Skip to content

סידורי חנייה לא מספקים לנכים באיכילוב

מדי יום מגיעים לבית החולים כאלף נכים, רבים מהם מקבלים טיפול ושבים לביתם. בשל העובדה שמבקרים אלה לא מאושפזים, הסדר החנייה עם הקניון לא תקף עבורם והם נאלצים לשלם מחיר מלא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על פי החוק, לנכים מותר לחנות במקום אסור לחניה אם מתמלאים מספר תנאים, למשל: שאין מקום חניה קרוב, שאין הרכב הנכה מפריע לתנועה, שאינו חוסם מעבר הולכי רגל. למרות שעמד בתנאים אלה, קיבל אזרח נכה (לכאורה בניגוד לחוק) קנסות מעיריית תל אביב.

לאחרונה נשמעו תלונות, כי עיריית ת"א אינה מיישמת חוק זה בכל מקום. תלונה כזו הגיעה לידיו של ח"כ יעקב כץ (האיחוד הלאומי) וכך הוא כותב לראש עיריית ת"א:

"אני פונה אליך בנושא הכללי של חנייה לנכים בבית החולים איכילוב ובנושא הפרטי של מר אלי יהודאי ומשפחתו, נכה שנזקק לשירותי בית החולים בקביעות.

קשה להם להגיע, קשה להם לשלם (צילום: שרית פרקול)
קשה להם להגיע, קשה להם לשלם (צילום: שרית פרקול)

"בבית החולים איכילוב אין חניות רבות למבקרים, אלא יש הסדר עם קניון סמוך או חניה בתשלום לעירייה (בכחול לבן). ההסדר עם הקניון הוא תשלום של 25 שקל במקום 60 שקל ליום ומיועד רק למתאשפזים בבית החולים.

"לפי נתונים שנמסרו לי, מדי יום מגיעים לבית החולים כאלף נכים, רבים מהם מקבלים טיפול ושבים לביתם. בגלל שמבקרים אלה לא מאושפזים, הסדר החנייה עם הקניון לא תקף בשבילם והם נאלצים לשלם מחיר מלא. כידוע, אוכלוסייה זו לא סובלת מעודף משאבים וכל הוצאה מכבידה עליה, במיוחד אם מדובר בהוצאה קבועה שמצטברת לסכומים גדולים מאוד.

"ממה שבררתי, נראה שניתן להקל על הנכים אם חלק מהאיזורים המסומנים בכחול לבן יוקצו לנכים בלבד. כך יהיה לאוכלוסיה זו יותר מקומות חנייה והם לא יצטרכו לשלם בקניון. אפשרות נוספת היא הסדר עם הקניון למתן חנייה חינם לנכים, גם אם אינם מתאשפזים.

"כך יהיה לאוכלוסיה זו יותר מקומות חנייה והם לא יצטרכו לשלם בקניון. אפשרות נוספת היא הסדר עם הקניון למתן חנייה חינם לנכים גם אם אינם מתאשפזים.

"בהקשר של החניה באיכילוב, התוועדתי למקרה של אלי יהודאי. אלי חי מקצבת נכות של 2,300 שקל לחודש ואם לא די בכך, הרי שהוא עוזר לטפל בנכדו, ילד בן שנה וחצי, נכה גם הוא. מלבד המקרה הטראגי של משפחה הכורעת תחת נטל כלכלי ומטפלת בילד שמצבו הרפואי הסתבך בגלל שלא היה טיפול זמין במועד הנכון, הרי שמצבם קשה יותר בגלל העדר חנייה ליד בית החולים. מלבד הצורך לשלם על חנייה, הרי שאלי ובנו דרור קיבלו שלושה דוחות בזמן שחנו במקום לא מוסדר, אבל באופן שלא הפריע לתנועה."

מכתבו של ח"כ כ"ץ נשלח לרון חולדאי ראש העיר ת"א, יעקב ליצמן סגן שר הבריאות, עו"ד חיה הורוביץ מבקרת עיריית ת"א, דפנה הראל מנהלת היחידה לפניות הציבור בעירייה, וכן למנכ"ל בית החולים איכילוב.

מדובר לא רק בבעיה אישית של אלי יהודאי, אלא בבעיה הנוגעת לכלל הנכים המגיעים לבית החולים איכילוב.

יש הסדר חניה בלתי מספק בעליל עם הקניון הסמוך, שלא פותר את הבעיה לנכים, שגם ככה קשה להם ללכת למרחקים גדולים, האומר שאדם המתאשפז משלם פחות ממי שמגיע והולך באותו יום. מה יעשה אדם כמו אלי שמגיע לקבל תרופות וכדומה? מדוע עליו לשלם את המחיר המלא על החניה, שנמצאת רחוק מדי מבית החולים?

תגובת העירייה: "עיריית תל- אביב-יפו  מודעת לבעיית החנייה שקיימת לעיתים במתחם בית החולים, ועל כן מעמידה לרשות הציבור מספר חלופות חנייה המיועדת לנכים. (רשימה מצורפת מטה). חוק הנכים אינו מבחין בין נכים בעלי כושר הליכה לבין נכים בעלי מוגבלות קשה, לפיכך החניות נתפסות על בסיס "כל הקודם זוכה". באשר לנסיבות הרגישות, החליטה העירייה לבחון מחדש את ערעורו של מר יהודאי והחלטה תימסר בהמשך."

פירוט חניות הנכים בסביבת בית החולים איכילוב: בציר כניסה ראשי משני צידי הרחוב קיימים מקומות שמורים לנכים. בתחום החניון התת קרקעי מתחת לקניון ויצמן. ברחובות הפנימיים במקומות מתומררים.
מחוץ למתחם בית החולים. בחניה מוסדרת  ללא תשלום אגרת חניה.

 

1 Comment

  1. נגישות
    4 באוקטובר 2012 @ 14:54

    המצב מוכר ומאד לא חביב. ראו פרטים נוספים בקישור.

    http://www.aisrael.org/?CategoryID=553&ArticleID=1104

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן