Skip to content

שפת האור, מורשת המאיה

בעשור האחרון גם בעולם המערבי נחשפו רבים לשפת האור - טכניקת ריפוי שמאנית שבאמצעותה ניתן לשפר היבטים שונים בחיי הפרט והקהילה. עד אז השתמשו בה רק בני שושלת הקורנדרוס, ששימרו ידע עתיק שמקורו בשבטי המאיה והאצטקים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שפת האור היא שפת הצורות הגיאומטריות והצבעים, שעוקפת את השכל וההיגיון ופונה ישר לתת-מודע. זו השפה האנרגטית שבה מדבר היקום, ובאמצעותה ניתן להביע את מה שאי אפשר לקלוט באמצעות חמשת החושים המסורתיים. והשפה הזאת, שבשנים האחרונות זוכה לתחייה מחודשת דווקא במערב, הגיעה אלינו משבט קטן במרכז מכסיקו, ששימר ידע קדום שמקורו בשבט המאיה ובשבטים האצטקיים.

מדובר בשפה, כיוון שבדומה לשפה וורבלית, גם בה יש  אותיות, מילים ומשפטים, כאשר האותיות הן הצורות והניקוד הוא הצבעים. הצירוף של צורה וצבע יוצר אות. רצף של כמה צורות צבעוניות  יוצר מילה, שמבטאת איכות כמו אהבה, שלווה, רגיעה, אומץ או חברותיות. מבנה מורכב יותר של צורות, המופיעות בדרך כלל כשתי וערב, יוצר משפט שלם או אפילו פסקה. כל צירוף של צורות וצבעים נותן תוצאה ייחודית.

שפת האור: טכניקה יעילה לשינוי,שיפור וריפוי

שפת האור היא טכניקה מאד יעילה לשינוי ותיקון היבטים שונים בכל תחומי החיים. היא מזהה את המבנה הגיאומטרי הבסיסי של החיים שלנו באופן כללי, או רק תחום מסוים בהם שבו אנו מעוניינים לטפל, ומאפשרת לכתוב אותו מחדש בצורה חכמה יותר. במובן מסוים ניתן לדמות את זה לכתיבת תוכנה חדשה במחשב, שהוא אנחנו.

תוכנה טובה יותר מאפשרת לנו להגשים משימות שהיו בלתי אפשריות עבורנו קודם לכן, כולל ריפוי מורכב, הגשמה של מערכות יחסים, שיפור בתקשורת, שחרור מתקיעות בקריירה, או כל דבר אחר שברצוננו לתקן.

את הידע הקדום, שעבר מדור לדור, שימרו שמאנים של שבט אחד באמריקה הלטינית הנקראים קורנדרוס (מרפאים בספרדית).  במשך דורות השימוש בשפת האור נעשה רק בקרב בני אותו שבט, אבל עם הזמן השמועה על סגולותיהם של השמאנים המרפאים התפשטה, ואנשים התחילו להגיע אליהם ממרחקים לבקש ריפוי, בעיקר למחלות קשות.

ההילרית האמריקנית שנהפכה לשמאנית

סיפורים על נפלאות הריפוי של שושלת הקורנדרוס הגיעו גם אל  סטאר פואנטס, הילרית אמריקנית ממוצא יהודי-מכסיקני, שהחליטה לנסוע למכסיקו וללמוד את השיטה. היא כבר הייתה כמעט בת 50, כשעברה לגור עם בני השבט. בשביל מי שכל חייה עברו עליה בארה"ב, זה היה מסע אישי קשה ומפרך.

אספרנזה,  השמאנית האחרונה בשושלת הקורנדרוס ומי שנהפכה למורתה אמנם לא עשתה לה חיים קלים, אבל חשפה בפניה את כל סודות שפת האור וחנכה אותה לאנרגיות הייחודיות שלא היו מוכרות מחוץ לשבט. פואנטס, במסגרת חובותיה כמתלמדת בישלה על מדורה את ארוחות הערב של שתיהן וכיבסה את בגדיהן.

בדיוק כפי שנהגו אבות אבותיה השמאנים, הייתה אספרנזה מציירת על החול את המבנים המיוחדים של שפת האור, שנקראים גרידים (גריד, במובן רשת). כמו שמדברים נניח על הגריד של רשת החשמל, או הכבישים, כך בשפת האור מתייחסים לגריד של התודעה, שהוא תמיד אישי ונכתב במיוחד לאדם מסוים, או לקהילה מסוימת.

במשך שלוש שנים חייתה פואנטס בקרב בני השבט, למדה מה משמעותו של כל גריד וגריד, ואיך מרפאים בעזרתו נושאים שונים.  במשך ימים ארוכים היא שיננה את המבנים שצוירו בחול וראתה בעיני רוחה איך הם קמים לתחייה בצורה תלת ממדית. כשהוכיחה שהיא שולטת בחומר, נהפכה בעצמה לשמאנית, שמעבירה הלאה את מורשתם הקדומה של בני הקורנדרוס.

מורשת הקורנדרוס מגיעה למערב

עברו כשני עשורים מאז הגיעה שפת האור למערב ורבים כבר למדו אותה, בהתחלה מפואנטס עצמה ובהמשך מתלמידותיה ומהתלמידות שלהן. הלימודים נעשים בשלבים במסגרת קורסים אינטנסיביים ברמות שונות.

את הגרידים אין יותר צורך לצייר ביד, כי היום יש כבר תוכנה מיוחדת שעושה את זה. למרות הקלות היחסית שבלימוד השיטה במערב, עדיין מדובר בעבודה הדורשת מאמץ אנרגטי מרוכז, דיוק ומיקוד של התקשורת שלנו עם עצמנו ועם העולם.

כאשר מדברים ברור מקבלים תגובות ברורות מהעולם ומהרוח. שפת האור היא שפה מאוד מדויקת. המבנה הגיאומטרי שמתגשם בשדה שלנו באמצעות הגרידים, מעביר מסר בהיר במיוחד לגוף שלנו, לתת המודע שלנו, או לכל גורם שאליו אנו פונים. זהו מסר בשפה האנרגטית שהיקום מבין – גיאומטריה ואור, צורות וצבעים. כאשר אנחנו מדברים בגיאומטריה ואור התוצאות שאנחנו מקבלים בחזרה מהעולם הן הרבה יותר טובות מאלו שהורגלנו להן.

 בשפת האור אנחנו לומדים להגשים צורות מתוקנות של משפטים גיאומטריים בחיים שלנו ובחיים של היקרים לנו. כאשר נסתכל על אדם שסובל ממצוקה כלשהי נוכל למעשה לזהות את המקומות שבהם הגיאומטריה שלו אינה חכמה מספיק, לתקן אותה ולהגשים שינוי.

כדי להדגים את העבודה עם שפת האור בחרתי להכין גריד לעיתון החדש "מגפון", על מנת להבטיח לו הצלחה בזירה התחרותית שאליה נכנס.

ורק לשם הטעימה: הכדור העגול והחלק שמופיע בגריד בצבעים שונים, נקרא ספרה. בשפת האור ספרה מייצגת מבט מלא על כל אפשרויות הפעולה והתגובה שקיימות בנושא מסוים. סוג האפשרויות קשור לצבע של הספרה. ספרה אדומה, למשל, מציגה בפנינו אפשרויות בלתי מוגבלות לפעולה פיזית. ספרה סגולה מציגה בפנינו אפשרויות בלתי מוגבלות של חוכמה וידע רוחני ואילו ספרה בצבע טורקיז יוצרת ערך לדברים.

יפעת צדוק היא מורה לשפת האור
http://www.sfathaor.co.il

3 Comments

  1. eaglexplain
    27 במרץ 2012 @ 11:01

    תודה רבה על הכתיבה המושקעת ועל הסקרנות הגדולה שעוררת אצלי.
    מה קורה בראשון למאי?

    כחוקר מאיה בשנים האחרונות כל הנושא של גיאומטריה קדושה, והאופן שבו האותיות הקדומות נגזרו מגרמי שמיים – כל התחום שהבאת מרתק אותי.

    ישר כח!
    יגאל

    • יפעת צדוק
      10 באפריל 2012 @ 13:15

      בראשון למאי ספצפית לגבי הנושא של הגריד הנוכחי אמורה להתגשם המטרה, התבססות של מגפון. לכל גריד שכותבים לאדם, ישות, קהילה או מערכת יש תאריך יעד שמותאם לנושא ולאפשרויות ההגשמה שלו בתוך מסגרת של זמן ליניארי, במקרה הזה, כארבעה חודשים מתאריך הכתיבה של הגריד.
      הלימוד איך לתזמן את הגרידים ואת תאריכי הסיום הוא חלק מהתכנים של שפת האור 2 וקשור למשחקים עם הגל של האנרגיה, אפשר להפוך אותו לאינטנסיבי יותר ולצמצם פרקי זמן עד ההגשמה (עד גבול מסוים צמצום קיצוני גורם לתהליך יתר ולעיתים להפסקת הגריד) וניתן לרווח אותו כך שהגל והתהליך יהיה עדין וקל יותר, רוב המקרים מתאימים לאיזה שהוא אמצע, כי אם היינו רוצים שהדברים יבואו לגמרי בקצב הטבעי שלהם לא היינו עושים גריד מכלתחילה וזה איזון עדין בין מידת השינוי המבוקש לבין משך הזמן שאנחנו מקצים לו.

  2. רות ווב-קריל
    11 בינואר 2012 @ 13:25

    המאמר כתוב יפה ובצורה ברורה.
    ממליצה גם ל"חסרי אמונה" להתנסות ולראות איך מערכות היחסים שלהם משתפרות, העסק צובר תאוצה, גלגלי הצדק טוחנים מהר יותר וריפוי מתרחש. צריך רק לדעת מה רוצים לזמן לחיים שלנו.
    מנסיון, זה עובד !

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן