Skip to content

השר פלד נפרד הבוקר מהממשלה; יכהן כיו"ר קצא"א

ראש הממשלה והשרים נפרדו מהשר יוסי פלד בדברי פרידה נרגשים. פלד נזכר באביו שנספה בשואה: "תמיד אני חושב עליו. לא ראיתי אותו אף פעם. אני בטוח שהוא מלאך בשמיים ורכוב על ענן לבן, מסתכל על התינוק שהוא מסר לנוצרים. ואני מרשה לעצמי להגיד – יש לו קצת נחת, כנראה. אני מקווה שיש לו קצת נחת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וחברי הממשלה נפרדו הבוקר מהשר יוסי פלד – הפורש מתפקידו כשר בממשלה, לטובת תפקיד כיו"ר חברת קו צינור הנפט אילת-אשקלון.

"מכבד ומעריך אותך. בוטח וסומך עליך". יוסי פלד (צילום: ויקימדיה)
"מכבד ומעריך אותך. בוטח וסומך עליך". יוסי פלד (צילום: ויקימדיה)

"זאת הישיבה האחרונה של חברנו, השר יוסי פלד", אמר ראש הממשלה לשר היוצא, יוסי פלד. "יוסי, אתה הוא סיפורה של מדינת ישראל. שרדת את השואה והגעת לטרום לתקומה. היית חייל בצה"ל, אחר כך מפקד בצה"ל ואחר כך אלוף פיקוד הצפון בצה"ל. אחר כך נכנסת לעשייה הציבורית והגעת להיות חבר בממשלת ישראל.

"יצא לנו להיות בכמה טקסים ביחד, ואולי המרגש שביניהם זה בווילה ואנזה בגרמניה, ששם הוחלט על הפתרון הסופי, ואני זוכר שעמדנו יחד והתרגשנו עד עמקי נשמתנו בגלל הסיפור המקופל בחייך ובפועלך. התרשמתי מזה הרבה פעמים בדברים המשותפים שעשינו כאן, בשיחות הרבות שהיו לנו. אתה ממשיך בעשייה הציבורית, אבל אני מבקש להודות לך בשם שרי הממשלה, חבריך, ובשם כל אזרחי ישראל, על תרומתך לתקומת ישראל"", אמר ראש הממשלה.

שר החינוך, גדעון סער, אמר: "הביוגרפיה של יוסי פלד מסמלת את המעבר של עם ישראל משואה לתקומה. אתה תחסר ליד שולחן הממשלה. תמיד השמעת דברים מתוך שיקול דעת ומתוך גישה ממלכתית וממקום נקי ואמיתי".

השר יוסי פלד פתח בדברי הפרידה שלו והבהיר, כי הוא אינו פורש מהממשלה בעקבות כעסים ומתיחויות עם ראש הממשלה. "אני רוצה להגיד בקולי בצורה מאוד מאוד ברורה, שאני מכבד ומעריך אותך", אמר יוסי פלד בפנותו ישירות לנתניהו. "אבל זה החלק הפחות חשוב. החלק היותר חשוב הוא שאני בוטח וסומך עליך – זה החלק היותר חשוב באמירה הזאת".

פלד סיפר באריכות על מעגלי החיים שלו: החל מהימים שבהם נמסר בגיל חצי שנה למשפחה נוצרית, בימי השואה ("עד גיל תשע הייתי ילד נוצרי, לא ידעתי לא מיהודים ולא על יהודים"), דרך עלייתו לארץ, שירותו בצה"ל, הצטרפותו לפוליטיקה אחרי מלחמת לבנון השניה – ועד לימים אלה.

"אני רוצה להגיד לכם, בין היושבים בשולחן הזה לפעמים יש גם קצת ציניות, וגם זה טבעי", אמר השר יוסי פלד. "אבל למרות הציניות אני מרשה לעצמי להגיד לכם משהו מאוד אישי – כל פעם כשאני סוגר כזה מעגל חיים – המחשבה שלי תמיד נתונה לבן אדם מסוים, שאני אף פעם לא פגשתי אותו, לא ראיתי אותו אבל תמיד אני חושב עליו, ואני מתכוון לאבא שלי. לא ראיתי אותו אף פעם. אני בטוח שהוא מלאך בשמיים ורכוב על ענן לבן, מסתכל על התינוק שהוא מסר לנוצרים. ואני מרשה לעצמי להגיד – יש לו קצת נחת, כנראה. אני מקווה שיש לו קצת נחת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן