Skip to content

עם פז'ו 107 בגליל והגולן

נסיעת מבחן לפיז'ו 107 שהפכה לטיול יין ונופים במרכז הגולן ואצבע הגליל. פיז'ו אחת, וילה אחת, זוג מטיילים, צוק מנרה ושלושה יקבים. סיפורו של סופ"ש סתיו 2012
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כשהחלטתי לקחת את המשימה לנסוע ולחוות נסיעה עם רכב מיני בסופ"ש אחד על מיכל דלק אחד, החלטתי לבחון את הפז'ו 107 בדרך המאתגרת ביותר. 600 ק"מ של כבישים מהירים, עליות לרמת הגולן ולרמת נפתלי ומרחבי הגליל העליון, והכל על מיכל דלק אחד.

הצטיידנו בפיז'ו 107 בעלת תיבת הילוכים רובוטית ומיכל של 35 ליטר, 95 אוקטן, מלא. יצאנו לדרכנו צפונה על כביש 6 המזמין ללחוץ על דוושת המהירות, אולם לא הגענו למהירות המירבית עליה מצהיר היצרן, שהיא 157 קמ"ש.

למי שמורגל לרכב מיני (סיריון) הרגשנו מרווח ונוח במפגש בין הישבן והגב למושבי ה-107 וכן בין הכביש לבינינו יש מספיק בלימה ורכות, המאפשרת נסיעה נעימה גם בכבישי ארצנו.

הגיר האלקטרוני עורר בתחילה מעט אי נוחות מהשילוב הלא נעים בין מהלך אחד למשנהו, אולם אחרי כמה פעמים של שינויי מהירות ושילוב הילוכים אוטומטי התחלתי להסתגל ולשפר את השליטה על דוושת המהירות ובכך להביא לשילוב חלק יותר בהילוכים.

כרמים בגולן (צילום אביבה בר)

הפיז'ו, למרות שהיתה עמוסה יותר ממחצית המשקל המורשה, התנהגה כיאות והפגינה כוח ושליטה גם בעליות בואכה גשר בנות יעקב לקצרין.

שמנו פעמינו לפגוש את יקב אסף בכפר קדם, הקורם עור וגידים והופך אט אט מיקב ומסעדה לכפר נופש אקולוגי בלב הגולן. את סיפור המפגש הנעים עם אנשי היקב ויינות יקב אסף נשאיר לפעם אחרת ולמדור אחר, אבל אציין רק לחובבי ההגה, שזה בהחלט מקום מומלץ לפוש ולהתרענן אחרי נסיעה מהמרכז.

יצאנו מיקב אסף וכפר קדם בנסיעה רגועה וניווט יעיל, תודות למערכת הניווט הלוייני בו מצוידת ה-107 כחלק אינטגרלי ממערכת הבידור והשמע הידידותית לנוסעים. נסענו לקצרין ולסוויטות של משפחת עם שלם, "וילה גולן" שבשכונה החדשה של קצרין. זו וילה שיש בה רק 3 סוויטות אינטימיות ומפנקות וחצר נעימה לשבת ולנשום בה את אוויר הפסגות של הגולן, על כוס יין מקומי. הבחירה ב"וילה גולן" כמקום התרגעות ומנוחה שקטה, התבררה כברירה מצויינת ומהנה.

בבוקר יצאנו לכרמים של יקב אסף להצטרף לבציר שנעשה בפרויקט "עבודה עברית" של היקב, בו מתארחים צעירים וצעירים ברוחם, ביקב בשישי שבת ותמורת האירוח הם בוצרים את הענבים של יין שנת 2012. אכן פרויקט יפה. הגענו בדרך לא דרך, שהפיז'ו הקטנה עמדה בה בגבורה, לשורות הגפנים עמוסות הענבים ולאחר תום הבציר (אנחנו כמובן לא השכמנו קום והגענו בסוף הבציר) המשכנו בדרכנו לכיוון קרית שמונה.

הירידה לעמק החולה עברה חלקה כאשר ה- 107 יודעת יפה לבלום בעזרת שילוב נמוך, ולא להצטרך "לשרוף" בלמים בירידה הארוכה והמהירה מרמת הגולן לעמק. המשכנו לצוק מנרה השוכן בכניסה הדרומית לקריית שמונה. הרכבל כולל 3 תחנות פעילות, בכל תחנה טרקציות ופעילויות לכל המשפחה, שביניהם מחבר הרכבל הארוך ביותר בישראל – המטפס לגובה של 750 מ' עד למצוק העליון הסמוך לקיבוץ מנרה.

הופתענו מהפעילות הרבה שהיתה בו גם בשבת של אחרי קיץ 2012. המוני מבקרים נהנו ממתקן המזחלות ומהרכבל שהעלה אותנו לתצפית ממצוק מנרה לעבר עמק החולה, החרמון ולבנון.

רכבל צוק מנרה ( צילום דני בר )

לאחר נסיעה ברכבל והתצפית היפה המשכנו עם הפיז'ו שלנו לאתגר הבא- טיפוס תלול במעלה הדרך לרמות נפתלי, שם יש כמה יקבים שאחד מהם בהחלט יזכה לביקור שלנו.

מיד עם הפניה מערבה התחילה העליה התלולה, והפיז'ו עלתה אותה ללא כל בעיות או היסוס ובמהירות של 80 קמ"ש ויותר, כאשר מטיילים אחרים נשארים מאחור. פנינו למושב רמות נפתלי, השוכן על הרמה היפה שממערב לעמק החולה, והלכנו לבקר את יקב נעמן, האמון על מוסיקה סרטים ויין (וגם זה כבר סיפור אחר). לאחר מעט טעימות מיינות היקב המשכנו דרומה בין אזורי היין הנחשבים ביותר בישראל – כרמים של רמות נפתלי ועד כרם בן זמרה.

גם כרם בן זמרה משופעת בכרמים. אין כמעט יקב שישראל שלא מתפאר בשימוש בענבים שמקורם בכרם בן-זמרה. נכנסו לבקר את איל מילס ביקב שהטעים אותנו בפורט המיושן שלו, וזה גם כבר סיפור נוסף, ושוחחנו על עוצמתו של טרואר כרם בן זמרה בעולם היין הישראלי.

אחרי שלושה יקבים ומצוק מנרה שמנו פעמינו לכיוון המרכז, בדרכי הגליל המשופרות, כשפיז'ו 107 שלנו ממשיכה לנסוע ומד הדלק יורד אט אט לכיוון ה-0.

סה"כ נסענו 624 ק"מ על מיכל דלק אחד של 35 ליטר (כן, עד הטיפות האחרונות) שזה ממוצע של 17 ק"מ לליטר. בהתחשב בכך שהצהרת היצרן היא 25 ק"מ לליטר בדרך בינעירונית ו-18 ק"מ לליטר בדרך עירונית, השגנו הרבה פחות מכך. אולם אם ניקח בחשבון אופי הדרך ואתגרי הנהיגה שנבחן הרכב בהם, לא מכיר מיני שיכול להגיע לתצרוכת נמוכה כל כך בדרכים הרריות ובעליות רבות כל כך.

נפח מנוע 998 סמ"ק
בוכנות – 3
הספק מירבי 68 כו"ס
תיבת הילוכים אלקטרונית עם 5 הילוכים קדמיים
תא מטען 139 ליטר מצב רגיל, 751 ליטר מושבים אחוריים מקופלים
דרגת זיהום 2 ופליטת 2CO 104 גרם לק"מ
אבזור: 5 דלתות, 6 כריות אוויר, ABS, EBD, ESP, מערכת שמע וניווט, פנסי ערפל ועוד.
מחיר כ- 71,000 שקל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן