Skip to content

פגישת נתניהו שטייניץ היום: בחירות או תקציב

בשבועיים הקרובים תיפול ההכרעה האם יוקדמו הבחירות - או שבקרוב ינחתו על הציבור גזירות חדשות של תקציב 2013. היום נפגש נתניהו עם שר האוצר שטייניץ ובימים הקרובים ייפגש עם ראשי מפלגות הקואליציה כדי לסגור תקציב - או תאריך בחירות. יו"ר "העבודה", שלי יחימוביץ': "בחירות - עכשיו!"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פגישה מכרעת היום, בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו לשר האוצר, יובל שטייניץ – בנושא התקציב. הפגישה בין השניים תכריע במידה רבה האם יוקדמו הבחירות, או שתוגש לממשלה הצעת תקציב לשנת 2013, ובה שורה של גזירות כלכליות. ההערכה היא כי החלטה סופית בעניין תיפול בשבועיים הקרובים.

נתניהו ייפגש בימים הקרובים גם עם שותפיו לקואליציה ויבחן אתם האם יתמכו בהצעת התקציב לשנת 2013, למרות הגזירות הקשות הכרוכות בה.

נתניהו ושטייניץ (צילום: משה מילנר / לע"מ)
פגישה מכרעת? נתניהו ושטייניץ (צילום: משה מילנר / לע"מ)

בגיבושון שערך נתניהו לחברי הקואליציה שלו לפני כשבועיים הוא רמז על כך, כי חרף השמועות והלחישות, בכוונתו להמשיך את הקדנציה הנוכחית עד לסיומה החוקי. נתניהו כינה את הקואליציה שלו "יוצאת מן הכלל" ואמר כי כדי להמשיכה יש צורך "להעביר תקציב אחראי". נתניהו אף אמר, כי בישיבות שערך עם ראשי הסיעות התרשם כי כולם רוצים להמשיך בהמשך כהונתה של הקואליציה הנוכחית.

עם זאת, לאחרונה מתגברת במערכת הפוליטית ההערכה כי נתניהו שינה את דעתו ויהיה מעוניין בהקדמת הבחירות. גם במפלגות הקואליציה הולכת ומתגבשת ההערכה כי הבחירות יוקדמו. זאת, לא רק משום שקשה יהיה להעביר את התקציב בהרכב הנוכחי של הקואליציה – אלא, בעיקר, בשל ההערכה שנתניהו נמצא עתה בשיא כוחו ובחירות מוקדמות יבטיחו לו אפשרות להרכיב קואליציה גם בקדנציה הבאה.

ההערכה היא, שהמשך הקואליציה הנוכחית עם העברת תקציב חדש לשנת 2013 ובחירות במועד החוקי, רק יחלישו את נתניהו והליכוד – ויחזקו את מפלגת העבודה. לעומת זאת, אם יוקדמו הבחירות לאחד מחודשי החורף – יוכל נתניהו לקיים את מערכת הבחירות תוך התמקדות באיום האיראני, בדגש על "הקו האדום" ששורטט לאביב הבא או לתחילת הקיץ הבא. במערכת בחירות זו יוכל נתניהו להדגיש, כי רק הוא יוכל לנהל מערכה יעילה בנושא האיראני.

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', קוראת לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקבוע מיד מועד מוסכם ומהיר לבחירות כלליות לכנסת בינואר 2013. "קביעת מועד מוקדם תפזר את אי הוודאות ואת היעדר המשילות המתאפיינת בראש ובראשונה בהעדר תקציב מדינה", אומרת יחימוביץ׳. "ישראל זקוקה לבחירות כדי להכריע בין אלטרנטיבות שונות ולכדי לקבוע מחדש את דרכה של המדינה. אני שבה וקוראת הבוקר לנתניהו, הפסק את מחול הכותרות ואת אי הודאות ובוא לבחירות".

יחימוביץ' אומרת, שהממשלה החדשה שתקום ״תציג חלופה אחראית ורצינית למדיניות נתניהו, המאופיינת בהתפוררות של המרקם החברתי, בהעמקה חדה של אי השוויון, בשחיקה קשה של מעמד הביניים, בשחיקת שכר, בהתייקרות חדה של בריאות, דיור, דלק ומזון, וכעת גם בהתרסקות הסקטור הפרטי הממונף שהתנהל בלא כל איזונים ובלמים וכל חסכונות הציבור מושקעים בו".

עוד היא אומרת, כי מפלגת העבודה ערוכה לבחירות עם סדר יום לאומי כלכלי וחברתי מגובש ונבדל מנתניהו ומהליכוד. מפלגת העבודה קיימה שורת דיונים אידיאולוגים במוסדותיה ובוועידה אידיאולוגית, פרסה 103 מטות אזוריים בכל רחבי הארץ, הקימה רשת מתנדבים בכל הארץ ובחרה ועידה חדשה ואיכותית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן