Skip to content

ברק נגד ליברמן: "דבריו פוגעים באינטרס הישראלי"

"אם אבו מאזן וסלאם פיאד לא ישלטו בשטחי איו"ש, כפי שחולם ליברמן, החמאס ישלוט שם", אומר שר הביטחון. ברק מתכוון לפנות לראש הממשלה בדרישה לקיים דיון דחוף בעניין מדיניות ממשלת ישראל כלפי הרשות הפלסטינית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הביטחון אהוד ברק, מתח במהלך סוף השבוע בשיחות סגורות ביקורת קשה על דבריו של שר החוץ, אביגדור ליברמן, בניו יורק למספר שרי חוץ והכרזותיו החוזרות בעניין הרשות הפלסטינית והעומד בראשה.

"דבריו של ליברמן בעניין הרשות הפלסטינית והעומד בראשה, אינם מייצגים את מדיניות מדינת ישראל ופוגעים באינטרס הישראלי", אמר ברק. "אם אבו מאזן וסלאם פיאד לא ישלטו בשטחי איו"ש, כפי שחולם ליברמן, החמאס ישלוט שם. אני מתכוון לפנות לראש הממשלה נתניהו, בדרישה לקיים דיון דחוף בעניין מדיניות ממשלת ישראל כלפי הרשות הפלסטינית".

(צלם: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
או אבו מאזן - או החמאס. אהוד ברק (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

לדעת השר ברק, שיקולי ביטחון וכלכלה מחייבים התייחסות אחרת לגמרי כלפי הרשות הפלסטינית, חרף דבריו הבוטים של אבו מאזן נגד ישראל בעצרת האו"ם. שר הביטחון ברק אמר: "לישראל יש עדיין אינטרסים בסיסיים בתחומי שמירת הביטחון ביהודה ושומרון, שנמצא במקום טוב מאוד בהשוואה לכל תקופה בעבר. קודם כל כתוצאה מפעילות יעילה של צה"ל והשב"כ, אולם גם כתוצאה מפעילות כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית והמאמצים הכלכליים של פיאד ואבו מאזן".

בדברי הביקורת שלו על ליברמן, התייחס שר הביטחון להתקפה החריפה של שר החוץ על אבו מאזן ועל הרשות הפלסטינית. "כל עוד מכהן אבו מאזן כיו"ר, אין סיכוי להגיע להסדר בין ישראל לפלסטינים, משום שאבו מאזן הוא המכשול העיקרי והגדול ביותר לשלום", חזר ואמר שר החוץ ליברמן לכל שרי החוץ שאתם נפגש בניו יורק. "כל עוד אבו מאזן ימשיך לכהן בתפקידו, אין סיכוי שישראל והפלסטינים יגיעו להסדר", תקף ליברמן. "אבו מאזן הוא המכשול העיקרי והגדול ביותר הניצב כיום בפני תהליך השלום". ליברמן קרא לקהילה הבין-לאומית להתנער מיושב ראש הרשות "אם ברצונה לקדם הסדר כלשהו בעתיד".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן