Skip to content

יונייטד, הראשונה בצפון אמריקה שקיבלה 787 דרימליינר

זהו המטוס הראשון מבין חמישה המטוסים שהחברה אמורה לקבל עוד השנה, במסגרת הזמנה של 50 מטוסים מסוג זה, שיסופקו בהדרגה עד שנת 2019. בשלב ראשון יופעל המטוס בטיסות פנים בארה"ב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביום שבת שחלף קיבלה לרשותה חברת יונייטד את מטוס 787 דרימליינר מבואינג. בכך הפכנה לחברת התעופה הראשונה בצפון אמריקה המקבלת את המטוס החדיש הזה. כך מסרה החברה ביום שני השבוע.

את המטוס תטיס החברה ממתקני בואינג בסיאטל ליוסטון. מטוס הדרימליינר, בעל צריכת דלק כלכלית טובה ביותר, שנמסר לחברה, הוא הראשון מבין חמישה המטוסים שהחברה אמורה לקבל השנה, במסגרת הזמנה של 50 מטוסים מסוג זה, שיסופקו בהדרגה עד שנת 2019.

עד סוף השנה תפעיל יונייטד, זמנית, את מטוס 787 החדש שלה בטיסות פנימיות בארה"ב. אחר כך תעביר את מטוסי הדרימליינר לטיסות בינלאומיות. בחודש מרס 2013 תחנוך יונייטד את קו הטיסות שלה מדנבר לטוקיו באמצעות מטוס זה. ללקוחות שיטוסו בקו יהיו תנאי טיסה נוחים יותר עם תאורה משופרת, חלונות גדולים, תאי איכסון בתקרה גדולים יותר, מערכות איוורור משופרות וגובה תא נוסעים נמוך יותר מהגובה של שאר דגמי המטוסים.

בנוי מחומרים מורכבים

מטוס הדרימליינר, שהראשון מסוגו סופק בסתיו שחלף לחברת התעופה היפנית אול ניפון, הוא מטוס נוסעים רחב גוף עם שני מעברים מרכזיים בתא הנוסעים שלו. המטוס מציע את היחס הטוב ביותר בין ניצולת דלק לטווח טיסה מבין המטוסים בגודל שלו ומציע לנוסעים מרחב נוחות הרבה יותר טוב בזמן הטיסה.

הדרימליינר הוא מטוס יצוק כולו מחומרים מורכבים, ולא בנוי מכיפוף וסמרור פחי אלומיניום, כמקובל במטוסים הקונבנציונליים. פריצה טכנולוגית-הנדסית, זו מגבירה את כושרו של גוף המטוס לעמוד בטיסה בגובה רב בלחץ ההפרשי שבין הלחץ הגבוה השורר בתוך המטוס לבין הלחץ הנמוך השורר מחוץ למטוס. כושרו של הגוף לעמוד בהפרשי הלחצים הללו, מאפשר להגדיל מאוד את חלונות תא הנוסעים ותא הטייסים, ולדחוס עוד יותר את פנים המטוס ולאפשר לנוסעים והטייסים לחוש כאילו הם נמצאים בגובה של 1.82 ק"מ (6,000 רגל), במקום 2.48 ק"מ (8,000 רגל), כמקובל במטוסים "הרגילים".

יונייטד מסרה, כי במטוס 787 שהיא תפעיל, יהיו 219 מושבים – 36 מושבים במחלקת עסקים-ראשונה, 72 מושבים במחלקת תיירים פלוס ו-111 מושבים במחלקת תיירים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן