Skip to content

השופטת אלשייך אישרה לדלק נדל"ן תספורת של 64%

אלשייך: "אין מדובר ב'יום חג' או סיום מוצלח לפרשיה. בסופו של יום נותרו הנושים כשידיהם על ראשם. יתרונו של ההסדר הוא העובדה שהכספים המשולמים נהנים מרמה גבוהה של ודאות והעדר תלות במידת הצלחתו העסקית העתידית של בעל השליטה (תשובה) והחברות שבבעלותו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
יצחק תשובה (צילום: ויקימדיה)
מסתתר מאחורי הישות המשפטית. יצחק תשובה (צילום: ויקימדיה)

השופטת ורדה אלשיך, אישרה את הסדר החוב של דל"ק נדל"ן, שלפיו יקבלו הנושים החזר של כ-800 מיליון שקל, שיזרים תשובה, פרוס על פני שבע שנים, כפי שאושר באסיפת הנושים ברוב של 99.9%. המשמעות היא שמדובר בתספורת של 64% ובמחיקת חוב של 1.4 מיליארד שקל.

"אין מדובר ב'יום חג' או סיום מוצלח לפרשיה אשר העסיקה את בית המשפט, ורבים אחרים בתוך ומחוץ לאולם בית המשפט, במשך שנה תמימה", ציינה השופטת בפסק דינה, המשתרע על פני 25 עמודים.

"מסתתר מאחורי עקרון הישות המשפטית הנפרדת"

"עניין לנו, במלא הכבוד הראוי, בהסדר בעייתי, שאף שהוא תואם את דרישת החוק, הוא רחוק מלהיות פתרון אופטימלי או אף קרוב לו, ומותיר יותר מאשר טעם רע גרידא. בנסיבות המקרה עניין לנו בחברה אשר נחשבה בעיני רבים ליציבה מאוד, ונהנית מחסותו של אחד מאלי ההון במשק, האוחז בידיו תשלובת של חברות שהחזיקו ועדיין מחזיקות נכסים רבי ערך. אלא שבשלב מסוים התגלה, כמעט באיחור, כי עסקינן בחברה חדלת פיתרון לעילא ועילא; שנוהלה ככל הנראה במינוף גבוה מאוד ושבעל השליטה, אשר נטען כלפיו כי הבטיח בעבר לתמוך בחברות שבשליטתו, לא רק מסתתר מאחורי עקרון הישות המשפטית הנפרדת, זאת כאשר נוסף לכך עולות נגדו טענות קשות ביותר, של מהלך הדרגתי מבעוד מועד לניתוק החברה מיתר התשלובת, כמעט בבחינת 'הפרדת הפרה החולה מן העדר", באורח אשר בסופו של יום הותיר את הנושים שידיהם על ראשם", כתבה השופטת אלשייך בפסק דינה.

השופטת אלשייך ציינה שתי חלופות שעמדו בפניה:

"האחת – הסכמה להסדר בעייתי, שתמורתו נמוכה למדי ופרוסה על פני כשבע שנים. הסדר המגן על בעל השליטה וכולל בתוכו ויתור מוחלט על היכולת לחקור את מעשיו ולתובעו כדי לשים יד על כיס העושר האישי שלו, להוציא סכומים שהסכים להזרים משם. יתרונו של ההסכם הוא העובדה שהכספים המשולמים נהנים מרמה גבוהה של ודאות והעדר תלות במידת הצלחתו העסקית העתידית של בעל השליטה והחברות שבבעלותו. חסרונו, והוא חסרון גדול, הינו ויתור מראש על כ-70% מערך החובות ואף ויתור על היכולת לברר את האמת בדבר התנהלות בעל השליטה והתנהלות דלק נדל"ן".

"השניה – סירוב להסדר והליכה לפירוק, מתוך הבנה חד-משמעית כי בשלב הראשון, ולמעשה במשך השנים הקרובות, משמעות המהלך הוא דבידנד זעום בסך 10%, כאשר אף מסכום זה יקוזזו עלויות הליך כבדות, כולל שכר טרחה לבעלי תפקיד ועוזריהם, כספים למימון תביעות ועוד".

מבין שתי החלופות האלה ועניינים משפטיים נוספים, החליטה השופטת אלשייך לאשר את הסדר החוב על פי החלופה הראשונה, שלפיו יקבלו הנושים החזר של כ-800 מיליון שקל, שיזרים תשובה, פרוס על פני שבע שנים. המשמעות היא שמדובר בתספורת של 64% ומחיקת חוב של 1.4 מיליארד שקל.

"חרף הבעייתייות הרבה בהסדר, שלא לדבר על הטעם המר שהוא מותיר, הרי שלפי הדין החל היום, אין מנוס מאישורו. זאת נוכח הרוב הגורף לו זכה באסיפות הנושים", ציינה השופטת בפסק דינה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן