Skip to content

איילון: להיות טרוריסט משתלם יותר מאחות או מורה

סגן שר החוץ נאם אתמול בכינוס המדינות התורמות לרשות הפלסטינית באו"ם והזהיר מפני העברת כספים שמממנת מחבלים ובני משפחותיהם: "כמחצית מתקציב הרשות מופנה לעזה, הנשלטת ע"י הטרוריסטים של חמאס"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"היום משתלם יותר להיות טרוריסט פלסטיני מאשר אחות או מורה". כך אמר אמש סגן שר החוץ, דני איילון, בנאום שנשא בכינוס המדינות התורמות לרשות הפלסטינית באו"ם. בדבריו התייחס איילון לתמיכת הרשות הפלסטינית בטרור, באמצעות כספי הקהילה הבינלאומית, להעברת כספי הקהילה הבינלאומית לעזה, הנשלטת ע"י ארגון הטרור חמאס, לניסיונות הרשות להקים מדינה באופן חד-צדדי באו"ם ולצעדים שנקטה ישראל, על אף כל אלו – כדי לעודד יציבות סוציו-כלכלית בחברה הפלסטינית.

סגן שר החוץ דני אילון עם שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון, בכנס התורמות באו"ם (באדיבות לשכת סגן השר איילון)
סגן שר החוץ דני אילון עם שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון, בכנס התורמות באו"ם (צילום: שחר אזרן)

סגן השר איילון קרא לקהילה הבינלאומית ולמנהיגי המדינות התורמות להפסיק להעביר לרשות כספים שמממנים טרוריסטים ומשפחותיהם. כמו כן, קרא סגן שר החוץ להפסיק לאלתר את העברת הכספים, הנתרמים ע"י הקהילה הבינלאומית, מהרשות הפלסטינית לעזה – הנשלטת ע"י החמאס: "כמחצית מתקציב הרשות מופנה לעזה הנשלטת ע"י הטרוריסטים של חמאס", אמר.

איילון קרא לקהילה הבינלאומית לעשות ככל שביכולתה, כדי להכריח את חמאס לקבל את שלושת תנאי הקוורטט. לדבריו, לא זה בלבד שכספי הקהילה הבינלאומית מממנים טרור – אלא שהרשות מנצלת את המשאבים כדי לחמוק ממשא ומתן על תהליך שלום ואף פועלת בזירה הבינלאומית והאומות המאוחדות באופן העוין לישראל ולתהליך השלום. "הרשות הפלסטינית, שאינה מסוגלת אפילו לאסוף כספי ארנונה, מתיימרת להציג עצמה כמדינה", אמר סגן שר החוץ. "ברור כי הרשות אינה עומדת בתנאי סף להיות מדינה וכן אינה עומדת בתנאי הכרחי נוסף על פי אמנת האו"ם – להיות מדינה שוחרת שלום. הרשות מעודדת טרור וטרוריסטים, מתחמקת מתהליך שלום ומתחפשת למדינה".

איילון הבהיר, כי ככל שהרשות תמשיך בצעדיה העוינים, כך תיפגע הנכונות הישראלית לסייע לרשות ולכלכלה הפלסטינית: "ישראל פעלה רבות השנה לעזור לרשות להתאושש מהמשבר הכלכלי ועשתה צעדים רבים לייצב ולחזק את החברה הפלסטינית, אך ככל שהרשות תנצל עזרה זו למימון הטרור, ותמשיך בצעדים החד-צדדים – הרי ששיתוף פעולה זה יהיה בסכנה".

סגן השר מחה על ניסיונות הפלסטינים לעודד במזיד, תוך הטעייה, את הקהילה הבינלאומית לכוון לפרויקטים באזורי C, הנתונים לריבונות ישראלית, ללא תיאום עם ישראל, וזאת במטרה ברורה לחבל ביחסים בין ישראל לאותן מדינות. הוא הביע תקווה שהרשות תתעשת, תפסיק לממן טרור, תחדל מהתחמקויותיה ממשא ומתן, ותשוב מהר לתהליך: "שום מימון זר לא יעזור לרשות אם לא יהיה תהליך מדיני", סיכם איילון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן