Skip to content

יו"ר הפרלמנט בצרפת: אם הרש"פ תקרוס ישראל אחראית

"צרפת מודאגת מהקפאת המו"מ ודחיקתו הצידה על ידי נושאים אזוריים אחרים - איראן, סוריה ומצרים. דאגתנו גוברת נוכח המשבר הכלכלי ברשות ושנת הבחירות בישראל, עד כדי חשש לקריסת הרשות". כך אמר יו"ר האסיפה הלאומית הצרפתית, קלוד ברטולון, ליו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין. ברטולון הביע גם את התנגדות צרפת לתקיפה ישראלית באיראן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אם תקרוס הרשות הפלסטינית – האחריות תחול על ישראל. זה היה המסר ששמע יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, נפגש היום בצהרים עם מקבילו הצרפתי, יו"ר האסיפה הלאומית, קלוד ברטולון.

ריבלין לעמיתו הצרפתי: "שום גורם אינו יכול להחליף מו"מ ישיר". (צילום: ארז ליכטפלד, דוברות שגרירות ישראל בצרפת)
ריבלין לעמיתו הצרפתי: "שום גורם אינו יכול להחליף מו"מ ישיר". (צילום: ארז ליכטפלד, דוברות שגרירות ישראל בצרפת)

ריבלין, העושה בצרפת במסגרת כנס פרלמנטרי בינלאומי, דן עם יו"ר האסיפה הלאומית במשך שעה ארוכה בנושאים מדיניים ובסוגיות הנוגעות לחיי היהודים בצרפת ובאירופה. ברטולון הביע דאגה באוזני ריבלין מכך שהמו"מ בין ישראל לפלסטינים שרוי בתרדמה עמוקה, ואמר: "צרפת מודאגת מהקפאת המו"מ ודחיקתו הצידה על ידי נושאים אזוריים אחרים – איראן, סוריה ומצרים. דאגתנו גוברת נוכח המשבר הכלכלי ברשות ושנת הבחירות בישראל, עד כדי חשש לקריסת הרשות". וכדי לסלק כל אי הבנה הוסיף ברטולו: "ישראל היא המדינה החופשית היחידה באזור ולכן האחריות מונחת על כתפיה. המשבר ברשות ואי הסדר באזור מחייבים אותנו לא להמתין עוד להתנעת התהליך מחדש, אלא לדחוף לחידושו באופן יזום".

ריבלין אמר לעמיתו כי "ישראל מודעת היטב למשבר הכלכלי ברשות ונוקטת בצעדים לסייע לה, מתוך אינטרס הדדי של שני הצדדים. ישראל הקצתה אלפי מקומות עבודה לפלסטינים ונערכת לסיוע רחב יותר". ריבלין הדגיש: "שום גורם איננו יכול להחליף מו"מ ישיר, לא עצרת האו"ם ולא אירופה. על הפלסטינים להתיישב לשולחן המו"מ ולקבל הכרעות קשות".

בעניין איראן, ברטולון הביע את התנגדות צרפת לתקיפה ואמר: "הצורך להפעיל לחץ על איראן ברור, אך צרפת אינה מבינה כיצד אפשר לחשוב על פעולה צבאית, כאשר המדינות שסובבות את איראן אינן מאפשרות לעשות שימוש במרחב האווירי שלהם. יש להמשיך ולהפעיל לחץ בערוצים הקיימים".

בסיום הפגישה, הודה ריבלין לעמיתו על התנערות מנהיגי צרפת מקריאתה של מנהיגת הימין הקיצוני מרין לה-פן לאסור על יהודים חבישת כיפה בפומבי, וסיפר למארחו כי "בשבת האחרונה צעדתי, חבוש כיפה, מהלך 2 ק"מ לבית הכנסת המרכזי בשטרסבורג, ועוברי אורח צרפתים בירכו אותי לשלום. אנו מעריכים את המאבק הנחוש של צרפת בהקצנה ובתופעות אנטישמיות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן