Skip to content

אושר לקריאה ראשונה: לא ייגבה תשלום לאירועי יום הזיכרון

"לא ניתן להפריט את הערכים הגלומים ביום הזיכרון, צבי זינגר ועדת החינוך והתרבות של הכנסת אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק של חה"כ משה מוץ מטלון (ישראל ביתנו), שלי יחימוביץ' (העבודה) ואורית זוארץ (קדימה) על פיה לא יגבה תשלום עבור כניסה לעצרות עם, טקסי התייחדות או כל אירוע לציון יום הזיכרון, המאורגנים על ידי גוף […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"לא ניתן להפריט את הערכים הגלומים ביום הזיכרון,

צבי זינגר

ועדת החינוך והתרבות של הכנסת אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק של חה"כ משה מוץ מטלון (ישראל ביתנו), שלי יחימוביץ' (העבודה) ואורית זוארץ (קדימה) על פיה לא יגבה תשלום עבור כניסה לעצרות עם, טקסי התייחדות או כל אירוע לציון יום הזיכרון, המאורגנים על ידי גוף ציבורי או גוף המתוקצב על-ידי המדינה.

 "טקסי יום הזיכרון הם אירועים לאומיים, הנוגעים בליבת האתוס הציוני ובסדר היום הישראלי. גביית תשלום עבור הכניסה אליהם מנוגדת למהות זאת ואף פוגעת בה", אמר ח"כ מטלון מיוזמי החוק. ח"כ יחימוביץ' הוסיפה כי לא ניתן להפריט את הערכים הגלומים ביום הזיכרון. היא הזהירה כי אם תמשך מגמת הפרטת האירועים הציבוריים, יתייתרו מתוכן האירועים הממלכתיים.

 נציגי משרד הביטחון, צה"ל, ארגון יד לבנים וארגון אלמנות ויתומי צה"ל הביעו תמיכה בחוק. יו"ר ועדת החינוך ח"כ אלכס מילר הודיע כי יקדם במהרה את הצעת החוק: "מדינת ישראל חייבת להמשיך ולכבד את נופליה. מציאות שבה גובים תשלום עבור השתתפות באירועי זיכרון היא פגיעה בזיכרון הנופלים". מילר קרא לאמנים להקשיב למצפונם ולפעול לכך שיופיעו באירועים מסוג זה ללא מטרות רווח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן