץ אותו הוא נשא.

ארגון "אנסאר בית אל מקדס", ביצע במהלך השנה מספר תקיפות על קו הגז לישראל ממצרים. בחודש שעבר נטל הארגון אחריות גם על ירי שתי הרקטות לעבר אילת.  בתוך כך, סייר היום הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, בגזרת הפיגוע ותחקר אישית את לוחמי התותחנים והקרק"ל שחיסלו את שלושת המחבלים. גנץ שיבח את הלוחמים ואמר כי "גבול סיני, ימשיך לאתגר אותנו. נעשה מאמץ אדיר בשנתיים האחרונות לסגור את הגבול והוא יסגר, אך גם כשייסגר לא יופסק האיום".

דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, שנכח עם הרמטכ"ל בסיור בגבול, כתב בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו, כי "עבורי היה מרגש במיוחד לשמוע לוחמת שמתארת כיצד הגיעה לנתנאל ז"ל, המשיכה בנחישות לחתור למגע והסתערה לעבר המחבלים. חשבתי לעצמי שלפני עשור סיטואציה שכזו יכלה להתקיים רק בחזוננו".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן