Skip to content

יריד מדע פתוח בסוכת הנשיא

יום פתוח בבית הנשיא יארח השנה יריד מדע, טכנולוגיה וחדשנות. מיצגים ודוכנים יציגו הישגים ישראליים בתחום, והנשיא יסייר בין האורחים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה, שמעון פרס, יארח מחר, בין השעות תשע בבוקר ל-12 בצהריים את אזרחי ישראל בסוכתו, במסגרת יום פתוח בבית הנשיא.

השנה ייערך האירוע בשיתוף משרד המדע והטכנולוגיה, משרד החקלאות ומשרד הבריאות, ויעמוד בסימן "מדע, טכנולוגיה וחדשנות ישראלית". אזרחי ישראל שיגיעו למשכן יוכלו ליהנות ממגוון פעילויות להורים ולילדים ובהן: סיורים במוקדי העשייה והפגישות המדיניות של הנשיא במשכן הנשיא, תערוכות פיתוחים מדעיים, חקלאיים ורפואיים חדשניים, ומופעי להקות מחול וזמר מהנגב והגליל, כל זאת באירוח נשיא המדינה שביקש לחשוף בסוכתו מיגוון מהישגיה של מדינת ישראל.

קישטו יחד את הסוכה. הנשיא עם ילדי ירושלים (צילום: אתר בית הנשיא)

במשכן הנשיא יוקמו מיצגים ודוכנים שיציגו את הישגיה של מדינת ישראל בשורה של תחומים. בין היתר המבקרים יוכלו ליהנות בחצר המשכן, במתחם משרד המדע, מתצוגת לוויינים ומוצגי החלל-טיל שביט ולוויין TECSAR, הדגמות מדעיות לילדים שיציגו מדעני המחר, עמדות צילום עצמי עם דגם החללית Space IL ומופע ריקוד וכדורגל של רובוטים מתקדמים.

בסוכה עצמה, שאותה עיצבו עובדי משרד החקלאות, תודגש חשיבותה של תזונה נכונה עבור ילדים ומבוגרים באמצעות ירקות ופירות טריים. הסוכה תשמש מעין חדר משחקים מרהיב ותכלול אטרקציות שעשויות משילוב של פרחים, פירות וירקות ופיתוחים חקלאיים חדשניים.

אטרקציות מיוחדות יוצבו באולם המשכן ובהם חידושים ופיתוחים ישראלים ברפואה. בראש הפיתוחים יוצגו הדמייה תלת-ממדית של הלב, סימולציית אולטרסאונד תלת-ממדית, במת ליצנים רפואיים ו"מסע בגוף" של קפסולת Pill cam המצלמת את הנעשה בגוף ומתריעה על חוליים.

במהלך כל הבוקר יופיעו על הבמה המרכזית להקות מחול וזמר ממגוון עדות ישראל ובהן להקת פולקלור צ'רקסי מכפר קמה, להקת רמנגאר פלמנקו, להקת ילדי שלווה המורכבת מצעירים בעלי צרכים מיוחדים, להקת עם-זוז במחול, להקת סלאם ותזמורת המשטרה. נשיא המדינה יסייר בין הביתנים השונים, יישא דברים ויברך את האורחים בסוכתו במהלך היום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן