Skip to content

טבע: איתות ראשון להפיכתה לרוכשת של תרופות חדשות

בעקבות רכישת מלוא הזכויות על תרופת Huntexil לטיפול במחלת Huntington disease) HD) תמורת 27 מיליון דולר. טבע תציג את התכנית האסטרטגית של ההנהלה החדשה ב-11 בדצמבר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ביום חמישי דווחה טבע על רכישת מלוא הזכויות על תרופת Huntexil לטיפול במחלת הנטינגטון HD  (Huntington disease) תמורת 27 מיליון דולר. בעוד שסכום הרכישה אינו מהותי, מדובר באיתות ראשון בתהליך הפיכתה של טבע לרוכשת אקטיבית של תרופות חדשות – תהליך אשר להערכתנו יתפוס תאוצה לאחר הצגת התכנית האסטרטגית ב-11 בדצמבר", כך מסביר יונתן קרייזמן, אנליסט כלל פיננסים ברוקראז' לחברת טבע.

תמשיך להתחזק בתחום

לדבריו, "האירוע המהותי הבא עבור טבע מסתמן כיום האנליסטים הקרוב, שבו תציג החברה את האסטרטגיה ותכנית העבודה החדשה לאחר חילופי ההנהלה. אלא שעד אז, ממעטת טבע למסור פרטים אודות העתיד ולמעט התפתחויות הנוגעות לקופקסון, ללקווינימוד ומכירת חטיבת פעילות בעלי החיים – בשלב זה, ישנן רק אינדיקציות מעטות בנוגע לפעילויות אותן טבע מתכוונת לפתח, או לחילופין לנפות. גם כאן, רכישת Huntexil בתחום הנוירולוגי אינה מלמדת הרבה על העתיד שכן הנוכחות הידע והניסיון של טבע וספלון  ב-CNS (Central Nervous System) גם מחוץ לטרשת הנפוצה (אזילקט, פרויג'יל, נויביג'יל, גביטריל) מצביעה על כך שטבע תפעל להמשיך ולהתחזק בתחום".

מהגנה להתקפה?

" ייתכן והמהלך מלמד על המשך דפוס הפעולה של ג'רמי לוין מבריסטול לפיו, בשונה מבעבר, טבע תימנע מרכישות מסיביות. במקום זאת, תפעל לרכוש מולקולות בסכומים של עשרות עד מאות מיליוני דולרים בלבד, ובכך תחזק את תחומי הליבה בפעילות האינובטיבית (המצאתית) – CNS, אונקולוגיה וכאב. לדעתנו למרות היקפה המצומצם של העסקה, הרכישה מצביעה על כך שטבע למעשה כבר החלה בתהליך חיזוק הפעילות האינובטיבית, תוך שהיא מביאה לידי ביטוי סט כלים חדש בעקבות חילופי ההנהלה".

מה מדיוק טבע רוכשת?

טבע רוכשת מחברת NeuroSearch הדנית את הזכויות לתרופה Huntexil לטיפול במחלת Huntington disease (HD) תמורת 27 מיליון דולר. מחלת הנטינגטון היא מחלה ניוונית הפוגעת בכ-100 אלף אנשים בעולם. המחלה נגרמת ממות תאים במוח. החולים לוקים גם בדמנציה (שטיון) עם אבדן זיכרון.

תרופת ה-Pridopidine, או בשמו המסחרי Huntexil, נבדקה בשני מחקרי ציר נפרדים בחולי האנטינגטון בשלב II ו-IIb באירופה ובצפון אמריקה בהתאמה אך נכשלה בשניהם בהשגת יעד המחקר העיקרי תוך השגת יעדים משניים. בשני המחקרים השיגו החולים שיפור קל אך משמעותי, במדד התנועה המוטורית (יעד משני) בעוד שבמדד המצומצם mMS אשר מכוון לתנועות רצוניות בלבד, לא הושג שיפור משמעותי סטטיסטית לאחר התאמות סטטיסטיות מובנות.

גם ה-FDA וגם ה-EMA לא התרשמו מהאפקט הטיפולי ושלחו את המפתחת Neurosearch בחזרה ללוח התכנון. כדי להצליח תיאלץ טבע לחזור על ניסוי שלב III עם פרידופידין בצורה אחרת – משימה לא פשוטה. עם זאת להערכתנו ד"ר מייקל היידן, מנהל המו"פ החדש של טבע, אשר עסק בעברו במחלת הנטינגטון, מצוי בפרטים הקטנים וסבור כי משוואת הסיכון/ סיכוי חיובית עבור טבע. במקרה של הצלחה תקבל טבע תרופה בשוק יתום חסר מענה עם כל המשמעויות הנגזרות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן