Skip to content

האופטימיות חוזרת לשווקים

מדד ת"א 25 מתקרב לרמה של 1900 הנקודות. הדולר התחזק מול השקל ונסחר כעת סביב אזור ה-3.915 שקלים לדולר. המדדים בעולם הצליחו להתאושש. הבורסה יוצאת לפגרה עד ליום שלישי הבא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"בזירה המקומית – מדד ת"א 25 מתקרב לרמה של 1900 הנקודות בניגוד לתחזיות הפסימיות של מרבית האנליסטים בארץ אשר העריכו כי השוק המקומי יגיב בשלילה למה שהתרחש בשווקים מעבר לים במהלך פגרת יום הכיפורים. אחרי הנעילה של היום, השוק המקומי יצא לפגרת חג סוכות שתימשך עד ליום שלישי הבא", כך מעריך חזי ינושבסקי, ראש מחלקת מחקר ATRADE בסקירתו היומית.

לדבריו, "בזירת המט"ח, הדולר התחזק מול השקל ונסחר כעת סביב אזור ה-3.915 שקלים לדולר. במידה ומגמת ההתחזקות של הדולר בעולם תיסתיים, ניתן יהיה לצפות למהלך ירידות לכיוון אזור 3.85, המהווה תיקון פיבו 61.8% ממהלך העליות שהחל בתחילת חודש אפריל. בלימה באזור זה עשויה להווה טריגר לפתיחת פוזיציות לונג חדשות אל עבר אזור ה- 4 שקלים לדולר. שבירה של רמה זו תאותת על המשך חולשה ומהלך הירידות עשוי להימשך עד אזור 3.80".

בזירה הבינלאומית מסביר ינושבסקי: "המדדים בעולם הצליחו להתאושש מאחד הימים המאכזבים ביותר של החודשים האחרונים. המדדים באסיה זינקו, כאשר מדד שנחאי בלט עם זינוק של 2.6%. נזכיר כי יום לפני המדדים צנחו בעקבות המתיחות בין סין ליפן שנובעת מהמחלוקת על אי אשר נמצא בצפון הים הסיני.

"המדדים באירופה נסחרים בשעה זו בעליות שערים קלות והמדדים המובילים בוול סטריט הצליחו לפתוח את יום המסחר בעליות שערים של עד 0.5% בהתאמה, למרות נתון התמ"ג המאכזב של הרבעון השני אשר עודכן כלפי מטה ב-0.2% ל-1.3%. מהעדכון הסופי של התמ"ג, ניתן ללמוד כי הכלכלה האמריקנית עשויה בקלות לגלוש למיתון במהלך השנה הבאה. נתון מאכזב נוסף שפורסם בארה"ב הינו – הזמנות המוצרים ברי קיימא אשר צנחו ב-13.2% בחודש אוגוסט. מדובר בצניחה החדה ביותר בשלוש השנים האחרונות.

"מספר דורשי העבודה החדשים בארה"ב הפתיע לטובה. הנתון רשם קריאה של 359 דורשי עבודה חדשים לעומת 385 אלף דורשי עבודה חדשים שנרשמו בשבוע קודם".

מה קורה בספרד?

"בספרד ממשיכה להיות במוקד על רקע מצבה הכלכלי ההולך ומתדרדר. אמש יצאו המונים לרחבות למחות על המצב הכלכלי הגרוע של המדינה ועל הגזרות הכלכליות החדשות שהממשל הספרדי מתכוון להטיל על אזרחיה. בניגוד לפעמים קודמות, הפעם ההפגנות היו אלימות במיוחד ונראה כי זו רק ההתחלה. התשואות של האג"ח ל-10 שנים של ספרד קרובות לחצות שוב את אזור ה-6% .

"בינתיים, מחוז קסטילה לה מאנצ'ה הודיע הבוקר כי הוא יפנה באופן רשמי לממשל הספרדית על מנת לבקש סיוע בהיקף של 800 מיליון אירו, על מנת שזו תוכל לעמוד בהתחייבויותיה. מחוז זה הינו ה-5 בספרד שנאלץ לבקש סיוע.

"ראש ממשלת ספרד ממשיך בשלו ולא מוכן לפנות עדיין לבקש סיוע חיצוני. על פי הדעות בשוק, נראה כי ראש ממשלת ספרד ממתין לכך שאיטליה גם תפנה לבקשת סיוע חיצוני מהבנק המרכזי האירופאי. הבעיה המרכזית היא שלספרד אין מספיק זמן. אם התשואות על האג"ח שלה יעלו שוב מעל ל- 7%, היא תיאלץ לפנות ולבקש סיוע".

מה האמת של המצב הכלכלי בעולם?

"ככל שעובר הזמן, מתחילים המשקיעים להבין כי המהלכים שבוצעו ע"י הבנקים המרכזיים נעשו מתוך פאניקה, היות והמצב הכלכלי חמור בהרבה ממה שקברניטי הכלכלות הגדולות בעולם משדרים.

"בשבוע הבא מצפה לנו שבוע עמוס באירועי מקרו. האירוע המרכזי הינו: דוח התעסוקה בארה"ב. מקבלי ההחלטות במדינה יעקבו בדריכות אחרי דוח התעסוקה הנוכחי, היות והוא הדוח הראשון המתפרסם אחרי שהפד' הכריז על השקת תוכנית התמריצים השלישית (QE3). בשבוע הבא נסקור את האירוע בהרחבה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן